قطعات خودرو

خلاصه اخبار صنعت خودرو : BMW جدید در خط مونتاژ و ….

خودرو

خلاصه اخبار صنعت خودرو : BMW جدید در خط مونتاژ و اخبار دیگر

خودرو

تولید خودرو شاسی بلند هیبریدی BMW XM ادامه دارد. تولید این محصول در کارخانه این شرکت در کارولینای جنوبی (ایالات متحده آمریکا) سازماندهی شده است، مونتاژ در همان خط با مدل های هم خانواده اش X5، X6 و X7 انجام می شود، اگرچه این کارخانه X3 و X4 را نیز می سازد. فروش BMW XM در بهار سال آینده کلید میخورد، قیمت این شاسی بلند در آمریکا از 159 هزار دلار خواهد بود. بازارهای کلیدی علاوه بر آمریکا، چین و خاورمیانه هستند.

در آلمان نیز تولید محدود شاسی بلند هیدروژنی ب ام دبلیو iX5 آغاز شده است. کیت های خودرو از جمله بدنه، داخلی و شاسی از کارخانه آمریکایی می آیند، پیل های سوختی توسط تویوتا تأمین می شوند و نصب قطعات الکتریکی و مونتاژ نهایی در تأسیسات تولید آزمایشی در مونیخ صورت می گیرد. حجم تولید اندک است، چنین شاسی بلندهایی که هنوز به فروش نرفته اند، در مرحله اول بهار آینده به پارکینگ های شرکت منتقل خواهند شد.


حتما ببینید : آینده اتوبوس های چینی در بازار حمل و نقل روسیه ، نمایشگاه BW در مسکو

خودرو

کوپه بنتلی مولینر باتور(Bentley Mulliner Batur)، دومین مدل در مقیاس کوچک بخش مولینر (Mulliner) پس از مدل باکالر(Bacalar)، این خودرو برای آزمایش های جاده ای برده شد. این کوپه ی دو در بر اساس GT کانتیننتال ساخته می شود یعنی قادر به طی مسافت های بسیار طولانی است، اما بدنه آن به طور جدی تقویت شده است، و موتور W12 با توان تولید ۷۴۰ اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن متر تقویت می شود. باتور(Batur) بیش از ۸۰۰ جزء اصلی دارد، بنابراین آزمایشهای آن ۵۸ هفته طول می کشد و طی این مدت۱۲۰ آزمایش مختلف انجام خواهد شد. تنها 18 دستگاه از این خودرو برای فروش تولید خواهند شد و  تحویل آنها از اواسط سال آینده آغاز خواهد شد.

خودرو

کارخانه آئودی در مجارستان یک شاسی بلند امیدوار کننده با نام کوپرا ترامار (Cupra Terramar) رونمایی کرده، که تولید آن در سال ۲۰۲۴ شروع میشود. واقعیت این است که Terramar یک مدل دوباره طراحی شده از مدل آئودی Q3 تولید شده است، بنابراین سرمایه گذاری در سازماندهی انتشار مدل جدید نسبتا کم خواهد بود. در حال حاضر اعلام شده است که کوپرا ترامار مدل های بنزینی و هیبریدی خواهد داشت، اما ارائه کامل بعداً صورت خواهد گرفت. ترامار شمالی ترین قسمت سیتگز در کنار شهر بارسلونای اسپانیا با سرنوشتی متفاوت و شگفت انگیز قرار دارد.

خودرو
The new ID.3 comes in spring with a sharpened exterior design.

فولکس واگن بازآرایی هاچ بک ID.3 را اعلام کرد، که سه سال پیش در شکل اصلی ارائه شده بود. با قضاوت در مورد طرح های منتشر شده، ظاهر بیرونی تغییر چندانی نخواهد کرد، اما این شرکت قول می دهد که فضای داخلی را استادانه تر و با کیفیت تر کند. به جای یک صفحه نمایش ده اینچی از صفحه نمایش دوازده اینچی در سیستم رسانه ای استفاده میکند. شروع کار برای بهار ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است. علاوه بر این، سال آینده تولید مدل ID.3 در کارخانه ولفسبورگ آغاز خواهد شد و این سومین محل تولید در آلمان خواهد بود: هم اکنون این اتومبیل که لقب “ترویکا” را دارد در دو شهر زویکاو (Zwickau) و درسدن (Dresden) تولید می شود.

خودرو

تویوتا یک تیزر برای شاسی بلند گرند هایلندر (GrandHighlander) منتشر کرد که بزرگتر و گران تر از مدل سه ردیفی هایلندر خواهد بود. نام جدید توسط این شرکت در سال ۲۰۲۱ ثبت اختراع شد. با قضاوت در مورد نوشته ی پشت این شاسی بلند “هیبرید مكس”، انتظار میرود همان پیشرانه ی تویوتا مدل کراون (Crown) را داشته باشد: موتور توربو ۲٫۴ و دو موتور الکتریکی در مجموع ۳۴۵ اسب بخار قدرت تولید می کنند. رونمایی از مدل گرند هایلندر در ۸ فوریه در نمایش خودروی شیکاگو انجام خواهد شد.

 


حتما ببینید : سود مجاز واردات خودرو اعلام شد 

 

 

به گزارش آژانس آتوستات (AUTOSTAT)، تعداد نمایندگی های برندهای چینی (به استثنای شرکای خدماتی) در روسیه به یک هزار واحد رسیده است یعنی در طول ده سال گذشته این رقم تقریباً دو برابر شده است چراکه در پایان سال ۲۰۱۲ تنها ۵۲۵ فروشنده برندهای چینی وجود داشت. به ویژه رشد سریع در سال ۲۰۲۲ رخ داد که در ابتدای آن تنها ۷۲۳ فروشنده وجود داشت. حتی در اواسط اکتبر ۸۳۰ فروشنده در این کشور وجود داشت. گسترده ترین شبکه هم اکنون متعلق به برند چری با ۱۸۱ فروشنده است، این در حالیست که در این شمارش نمایشگاه های برندهای زیرمجموعه Exeed و Omoda نیست.

خودرو

شرکت آوتوواز (AVTOVAZ) درشهر توگلیاتی (Togliatti)، سه دستگاه برای آزمایش دوباره از لادا مدل وستا (Vesta) در ۱۸ نوامبر مونتاژ کرده است. جزئیات مهمی در جامعه خبری آوتوگراد (Avtograd) پیدا شد: هر سه خودروی آزمایشی مجهز به موتورهای هشت سوپاپی VAZ-11182 (90 اسب بخار، 143 نیوتن متر) هستند، اگرچه قبلا وستا به موتورهای قدرتمندتر 16 سوپاپی مجهز بود چراکه آوتوواز هنوز به دلیل کمبود قطعات وارداتی نمی تواند تولید موتورهایی با شانزده سوپاپ را از سر گیرد. بهر حال وستا به موتورهای ۹۰ اسب بخار مجهز خواهد شد و آغاز تولید برای اوایل بهار ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *