مهدی مطلب‌زاده افزود: تفاوت اصلی خودروهای الکتریکی و درون‌سوز در قوای محرکه آنها و باتری است، به‌ طوری که اجزا و قطعاتی همچون بدنه، اکسل، جعبه فرمان، ترمز دستی و غیره آنها قابلیت تولید داخل دارد.

 

وی بیان‌ کرد:‌ پتانسیل لازم برای ساخت موتور خودروهای الکتریکی در کشور وجود دارد، اما باید برای تقویت زیرساخت‌ها تلاش کرد.

 

این عضو هیات‌مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان ادامه‌ داد: برای ساخت باتری این خودروها نیز توان و پتانسیل وجود دارد، اما در تیراژ بالا نیازمند همکاری‌های خارجی هستیم.

 

پیش از این عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود با همکاری شهرداری تهران، وزارتخانه‌های کشور، نفت و نیرو، قرار است تا پایان سال ۲۰۰‌هزار موتورسیکلت و ۵۰‌هزار خودروی برقی در تهران تردد کند.