قطعات خودرو

تاریخ خودرو : پلیموث سوپربرد نخستین پیروزی نسکار را در دیتونا 500 کسب کرد

برخی کارشناسان می‌گویند که دوران نوین نسکار با اجرای مسایقه دیتونا 500 در سال 1348 ش (1970 م) آغاز شد. در آن زمان، خودروهای مسابقه ‌ای بسیار کمتر از مدل‌های پیشین خود بودند، زیرا خودروسازان آن‌ها را به طور ویژه برای پیست های مسابقات طراحی می کردند. البته، نسخه‌های قانونی خیابانی در نمایندگی‌های فروش یافت می‌شد، زیرا باید تعداد محدودی از آن ها از خطوط مونتاژ خارج می شدند تا واجد شرایط سری مسابقات شوند. پلیموث سوپربرد نخستین پیروزی نسکار خود را در مسابقات دیتونا 500 در روز 3 اسفند ماه درسال 1348 خورشیدی برابر با روز 22 فوریه در سال 1970 میلادی، به دست آورد.

آغازی برای نسکار نوین

دوران نوین نسکار با اجرای مسایقه دیتونا 500 آغاز شد

برخی کارشناسان می‌گویند که دوران نوین نسکار (NASCAR) با اجرای مسایقه دیتونا 500 (Daytona 500) در سال 1348 ش (1970 م) آغاز شد. در آن زمان، خودروهای مسابقه ‌ای بسیار کمتر از مدل‌های پیشین خود بودند، زیرا خودروسازان آن‌ها را به طور ویژه برای پیست های مسابقات طراحی می کردند. البته، نسخه‌های قانونی خیابانی در نمایندگی‌های فروش یافت می‌شد، زیرا باید تعداد محدودی از آن ها از خطوط مونتاژ خارج می شدند تا واجد شرایط سری مسابقات شوند.

پلیموث سوپربرد : برنده مسابقات نسکار

خودرو شماره چهل که توسط پیت همیلتون راننده تیم پتی اینترپرایزس هدایت می شد زودتر از رقبا از خط پایان گذشت

 یکی از آن خودروهای تولید محدود یا خودروهای نسخه محدود، یک پلیموث سوپربرد (Plymouth Superbird) آیرودینامیک بود. پلیموث سوپربرد نخستین پیروزی نسکار خود را در مسابقات دیتونا 500 در روز 3 اسفند ماه درسال 1348 خورشیدی برابر با روز 22 فوریه در سال 1970 میلادی، به دست آورد. خودرو شماره چهل که توسط پیت همیلتون (Pete Hamilton) راننده تیم پتی اینترپرایزس (Petty Enterprises) هدایت می شد، جلوتر از دیگران از خط پایان گذشت.

نبردی سخت و دشوار

در مسابقه بیست و چهار بار برتری رانندگان پیشتاز از دست رفت و جایگاه خودروی پیشتاز تغییر کرد

برد آسانی نبود. نزدیک به صد هزار تماشاگر (دقیقاً 105000 هوادار) مسابقه حدوداً دویست دقیقه ای را تماشا کردند که در آن بیست و چهار بار برتری رانندگان پیشتاز از دست رفت و جایگاه خودروی پیشتاز تغییر کرد. تقریباً یک چهارم زمان مسابقه تحت پرچم احتیاط برگزار شد.

رکورد جاودانه پلیموث سوپربرد

پلیموث سوپربرد در هجده مسابقه نسکار پیروز شد

طبق برخی گزارش های خبری در نهایت پلیموث سوپربرد مدل سال 1349 ش (1970 م) در هجده مسابقه نسکار پیروز شد. نکته جالب اینجا بود که در زمانی معین، تیم‌ ها خودروهای خود را از پیست بیرون کشیدند تا بتوانند مسابقات را ادامه دهند زیرا با محدودیت ‌هایی برای افزایش قدرت خودروهایشان مواجه بودند. این بیشتر شبیه شوخی است.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *