قطعات خودرو

تاریخ خودرو : هیدئو فوکویاما، نخستین ژاپنی نسکار

هیدئو فوکویاما، نخستین ژاپنی نسکار شد. هیدئو فوکویاما، متولد روز 21 مرداد ماه در سال 1334 خورشیدی برابر با روز 13 آگوست در سال 1955 میلادی، پس از تشویق دیل ارنهارت سینیور، نخستین راننده ژاپنی شد که در سطح بالای نسکار شرکت کرد. راه او به نسکار سال ها پیش در مسابقات آغاز شد. نخستین حرفه اصلی هیدئو فوکویاما در مسابقات جاده ای در مسابقات قهرمانی ژاپن در فرمول لیبره 500 در سال 1358 ش (1979 م) بود. در سال 1367 ش (1988 م) او نخستین بازی خود را در مسابقه 24 ساعته لمانز انجام داد و مقام دوم را کسب کرد. در سال 2000 فوکویاما برنده کلاس ال ام جی تی در مسابقات 24 ساعته لمانز با پورشه 911 جی تی 3 شد. فوکویاما فقط در سه مسابقه دیگر مسابقه داد، یکی در آن فصل و دو مسابقه دیگر در سال 1382 ش (2003 م) بهترین نتیجه او در پیست لاس وگاس موتور اسپیدوی بود که در آنجا جایگاه سی و سوم را به دست آورد. بدون شانس زیادی در پیست نسکار، فوکویاما به ژاپن بازگشت تا در سری سوپر جی تی به مسابقات خود ادامه دهد. او همچنین تحلیلگر برنامه های نسکار در تلویزیون ژاپن شد.

آغاز هیدئو فوکویاما

هیدئو فوکویاما نخستین راننده ژاپنی شد که در نسکار شرکت کرد

هیدئو فوکویاما، نخستین ژاپنی نسکار شد. هیدئو فوکویاما (Hideo Fukuyama)، متولد روز 21 مرداد ماه در سال 1334 خورشیدی برابر با روز 13 آگوست در سال 1955 میلادی، پس از تشویق دیل ارنهارت سینیور (Dale Earnhardt Sr.)، نخستین راننده ژاپنی شد که در سطح بالای نسکار (NASCAR) شرکت کرد. راه او به نسکار سال ها پیش در مسابقات آغاز شد. نخستین حرفه اصلی هیدئو فوکویاما در مسابقات جاده ای در مسابقات قهرمانی ژاپن در فرمول لیبره 500 (Formula Libre 500) در سال 1358 ش (1979 م) بود. در سال 1367 ش (1988 م) او نخستین بازی خود را در مسابقه 24 ساعته لمانز (24 Hours of Le Mans) انجام داد و مقام دوم را کسب کرد. در سال 2000 فوکویاما برنده کلاس ال ام جی تی (LMGT) در مسابقات 24 ساعته لمانز با پورشه 911 جی تی 3 (Porsche 911 GT3) شد.

فوکویاما و ژاپن

بدون شانس زیادی در پیست نسکار، فوکویاما به ژاپن بازگشت

فوکویاما فقط در سه مسابقه دیگر مسابقه داد، یکی در آن فصل و دو مسابقه دیگر در سال 1382 ش (2003 م) بهترین نتیجه او در پیست لاس وگاس موتور اسپیدوی (Las Vegas Motor Speedway) بود که در آنجا جایگاه سی و سوم را به دست آورد. بدون شانس زیادی در پیست نسکار، فوکویاما به ژاپن بازگشت تا در سری سوپر جی تی (Super GT) به مسابقات خود ادامه دهد. او همچنین تحلیلگر برنامه های نسکار در تلویزیون ژاپن شد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *