قطعات خودرو

توصیه‌های فورد برای افزایش برد خودروی برقی در فصل زمستان

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، با توجه به تغییرات آب‌وهوایی مناطق مختلف جهان، گاه پیش می‌آید که زمستان زودتر از آنچه که مردم تصورش را می‌کنند از راه برسد. این فصل که از ابتدا چالش‌های مختص خود را به‌همراه می‌آورد، برای مالکان خودروهای برقی چالش‌ برانگیزتر است.

 

برای نمونه می‌توان به مالکان فورد F-150 لاتنینگ اشاره کرد که به‌زودی با نخستین شرایط دشوار آب‌وهوایی روبه‌رو خواهند شد و خودروشان را محک خواهند زد. نزدیک به ۵ درصد از خریداران F-150 برقی آن را به‌عنوان نخستین خودروی الکتریکی خود برگزیده‌اند؛ همین مورد کار را برای فورد حساس‌تر می‌کند.

درست است که دما و سایر عوامل محیطی روی خودروهای درون‌سوز نیز تاثیر می‌گذارد اما این تاثیرات بر خودروهای برقی چشمگیرتر هستند و نگرانی‌های بیشتری را به دنبال دارند. در راستای کاهش نگرانی‌های یادشده، شرکت فورد مجموعه‌ای از ۸ نکته را برای مالکان خودروهایش منتشر کرده تا با رعایت آن‌ها، مسافت قابل‌پیمایش خودروشان را به حداکثر میزان قابل‌دسترسی برسانند:

 

  1. بهتر است خودرو را تاحدممکن در گاراژ پارک کرد؛ چراکه چنین فضایی از خودرو کاربر و حداقل دربرابر دمای پایین محافظت می‌کند و ممکن است دسترسی او را به درگاه شارژ راحت‌تر کند.
  2. زمانی خودروتان را پارک می‌کنید از اتصال آن به درگاه شارژ مطمئن شوید تا برای پیمایش روزانه خود و به هنگام حرکت، تا آنجا که ممکن است شارژ داشته باشید.
  3. برای پیمایش مسافت‌های طولانی بهتر است باتری F-150 لاتنینگ از پیش آماده شود چراکه یک باتری گرم در دمای پایین عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد.
  4. اگر واقعا نگران مسافت قابل‌پیمایش خود هستید، فورد توصیه می‌کند که پیش از حرکت خودرو، تا حد ممکن از سیستم گرمکن خود کمتر استفاده کنید تا خودرو سطح مناسبی از شارژ را به‌همراه داشته باشد.
  5. درصورت پوشیده‌شدن خودرو با برف و قرار ندادن آن در فضای بسته، بهتر است برف را از روی خودرو زدود تا سنگینی برف روی خودرو باعث مصرف انرژی بیشتر نشود. این مسئله بدون درنظر گرفتن برقی‌بودن خودرو نیز باید رعایت شود؛ چراکه درصورت حرکت خودروی جلو با سرعت بالا، برف از سطح آن جدا شده و برای راننده پشت‌سر خطرآفرین خواهد بود.
  6. در حین رانندگی می‌توان به‌جای تکیه بر سیستم تهویه‌مطبوع خودرو، از گرمکن‌های صندلی و فرمان برای ایجاد دمای مناسب بدن استفاده کرد؛ چراکه سیستم‌های گرمایش تماسی در مقایسه با بخاری اصلی خودرو، انرژی کمتری را از آن می‌گیرند.
  7. فورد توصیه می‌کند که تایرها باید به اندازه کافی باد شده باشند تا راندمان خودرو افزایش پیدا کند.
  8. رانندگی در سرعت مناسب یک فاکتور مهم به شمار می‌رود چون استفاده از سرعت‌های بالا باعث مصرف بیشتر انرژی خواهد شد.

امروزه تاثیر این تغییرات محیطی بر خودروها آشکار است؛ بررسی‌های نشان داده که عملکرد و مسافت قابل‌پیمایش با برخی از خودروهای برقی با کاهش شدید دما تا ۵۰ درصد افت می‌کند. پیشتر هم مقاله‌ای در رابطه با تاثیر دما پایین و هوای سرد بر عملکرد خودروهای برقی منتشر کرده بودیم که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطالعه آن بپردازید. نهایتا رانندگان و مالکان این خودروها با رعایت نکات یادشده توسط فورد می‌توانند اثر این دگرگونی‌ها را تا حد ممکن خنثی کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *