قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین شورولت ­کوروت کارخانه را ترک کرد

نخستین شورولت ­کوروت کارخانه را ترک کرد. هنگامی که نخستین دستگاه خودرو شورولت ­کوروِت در روز 9 تیر ماه در سال 1332 خورشیدی برابر با روز 30 ژوئن در سال 1953 میلادی، از خط مونتاژ جنرال ­موتور در ­میشیگان بیرون آمد و روانه بازار شد، صنعت خودرو برای همیشه تغییر کرد. خودروی شورولت ­کوروِت در فروردین سال 1332 ش (1953 م) و در جریان برنامه ­سالانه جنرال­ موتورز، به­ عنوان مدل اولیه خودروی اسپرت، به عموم عرضه و معرفی شد. پاسخ جمعیت دراندازه و شکلی بود که سودآوری تولید خودرو را تضمین کند. در سال 1334 ش (1955م) نیز، تصمیم مدیران جنرال ­موتور مبنی بر ادامه تولید خودروی شورولت­ کوروِت به ­این امر منجر شد که مدل شورولت ­کوروِت با یک موتور هشت سیلندر (V8)، که کارکرد و سرعت خودرو را بسیار بهتر می کرد در دسترس عموم قرار بگیرد. مشخص بود که خودروی شورولت ­کوروِت با یک موتور هشت سیلندر، دارای کارکرد و سرعت بسیار بهتری شده است. اما با ­وجود این تغییرات مهم، در سال 1334 ش (1955م) فقط هفتصد دستگاه خودروی شورولت­ کوروِت ساخته شد، زیرا که هنوز بسیاری از مدل­های 1333 ش (1954م) فروش نرفته و در نمایندگی ­ها موجود بودند. به مرور زمان، علاوه بر قدرت و سرعت خودرو، فروش خودروی شورولت­ کوروِت نیز رشد کرد و این موفقیت بزرگ، باعث شکوفایی خودروی شورولت ­کوروِت شد و موقعیت آن را به ­عنوان خودرو اسپورت آمریکایی تقویت کرد.

آغاز شورولت ­کوروِت : شکوه خودرو اسپورت آمریکایی

نخستین دستگاه خودروی شورولت ­کوروِت صنعت خودرو برای همیشه تغییر داد

نخستین شورولت ­کوروت کارخانه را ترک کرد. هنگامی که نخستین دستگاه خودروی شورولت ­کوروِت (Chevrolet Corvette) در روز 9 تیر ماه در سال 1332 خورشیدی برابر با روز 30 ژوئن در سال 1953 میلادی، از خط مونتاژ جنرال ­موتور (General Motors) در فلینت (Flint) ­میشیگان بیرون آمد و روانه بازار شد، صنعت خودرو برای همیشه تغییر کرد. خودروی شورولت ­کوروِت در فروردین سال 1332 ش (1953 م) و در جریان برنامه ­سالانه جنرال­ موتورز، به­ عنوان مدل اولیه خودروی اسپرت، به عموم عرضه و معرفی شد. پاسخ جمعیت دراندازه و شکلی بود که سودآوری تولید خودرو را تضمین کند.

تصمیم مدیران

شورولت ­کوروِت با یک موتور هشت سیلندر، دارای کارکرد و سرعت بسیار بهتری شد

در سال 1334 ش (1955م) نیز، تصمیم مدیران جنرال ­موتور مبنی بر ادامه تولید خودروی شورولت­ کوروِت به ­این امر منجر شد که مدل شورولت ­کوروِت با یک موتور هشت سیلندر (V8)، که کارکرد و سرعت خودرو را بسیار بهتر می کرد در دسترس عموم قرار بگیرد. مشخص بود که خودروی شورولت ­کوروِت با یک موتور هشت سیلندر، دارای کارکرد و سرعت بسیار بهتری شده است.

هفتصد دستگاه شورولت ­کوروِت

هفتصد دستگاه شورولت ­کوروِت ساخته شد، زیرا که هنوز بسیاری از مدل ­های سال پیش فروش نرفته بودند

اما با ­وجود این تغییرات مهم، در سال 1334 ش (1955م) فقط هفتصد دستگاه خودروی شورولت­ کوروِت ساخته شد، زیرا که هنوز بسیاری از مدل­ های 1333 ش (1954م) فروش نرفته و در نمایندگی ­ها موجود بودند. به مرور زمان، علاوه بر قدرت و سرعت خودرو، فروش خودروی شورولت­ کوروِت نیز رشد کرد و این موفقیت بزرگ، باعث شکوفایی خودروی شورولت ­کوروِت شد و موقعیت آن را به ­عنوان خودرو اسپورت آمریکایی تقویت کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *