قطعات خودرو

تصاویر جدید و رسمی شاسی بلند تیگو ۹ جدیدترین پرچم دار چری

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، چری به تازگی از شاسی‌بلند پرچم‌دار جدید خود به نام تیگو ۹ رونمایی کرده است. این خودرو دارای سه ردیف صندلی بوده و احتمالا در ماه مه سال جاری به بازار معرفی می‌شود.

 

چری Tiggo 9 در جایگاهی بالاتر از تیگو ۸ قرار می‌گیرد. این خودرو با ۴۸۲۰ میلی‌متر طول، ۱۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۹۹ میلی‌متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین محورهای آن به ۲.۸۳ متر می‌رسد.

 

تیگو ۹ یک خودروی جذاب و شکیل با خط کمر بالا و برجسته، ستون‌های مشکی و سقف شناور بوده و فاصله بین نوک و دماغه جلوی آن کوتاه است.

 

 

از دیگر مشخصات ظاهری خودرو می‌توان به دستگیره‌های پاپ-آپ، سانروف پانورامیک، اسپویلر عقب و رینگ‌های آلیاژی چندپر ۱۹ یا ۲۰ اینچی اشاره کرد.

 

 

تصویر رسمی از تیگو ۹ چری

 

تیگوی جدید در نمای مقابل دارای یک جلوپنجره بزرگ چندضلعی است که شامل نوارهای کرومی عمودی (سبک آبشاری) و همین‌طور لوگوی براق چری می‌شود. چراغ‌های LED با دیلایت‌های باریک و کشیده، ظاهری چالاک و تهاجمی را به خودرو بخشیده‌اند.

 

تصویر رسمی از Tiggo 9

 

تیگو ۹ چری بر اساس پلتفرم M3X ساخته شده است. حروف به‌کاررفته در نام این پلتفرم، هر یک به مفهوم جالبی اشاره دارند. حرف M از ابتدای کلمه مارس گرفته شده و بازتاب‌کننده روحیه اکتشافی پیوسته است، حال‌آنکه عدد ۳ به سه مزیت اصلی این پلتفرم، یعنی کمال هوشمندی، قدرت و انعطاف‌پذیری اشاره می‌کند. حرف X‌ نیز نشان‌دهنده احتمالات نامتناهی است.

 

 

 

طبق ادعای چری، پلتفرم M3X یک پلتفرم عالی برای ساخت خودروهای شاسی‌بلند، سدان و چندمنظوره (MPV) به حساب می‌آید و از پیشرانه‌های PHEV، ICE و REEV پشتیبانی می‌کند.

 

تصویر جاسوسی از نمای عقب چری تیگو ۹

 

از لحاظ پیشرانه، تیگو ۹ جدید به یک موتور بنزینی ۲ لیتری ۴ سیلندره توربوشارژ مجهز است که می‌تواند ۲۵۴ اسب بخار قدرت تولید کند. این موتور به گیربکس ۸ سرعته خودکار متصل شده است. در نسخه فول آپشن، گیربکس می‌تواند قدرت موتور را به هر چهارچرخ وارد کند. در ضمن، حداکثر سرعت شاسی‌بلند جدید چری به ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌شود.

 

چری تیگو ۹

 

مشخصات داخل اتاقک هنوز به‌طور کامل افشا نشده، با این حال با توجه به تصاویر جاسوسی می‌توان گفت که چری در محصول جدید خود از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، پد شارژ بی‌سیم با پشتیبانی از دو دستگاه گوشی هوشمند، یک محفظه‌ جادار زیر کنسول مرکزی و فرمان سه‌شاخه با طراحی D-Cut با دکمه‌های تخت استفاده کرده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *