قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین گرند پری فرانسه

نخستین گرند پری فرانسه برگزار شد. نخستین مسابقه جایزه بزرگ اتومبیلرانی فرانسه، یا جایزه بزرگ فرانسه که نخستین رویداد جایزه بزرگ فرانسه محسوب می شد، در روز 4 تیر ماه در سال 1285 خورشیدی برابر با روز 26 ژوئن در سال 1906 میلادی، آغاز شد و عصر روز بعد در روز 5 تیر ماه در سال 1285 خورشیدی برابر با روز 27 ژوئن در سال 1906 میلادی،  به پایان رسید. در هر روز مسابقه، رانندگان شش دور از یک پیست 103.18 کیلومتری (64.11 مایلی) متشکل از جاده‌های عمومی بسته خارج از شهر لمانز (Le Mans) را تکمیل می‌کردند و مدت زمان‌ روزانه رانندگان برای کل زمان آنها جمع می‌شد. گرند پری (Grand Prix) یا جایزه بزرگ مسابقه را فرانس سیشز با یک خودرو رنو برنده شد، پس از آن فیلیس تازارو با یک خودروی فیات و در رتبه سوم آلبرت کلمنت قرار گرفت.

آغاز جایزه بزرگ فرانسه

نخستین مسابقه جایزه بزرگ اتومبیلرانی فرانسه در روز 4 تیر ماه در سال 1285 خورشیدی برابر با روز 26 ژوئن در سال 1906 میلادی، آغاز شد و عصر روز بعد به پایان رسید.

نخستین گرند پری فرانسه برگزار شد. نخستین مسابقه جایزه بزرگ اتومبیلرانی فرانسه (Grand Prix de l’Automobile Club de France)، یا جایزه بزرگ فرانسه (French Grand Prix) که نخستین رویداد جایزه بزرگ فرانسه محسوب می شد، در روز 4 تیر ماه در سال 1285 خورشیدی برابر با روز 26 ژوئن در سال 1906 میلادی، آغاز شد و عصر روز بعد در روز 5 تیر ماه در سال 1285 خورشیدی برابر با روز 27 ژوئن در سال 1906 میلادی،  به پایان رسید.

خارج از شهر لمانز

در هر روز مسابقه رانندگان شش دور از یک پیست 103.18 کیلومتری را تکمیل می‌کردند

در هر روز مسابقه، رانندگان شش دور از یک پیست 103.18 کیلومتری (64.11 مایلی) متشکل از جاده‌های عمومی خارج از شهر لمانز (Le Mans) را تکمیل می‌کردند و مدت زمان‌ روزانه رانندگان برای کل زمان آنها جمع می‌شد تا نتیجه نهایی برنده مسابقه را مشخص کند.

برنده گرند پری با خودرو رنو

جایزه بزرگ مسابقه را فرانس سیشز با یک خودرو رنو برنده شد

گرند پری (Grand Prix) یا جایزه بزرگ مسابقه را فرانس سیشز (Ferenc Szisz) با یک خودرو رنو (Renault) برنده شد، پس از آن فیلیس تازارو (Felice Nazzaro) با یک خودروی فیات (FIAT) و در رتبه سوم آلبرت کلمنت (Albert Clément) قرار گرفت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *