قطعات خودرو

تاریخ خودرو : هنری لیلند، بنیانگذار کادیلاک و لینکلن به دنیا آمد

هنری لیلند (Henry Leland)، بنیانگذار کادیلاک و لینکلن، در روز 26 بهمن ماه درسال 1221 خورشیدی / شمسی برابر با روز 16 فوریه در سال 1843 میلادی، به دنیا آمد. هنری لیلند حرفه مهندسی حرفه ای خود را در صنعت تولید و ساخت اسلحه آغاز کرد. نگاه استثنایی هنری لیلند به ابزارسازی و ساخت و قابلیت تعویض قطعات باعث شد که او و شریکش رابرت فالکونر، شرکت تولیدی لیلند و فالکونر  را در دیترویت تأسیس کنند. به زودی هنری لیلند، بنیانگذار کادیلاک و لینکلن شد.

آغاز هنری لیلند : فردی با راهی پر از افتخار و شکوه

هنری لیلند حرفه مهندسی حرفه ای خود را در صنعت تولید و ساخت اسلحه آغاز کرد

هنری لیلند (Henry Leland)، بنیانگذار کادیلاک (Cadillac) و لینکلن (Lincoln)، در روز 26 بهمن ماه درسال 1221 خورشیدی / شمسی برابر با روز 16 فوریه در سال 1843 میلادی، به دنیا آمد. هنری لیلند حرفه مهندسی حرفه ای خود را در صنعت تولید و ساخت اسلحه آغاز کرد.

نگاه استثنایی هنری لیلند

لیلند و شریکش رابرت فالکونر شرکت تولیدی لیلند و فالکونر، را در دیترویت تأسیس کردند

نگاه استثنایی هنری لیلند به ابزارسازی و ساخت و قابلیت تعویض قطعات باعث شد که لیلند و شریکش رابرت فالکونر (Robert Faulconer) شرکت لیلند و فالکونر (Leland & Faulconer Manufacturing Co) را در دیترویت تأسیس کنند.

راه شگفت انگیز خودروسازی : هنری لیلند، بنیانگذار کادیلاک

تنها با گسترش سریع صنعت خودروسازی بود که لیلند کار بر روی موتورها را پردرآمد و پر سود یافت

اگرچه هنری لیلند در اوایل سال 1249 ش (1870 م) روی موتورها کار می کرد، اما تنها با گسترش سریع صنعت خودروسازی بود که لیلند کار بر روی موتورها را پردرآمد و پر سود یافت، در ابتدا محصول آنها موتوری بود که برای رانسوم ای. اولدز (Ransom E. Olds) صاحب کارخانه خودروسازی اولدزموبیل (Oldsmobile) عرضه می شد. به زودی هنری لیلند، بنیانگذار کادیلاک شد.

اخراج از کادیلاک

اختلافات هنری لیلند با ویلیام دورانت رئیس جنرال موتورز، باعث شد تا او را از کار کنار بزنند

پس از اینکه جنرال موتورز (General Motors) کادیلاک را در سال 1288 ش (1909 م) خرید، هنری لیلند به عنوان مهندس و عضو هیئت مدیره شرکت باقی ماند. اما اختلافات بعدی هنری لیلند با ویلیام دورانت (William Durant) رئیس جنرال موتورز، باعث شد تا او را از کار کنار بزنند.

تاسیس لینکلن

لیلند شرکت لینکلن را به منظور تولید موتورهای هواپیمای لیبرتی برای جنگ جهانی اول تأسیس کرد

هنری لیلند در سال 1296 ش (1917 م) شرکت لینکلن موتور (Lincoln Motor Company) را به منظور تولید موتورهای هواپیمای لیبرتی وی 12 (Liberty V12 aircraft) برای جنگ جهانی اول تأسیس کرد. در سال 1299 ش (1920 م) پس از پایان جنگ بزرگ جهانی اول، لیلند کارخانه موتور را برای تولید خودروهای لوکس بازسازی کرد.

نخستین خودرو لینکلن

مدل ال تا سال 1309 ش (1930 م) در خط تولید کارخانه باقی ماند

نخستین خودروی لینکلن در تاریخ شهریور ماه سال 1299 خورشیدی / شمسی برابر با ماه سپتامبر سال 1920 میلادی، به عنوان مدل سال 1300 ش (1921 م) وارد شد. مدل (Model L) با مرسدس (Mercedes)، رولزرویس (Rolls-Royce)، پاکارد (Packard) و برند اصلی خود کادیلاک روبرو شد. اگرچه فورد این شرکت را در سال 1301 ش  (1922 م) خریداری کرد، مدل ال تا سال 1309 ش (1930 م) در خط تولید کارخانه باقی ماند.

مشکلات مالی دلیل فروش شرکت لینکلن

شرکت فورد موتور شرکت لینکلن را به قیمت هشت میلیون دلار معادل نیمی از ارزش واقعی اش خرید

شرکت فورد موتور (Ford Motor Company) در میان مشکلات مالی شرکت لینکلن، آن را به قیمت هشت میلیون دلار که تقریباً نیمی از ارزش واقعی شرکت بود، خریداری کرد. هنری فورد پیشتر هم پیشنهاد خرید شرکت لینکلن را به مبلغ پنج میلیون دلار داده بود.

پایان کار هنری لیلند : پایان یک افسانه بی نظیر

لیلند دوباره ضربه ای سخت  و سهمگین دریافت کرد تا باز هم شرکت خود را ترک کند

در نهایت این فروش به نوعی آغازی بر پایان کار هنری لیلند در صنعت خودرو بود. لیلند دوباره ضربه ای سخت و سهمگین دریافت کرد. هنری لیلند، بنیانگذار کادیلاک، ده سال بعد در روز 6 فروردین ماه درسال 1311 خورشیدی / شمسی برابر با روز 26 مارس در سال 1932 میلادی، درگذشت

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *