قطعات خودرو

تولید مرسدس بنز EQS الکتریکی در کشور هند آغاز شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، مرسدس بنز تولید خودروی EQS تمام الکتریکی را در کشور هند آغاز کرد. این خودرو که از نسخه ۵۸۰ ۴MATIC است به عنوان چهاردهمین محصول این برند آلمانی در کارخانه پون هند تولید می‌شود. این کارخانه اولین سایت تولیدی مرسدس در خارج از آلمان است که مونتاژ محصولات الکتریکی را شروع می‌کند.

 

 

در قلب این خودروی الکتریکی مجموعه باتری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی با تکنولوژی ۴۰۰ ولتی قرار دارد و دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۵۱۶ اسب بخار و گشتاور ۸۵۵ نیوتون متر انجام‌وظیفه می‌کنند. مرسدس بنز EQS الکتریکی در نسخه یاد شده می‌تواند ظرف مدت ۴.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت را ثبت نماید.

 

 

EQS 580 4MATIC نه تنها پرفورمنس قابل‌توجهی دارد اما بیشترین شعاع حرکتی را بین خودروهای الکتریکی بازار هند در دست دارد چراکه در شرایط واقعی برد ۶۷۷ کیلومتری را ثبت کرده است. البته طبق استانداردهای انجمن خودروسازی هند، شعاع حرکتی EQS روی کاغذ ۸۵۷ کیلومتر خواهد بود.

 

 

مدیر اجرایی مرسدس بنز هند می‌گوید:

EQS 580 4MATIC اولین محصول الکتریکی ماست که در هند تولید می‌شود و نقشی مهم در پیشبرد اهداف الکتریکی سازی مرسدس در این کشور خواهد داشت. این خودرو ترکیبی بی‌نقص از تکنولوژی، اشرافیت و ایمنی است و از ویژگی‌های پیشرفته بی‌شماری سود می‌برد. هند اولین کشور خارج از آلمان است که اقدام به تولید EQS 580 4MATIC می‌کند و این امر نشان دهنده تعهد و دید بلندمدت ما به عرضه محصولات لوکس و الکتریکی در این کشور است.

مرسدس بنز هم‌اکنون محصولاتی از برند مرسدس، AMG، مایباخ و سری محصولات EQ را در کشور هند تولید می‌کند. این خودروساز اظهار داشته به منظور تولید محصولات الکتریکی در هند اقدام به تأسیس شبکه شارژ بسیار سریع خواهد کرد. این شبکه در سال اول فقط مختص مشتریان محصولات مرسدس بنز خواهد بود و به‌صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته شارژ رایگان را در دسترس آن‌ها قرار خواهد داد. قیمت EQS 580 4MATIC در هند معادل ۱۸۸۱۵۳ دلار تعیین شده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *