قطعات خودرو

تاریخ خودرو : چیپ فوس طراح خودروهای سفارشی متولد شد

چیپ فوس طراح خودروهای سفارشی متولد شد. طراح مشهور خودرو چیپ فوس در روز 21 مهر ماه در سال 1342 خورشیدی برابر با روز 13 اکتبر در سال 1963 میلادی، به دنیا آمد. حرفه چیپ فوس در صنعت خودروی سفارشی از مغازه پدرش پروژکت­ دیزاین، در سانتا باربارا کالیفرنیا آغاز شد. چیپ فوس با الهام از الکس ترمولیس طراح سابق فورد و تاکر، در سال 1361 ش (1982 م) شروع به حضور در کالج طراحی مرکز هنر کرد. چیپ فوس دو سال بعد از شرکت در کلاس ها دست کشید و پیش از اتمام تحصیلاتش در سال 1369 ش (1990 م) برای کلنت کوچ ورکز کار کرد. ستاره در حال ظهور به زودی متوجه شد که او انتخاب کننده است. چیپ فوس پس از فارغ التحصیلی، شروع به کار پاره وقت برای بویدکدینگتون و استرنبرگر دیزاین کرد. در این دوره بود که او نخستین نسخه از همیسفیر را ترسیم کرد که بر طراحی پلیموث پرولر تأثیر گذاشت. پس از استخدام برای فورد، کدینگتون به او پیشنهادی داد که نمی توانست رد کند. چیپ فوس یک کار تمام وقت با بوید را پذیرفت و شروع به بالا رفتن از نردبان پیشرفت کرد. چیپ فوس اعتبار طراحی را برای برخی از مشهورترین خودروهایی که از فروشگاه بیرون آمدند، از جمله بویدستر و  بویدستر 2 به دست آورد. 

آغاز چیپ فوس

ستاره در حال ظهور به زودی متوجه شد که او انتخاب کننده است

چیپ فوس طراح خودروهای سفارشی متولد شد. طراح مشهور خودرو چیپ فوس (Chip Foose) در روز 21 مهر ماه در سال 1342 خورشیدی برابر با روز 13 اکتبر در سال 1963 میلادی، به دنیا آمد. حرفه چیپ فوس در صنعت خودروی سفارشی از مغازه پدرش پروژکت­ دیزاین (Project Design)، در سانتا باربارا (Santa Barbara) کالیفرنیا (California) آغاز شد. چیپ فوس با الهام از الکس ترمولیس (Alex Tremulis) طراح سابق فورد (Ford) و تاکر (Tucker)، در سال 1361 ش (1982 م) شروع به حضور در کالج طراحی مرکز هنر کرد. چیپ فوس دو سال بعد از شرکت در کلاس ها دست کشید و پیش از اتمام تحصیلاتش در سال 1369 ش (1990 م) برای کلنت کوچ ورکز (Clenet Coachworks) کار کرد. ستاره در حال ظهور به زودی متوجه شد که او انتخاب کننده است.

چیپ فوس پس از فارغ التحصیلی

پس از استخدام برای فورد، کدینگتون به او پیشنهادی داد که نمی توانست رد کند

چیپ فوس پس از فارغ التحصیلی، شروع به کار پاره وقت برای بویدکدینگتون (Boyd Coddington) و استرنبرگر دیزاین (Sterenberger Design) کرد. در این دوره بود که او نخستین نسخه از همیسفیر (Hemisfear) را ترسیم کرد که بر طراحی پلیموث پراولر (Plymouth Prowler) تأثیر گذاشت. پس از استخدام برای فورد، کدینگتون به او پیشنهادی داد که نمی توانست رد کند. چیپ فوس یک کار تمام وقت با بوید را پذیرفت و شروع به بالا رفتن از نردبان پیشرفت کرد. چیپ فوس اعتبار طراحی را برای برخی از مشهورترین خودروهایی که از فروشگاه بیرون آمدند، از جمله بویدستر (Boydster) و  بویدستر 2 (Boydster II) به دست آورد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *