قطعات خودرو

تاریخ خودرو : پل تاکوما ناروز فرو ریخت

پل تاکوما ناروز فرو ریخت. هنگامی که پل تاکوما ناروز در سال 1319 ش / 1940 م، باز شد، سومین پل معلق طولانی جهان از نظر دهانه اصلی بود. در مدت کوتاهی پل به دلیل حرکات شدید جاده که در جریان بادهای شدید رخ می داد، نام مستعاری را به خود اختصاص داد. تنها چند ماه بعد، در روز 16 آبان ماه در سال 1319 خورشیدی برابر با روز 7 نوامبر در سال 1940 میلادی، پل تاکوما ناروز در میان شرایط بد حوی و وزش شدید باد فرو ریخت و مستقیم به پایین در تنگه تاکوما نارووز سقوط کرد. پل تاکوما ناروز در میان شرایط بد حوی و وزش شدید باد فرو ریخت اما این رویداد تلفات انسانی نداشت و تنها یک سگ در اثر سقوط خودروی رها شده به داخل آب جان خود را از دست داد. بلافاصله پس از افتتاح پل در تابستان 1319 ش (1940 م) مردم متوجه شدند که حتی باد نسبتاً ملایم باعث بالا و پایین شدن پل شده است. شکست پل زمانی رخ داد که یک حرکت پیچشی که پیشتر دیده نشده بود روی پل غلبه کرد و باعث شد نیمی از یک طرف و نیم دیگر معکوس آن از سوی دیگر، بارها و بارها بپیچد.

آغاز پل تاکوما ناروز

پل تاکوما ناروز سومین پل معلق طولانی جهان بود

پل تاکوما ناروز فرو ریخت. هنگامی که پل تاکوما ناروز (Tacoma Narrows Bridge) در سال 1319 ش / 1940 م، باز شد، سومین پل معلق طولانی جهان از نظر دهانه اصلی بود. در مدت کوتاهی پل به دلیل حرکات شدید جاده که در جریان بادهای شدید رخ می داد، نام مستعاری را به خود اختصاص داد. تنها چند ماه بعد، در روز 16 آبان ماه در سال 1319 خورشیدی برابر با روز 7 نوامبر در سال 1940 میلادی، پل تاکوما ناروز در میان شرایط بد حوی و وزش شدید باد فرو ریخت و مستقیم به پایین در تنگه تاکوما نارووز سقوط کرد.

چرا پل فرو ریخت؟

مردم متوجه شدند که حتی باد نسبتاً ملایم باعث بالا و پایین شدن پل شده است

پل تاکوما ناروز در میان شرایط بد حوی و وزش شدید باد فرو ریخت اما این رویداد تلفات انسانی نداشت و تنها یک سگ در اثر سقوط خودروی رها شده به داخل آب جان خود را از دست داد. بلافاصله پس از افتتاح پل در تابستان 1319 ش (1940 م) مردم متوجه شدند که حتی باد نسبتاً ملایم باعث بالا و پایین شدن پل شده است. شکست پل زمانی رخ داد که یک حرکت پیچشی که پیشتر دیده نشده بود روی پل غلبه کرد و باعث شد نیمی از یک طرف و نیم دیگر معکوس آن از سوی دیگر، بارها و بارها بپیچد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *