قطعات خودرو

تاریخ خودرو : هنری فورد برای نخستین بار با کوادریسایکل رانندگی کرد

هنری فورد برای نخستین بار با کوادریسایکل رانندگی کرد. هنری فورد در روز 15 خرداد ماه در سال 1275 خورشیدی برابر با روز 4 ژوئن در سال 1896 میلادی، برای نخستین بار نخستین خودروی خود را به نام کوادریسایکل راند. فورد کالسکه دو سیلندر چهار اسب بخاری را که روی چهار لاستیک دوچرخه سوار شده بود، پس از بیش از دو سال آزمایش و فرآیند تولید و ساخت، از کارگاه خود بیرون آورد. خودروی کوادریسایکل در نخستین آزمایش های خود به سرعت بیش از 20 مایل در ساعت (32.18 کیلومتر بر ساعت) در طول آزمایش اولیه خود دست یافت. خودروی کوادریسایکل دارای گیربکس 2 سرعته، بدون معکوس، زنجیر، موتور اتانول و بدون ترمز بود. فورد نخستین خودروی کوادریسایکل خود را به قیمت دویست دلار به چارلز اینسلی فروخت. بعدها او دو مورد دیگر نیز ساخت، یکی در سال 1278 ش (1899 م) و دیگری در سال 1280 ش (1901 م). فورد نخستین کوادریسایکل ساخت خود را به قیمت شصت دلار پس گرفت و اکنون در موزه هنری فورد در دیربورن میشیگان نگهداری می شود. این خودرویی است که واقعاً همه چیز را برای فورد شروع کرد.

آغاز فورد : آغاز کوادریسایکل

کوادریسایکل در نخستین آزمایش های خود به سرعت بیش از 20 مایل در ساعت (32.18 کیلومتر بر ساعت) دست یافت

هنری فورد برای نخستین بار با کوادریسایکل رانندگی کرد. هنری فورد (Henry Ford) در روز 15 خرداد ماه در سال 1275 خورشیدی برابر با روز 4 ژوئن در سال 1896 میلادی، برای نخستین بار نخستین خودروی خود را به نام کوادریسایکل (Quadricycle) (چهارچرخه) راند. فورد کالسکه دو سیلندر چهار اسب بخاری را که روی چهار لاستیک دوچرخه سوار شده بود، پس از بیش از دو سال آزمایش و فرآیند تولید و ساخت، از کارگاه خود بیرون آورد. خودروی کوادریسایکل در نخستین آزمایش های خود به سرعت بیش از 20 مایل در ساعت (32.18 کیلومتر بر ساعت) در طول آزمایش اولیه خود دست یافت.

چارلز اینسلی : نخستین خریدار محصولات فورد

فورد نخستین خودروی کوادریسایکل را به قیمت دویست دلار فروخت

خودروی کوادریسایکل دارای گیربکس 2 سرعته، بدون معکوس، زنجیر، موتور اتانول و بدون ترمز بود. فورد نخستین خودروی کوادریسایکل خود را به قیمت دویست دلار به چارلز اینسلی (Charles Ainsley) فروخت. بعدها او دو مورد دیگر نیز ساخت، یکی در سال 1278 ش (1899 م) و دیگری در سال 1280 ش (1901 م).

موزه هنری فورد و کوادریسایکل

فورد نخستین کوادریسایکل ساخت خود را به قیمت شصت دلار پس گرفت

فورد نخستین کوادریسایکل ساخت خود را به قیمت شصت دلار پس گرفت و اکنون در موزه هنری فورد (Henry Ford Museum) در دیربورن (Dearborn) میشیگان نگهداری می شود. این خودرویی است که واقعاً همه چیز را برای فورد شروع کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *