قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین دستگاه از خودرو پونتیاک تولید شد

خودرو پونتیاک (Pontiac) یکی از جالب ترین و شگفت انگیزتربن شروع ها را دارد.  در روز ۱۳ دی ماه در سال ۱۳۰۵ خورشیدی برابر با روز ۳ ژانویه در سال 1926 میلادی، شرکت خودروسازی جنرال موتورز رسما پونتیاک را در نمایشگاه خودروی نیویورک، به عنوان یک برند با قیمتی متوسط ​​معرفی کرد.

آغاز تولید پونتیاک خودرویی پر افتخار

زمانی که صحبت از تاریخچه خودرو و صنعت خودروسازی در جهان می شود،  خودرو پونتیاک (Pontiac) یکی از جالب ترین و شگفت انگیزتربن شروع ها را دارد. درست در روز ۱۳ دی ماه در سال ۱۳۰۵ خورشیدی برابر با روز ۳ ژانویه در سال 1926 میلادی، شرکت خودروسازی جنرال موتورز رسما پونتیاک را در نمایشگاه خودروی نیویورک، با قیمتی متوسط ​​معرفی کرد.

فروش خیره کننده پس از آغاز تولید خودرو پونتیاک

آمار فروش رو به رشد پونتیاک باعث شد که شرکت خودروسازی جنرال موتورز بر روی خودروی جدید خود تمرکز کند

بلافاصله پس از شروع به تولید و فروش پونتیاک، فروش آن بسیار زیاد بود. آمار فروش فزاینده و رو به رشد پونتیاک باعث شد که شرکت خودروسازی جنرال موتورز در سال ۱۳۱۱ ش (1932 م) خط تولید اوکلند را تعطیل کند و بر روی خودروی جدید خود تمرکز کند.

تططیلی مادر، ادامه دادن فرزند

پونتیاک به تنها شرکت خودروسازی تبدیل شد که از تعطیلی شرکت مادر خود، جان سالم به در برد

بنابراین پونتیاک به تنها شرکت خودروسازی تبدیل شد که از تعطیلی شرکت مادر خود، جان سالم به در برد. تا سال ۱۳۰۷ ش ( 1928 م) هفتاد و هفت هزار دستگاه پونتیاک چیف (Pontiac Chiefs ) در نخستین سال تولید خود فروخته شدند. حتی با وجود رویدادن رکود بزرگ، پونتیاک به‌عنوان ارزان‌ترین خودروی 8 مستقیم موجود در سال ۱۳۱۲ ش ( 1933 م) پیشرفت کرد.

پونتیاک و حنگ حهانی دوم

برند پونتیاک تا آغاز جنگ جهانی دوم، زمانی که خودروسازی غیرنظامی متوقف شد، شاهد رشد مداوم بود

برند پونتیاک تا آغاز جنگ جهانی دوم، زمانی که خودروسازی غیرنظامی متوقف شد، شاهد رشد مداوم بود. در دوران پس از جنگ جهانی دوم، پونتیاک از همان نقطه و جایی که متوقف شده بود، به کار خود ادامه داد.

تاریخ سازی پونتیاک

پونتیاک لیمان محصول بری سال ۱۳۴۳ ش ( 1964 م) بود

درست در دهه ۱۳۳۰ ش ( دهه 1950 م) شاهد نخستین V8 این برند بودیم که یکی از ارکان مهم موفقیت آینده پونتیاک بود. گذشته از این، یک 389ci V8 با 348 اسب بخار قدرت درست در زیر کاپوت پونتیاک لیمان (Pontiac LeMans) برای سال ۱۳۴۳ ش ( 1964 م) قرار گرفت.

راه پر از فراز و نشیب پونتیاک

در تلاشی برای تضمین وثیقه 25 میلیارد دلاری دولت، شرکت خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرد که در را بر روی این برند افسانه ای خواهد بست

باید دانست که از طرفی هم پونتیاک فراز و نشیب های خود را داشت، اما توانست تا زمان بحران مالی دهه ۱۳۸۰ ش (دهه 2000 م)  نسبتا سالم باقی بماند. در تلاشی برای تضمین وثیقه 25 میلیارد دلاری دولت ایالات متحده آمریکا، شرکت خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرد که در را بر روی این برند افسانه ای خواهد بست و تولید آن را متوقف خواهد کرد.

پایانی بر پونتیاک

پونتیاک جی 6 سفید رنگی کارخانه را ترک کرد

در دی ماه ۱۳۸۸ ش (ژانویه 2010 م) پس از نزدیک به 85 سال تولید، پونتیاک جی 6 سفید رنگی کارخانه را ترک کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *