قطعات خودرو

تاریخ خودرو : ولوو از نمونه اولیه خودروی اسپرت خود رونمایی کرد

از نمونه اولیه خودروی اسپرت ولوو رونمایی شد. بنیانگذار شرکت ولوو، اسار گابریلسون شیفته فناوری جدید بود و مرتباً به دنیا سفر می کرد تا محصولات و فرآیندهای جدیدی را شناسایی کند که می تواند به نفع ولوو باشد. در سال 1330 ش (1951 م) او با شرکتی به نام گلاسپار مواجه شد که در مونتسیتو کالیفرنیا واقع شده بود و قایق های فایبرگلاس و خودروهای ورزشی می ساخت. فایبرگلاس در آن زمان نسبتاً جدید بود و گابریلسون نسبت به آن وسواس پیدا کرد. او برای معرفی این ماده به سوئد، قراردادی با گلاسپار برای طراحی و ساخت یک خودروی اسپورت منعقد کرد، در حالی که کارکنان ولوو را در مورد فرآیند تولید فایبرگلاس آموزش داده می شدند. در اروپا، مهندسان ولوو توسعه شاسی خودروی جدید را رهبری کردند. سرانجام روز 12 خرداد ماه در سال 1333 خورشیدی برابر با روز 2 ژوئن در سال 1954 میلادی، ولوو نمونه اولیه خودروی ولوو اسپرت پی 1900T را رونمایی کرد.

آغاز نمونه اولیه خودروی اسپرت

اسار گابریلسون بنیانگذار شرکت ولوو، شیفته فناوری جدید بود

از نمونه اولیه خودروی اسپرت ولوو رونمایی شد. بنیانگذار شرکت ولوو (Volvo)، اسار گابریلسون (Assar Gabrielsson) شیفته فناوری جدید بود و مرتباً به دنیا سفر می کرد تا محصولات و فرآیندهای جدیدی را شناسایی کند که می تواند به نفع ولوو باشد. در سال 1330 ش (1951 م) او با شرکتی به نام گلاسپار (Glasspar) مواجه شد که در مونتسیتو (Montecito) کالیفرنیا واقع شده بود و قایق های فایبرگلاس و خودروهای ورزشی می ساخت.

قراردادی با گلاسپار

ولوو قراردادی با گلاسپار برای طراحی و ساخت یک خودروی اسپورت منعقد کرد

فایبرگلاس در آن زمان نسبتاً جدید بود و گابریلسون نسبت به آن وسواس پیدا کرد. او برای معرفی این ماده به سوئد، قراردادی با گلاسپار برای طراحی و ساخت یک خودروی اسپورت منعقد کرد، در حالی که کارکنان ولوو را در مورد فرآیند تولید فایبرگلاس آموزش داده می شدند. در اروپا، مهندسان ولوو توسعه شاسی خودروی جدید را رهبری کردند. سرانجام روز 12 خرداد ماه در سال 1333 خورشیدی برابر با روز 2 ژوئن در سال 1954 میلادی، ولوو نمونه اولیه خودروی ولوو اسپرت پی 1900 (Volvo Sport P1900) را رونمایی کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *