قطعات خودرو

جیلی آزکارا کراس اوور چهارچرخ محرک و هیبریدی جدید فرداموتورز

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، خودروی جیلی آزکارا ( Geely Azkarra) یکی از جدی‌ترین گزینه‌های وارداتی شرکت فردا موتورز است که قرار است به زودی وارد بازار ایران شود.

این خودرو با توجه به داشتن دو مزیت منحصر به فرد یعنی موتور دودیفرانسیل و سیستم هیبریدی، می‌تواند انتخاب جذابی برای خریداران باشد.

همان‌طور که می‌دانیم، تعداد خودروهای دودیفرانسیل در بازار ایران بسیار محدود است و فردا موتور برای پاسخ به نیاز بازار، اقدام به واردات جیلی آزکارا کرده است.

 

جیلی آزکارا محصول شرکت بزرگ و معتبر جیلی چین است که پیش از این نیز محصولاتی را وارد بازار ایران کرده و مورد استقبال مشتریان قرار گرفته بود.

مهم‌ترین ویژگی این خودرو، بهره‌مندی از سیستم چهار چرخ محرک است که توانایی حرکت در جاده‌های برفی و سخت‌گذر را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

 

امروز این خودرو برای نخستین‌بار در نمایشگاه روایت خدمت به نمایش عموم گذاشته شد تا به عنوان یکی از دستاوردهای دولت در حوزه واردات خودرو معرفی شود.

 

انتظار می‌رود با ورود این خودروی هیبریدی و دودیفرانسیل به بازار، گزینه‌های خرید برای علاقه‌مندان به خودروهای چهار چرخ محرک و دودیفرانسیل افزایش یابد. عرضه جیلی آزکارا می‌تواند گام مثبتی در جهت تنوع‌بخشی به خودروهای حاضر در بازار باشد.

 

جیلی آزکارا

 

 

مشخصات فنی جیلی آزکارا؛ خودروی هیبریدی با موتور بنزینی ۱.۵ لیتری و الکتریکی ۴۸ ولت

پیشرانه جیلی آزکارا از یک سیستم هیبریدی تشکیل شده است که شامل یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری و یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی است.موتور بنزینی این خودرو از نوع ۳ سیلندر توربوشارژ با فناوری GDI است که توان تولید ۱۷۷ اسب بخار و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. موتور الکتریکی ۴۸ ولتی نیز ۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

 

با ترکیب این دو موتور، در مجموع ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌شود که از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.بنابراین آزکارا با بهره‌مندی از سیستم هیبریدی، علاوه بر بهره‌وری سوخت و آلایندگی کمتر، قدرت و گشتاور قابل قبولی را نیز ارائه می‌دهد که می‌تواند رضایت طیف وسیعی از خریداران را تأمین کند.

 

نمای عقب جیلی آزکارا

 

 

طراحی ظاهری ساده و معمولی جیلی آزکارا

خودروی جیلی آزکارا علی‌رغم برخورداری از ویژگی‌ها و امکانات فنی خوب، طراحی ظاهری جذاب و خاصی ندارد و نمی‌تواند نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند.

 

در بخش جلوی این خودرو، شکل جلوپنجره شباهت زیادی به لوگوی جیلی دارد و طراحی چراغ‌های جلو نیز تا حدودی همان فرم لوگو را تکرار می‌کند.

 

چراغ‌های عقب برخلاف طراحی روز دنیا به هم متصل نیستند، اما الهام گرفته از چراغ‌های عقب خودروهای تقریبا قدیمی پورشه طراحی شده‌اند و به نظر میرسد تاحدودی با نمای جلو ناهماهنگ است.

 

به طور کلی باید گفت طراحی ظاهری جیلی آزکارا چندان جذاب و خیره‌کننده نیست، اما به قدری هم ضعیف نیست که نتواند رضایت مشتریان ایرانی را جلب کند.

 

شاید اگر طراحی ظاهری این خودرو کمی جسورانه‌تر و خلاقانه‌تر بود، می‌توانست گزینه جذاب‌تری برای خریداران باشد. اما با وجود این، آزکارا همچنان طراحی متوسط و قابل قبولی دارد که می‌تواند مورد پسند مشتریان خودروی ایرانی قرار بگیرد.

 

فضای داخلی جیلی آزکارا

 

 

امکانات جیلی آزکارا GF فول آپشن

جیلی‌آزکارا با دو تریم GL لوکس و GF فول آپشن در بازار جهانی عرضه می‌شود. با توجه به نمونه نمایش داده شده در نمایشگاه روایت خدمت، احتمالاً نسخه GF فول آپشن این خودرو وارد بازار ایران خواهد شد.

 

نسخه فول آپشن جیلی آزکارا مجهز به امکانات رفاهی فراوانی از جمله:

– صندلی‌های برقی برای راننده و شاگرد

– سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای

– حالت‌های مختلف رانندگی

– سیستم صوتی بوز با 12 بلندگو

– کلاستر دیجیتالی

– کروز کنترل تطبیقی

– رادار خواندن بین خطوط

– ترمز اضطراری

– سیستم نظارت بر فشار باد تایر

– دوربین 360 درجه

 

بنابراین با توجه به امکانات فراوان در نظر گرفته شده، آزکارا می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب برای خریدارانی باشد که به دنبال خودرویی لوکس و مجهز هستند. بررسی قیمت‌های جهانی جیلی‌آزکارا نشان می‌دهد ارزان‌ترین نسخه هیبرید یعنی GL لوکس حدود 30 هزار دلار قیمت دارد و با توجه به محدودیت‌های ارزی، احتمالاً واردات این خودرو آسان نخواهد بود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *