قطعات خودرو

بررسی چالش‌های مهم جهان در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی

هفته اکسپو ۲۰۲۰

برگزارکنندگان می‌خواهند در فرصت پیش‌روی برگزاری نمایشگاه جهانی شش ماهه، با تبادل دیدگاه‌های تازه و الهام‌بخش با بزرگترین چالش‌ها و فرصت‌ها، آب و هوا، اکتشافات فضایی و آینده سلامت انسان و …، مقابله‌ می‌کند.

به عنوان بخشی از برنامه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برای مردم و سیاره‌، ۱۰ هفته موضوعی در طول شش ماه نمایشگاه جهانی اجرا‌ می‌شود و مهمترین چالش‌ها و فرصت‌های بشر را از طریق دیدگاه فرهنگی‌، اجتماعی‌، زیست محیطی و اقتصادی بررسی‌ می‌کند.

اکسپو ۲۰۲۰ اعلام کرده است همه‌ی مردم می‌توانند با مشارکت در گفت‌وگو درباره‌ی پرسش‌هایی که آینده سیاره زمین را رقم‌ می‌زند‌، در ساختن دنیایی جدید نقشی داشته باشند.

برای خواندن مطالب بیشتر درباره اکسپوی دوبی «المپیک فرهنگ ملل» را ببینید

شگفت‌انگیزان اکسپو ۲۰۲۰

برنامه‌ی هفته‌های موضوعی که به چالش‌های جهانی پرداخته می‌شود به این ترتیب اعلام شده است:

آب و هوا و تنوع زیستی عنوان نخستین هفته است که از سوم تا نهم اکتبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود؛ اینکه چگونه برای مدیریت بهتر تغییرات آب و هوایی و حفاظت از تنوع زیستی با هم همکاری‌ می‌کنیم؟ محور اصلی این هفته است.

۱۷ تا ۲۳ اکتبر ۲۰۲۱ شب گنبدالوصل در شبی پر ستاره، به موضوع فضا و کهکشان می‌پردازد. چگونه با خیال راحت و سازنده مرزهای جدید را کشف‌ می‌کنیم؟ محور اعلام شده این هفته است.

اما در سومین هفته که از ۳۱ اکتبر تا ششم نوامبر خواهد بود، با موضوع توسعه شهری و روستایی، چگونگی تعامل و هم‌آهنگی برای زندگی و رشد در سیاره زمین مورد توجه قرار گرفته است.

در هفته چهارم از با تیتر «تحمل و فراگیری» ۱۴ تا ۲۰ نوامبر ۲۰۲۱ به بررسی چگونگی تقویت تفاهم مشترک بیشتری برای فعال‌تر کردن مدارا در جوامع فراگیر پرداخته خواهد شد

دانش و یادگیری موضوع هفته پنجم، ۱۲ تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱ هم مهیا کردن دانش امروز برای چالش‌های پیش‌رو در آینده مورد نظر برگزارکنندگان است.

میراث اکسپو ۲۰۲۰ کجا می‌رود؟

سفر و اتصال عنوان نخستین هفته در سال ۲۰۲۲ است که نهم تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ برگزار می‌شود، بررسی چگونگی تأثیر، گسترش و تعادل میان دنیای دیجیتال با واقعیت فیزیکی مورد توحه است.

با موضوع «اهداف جهانی» از ۱۶ تا ۲۲ ژانویه برای آنکه در سال ۲۰۳۰ جهان بهتری داشته باشیم چه تمهیداتی بیاندیشیم هفته‌ی هفتم اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برگزار خواهد شد.

در برنامه‌ریزی برای این هفته‌ها موضوع «سلامتی و تندرستی» هم مورد نظر قرار گرفته است. ۲۷ ژانویه تا دوم فوریه ۲۰۲۲ برای داشتن دنیایی سالم و شاد بحث و بررسی می‌شود

 هفته غذا‌، کشاورزی و معیشت موضوع هفته‌ی هشتم برنامه‌ی شش ماهه‌ی نمایشگاه جهانی است که از ۱۷ تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۲ تدارک دیده شده است. تامین غذا و پرورش مواد پایدار مورد نیاز برای آیندگان محور نقد و بررسی و تبادل نظر است.

در نهایت هم آب به عنوان مهم‌ترین چالش پیش‌روی جهان امروز و حفاظت از منابع ارزشمند زمین برای آیندگان از ۲۰ تا ۲۶ مارس ۲۰۲۲ در آخرین هفته‌ی اکسپو ۲۰۲۰ دوبی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اگر دوست‌ داشتید درباره‌ی اکسپو ۲۰۲۰ دوبی بیشتر بخوانید این مطالب را پی‌گیری کنید:

نمایش قدیمی‌ترین الفبای جهان؛ سوریه در اکسپو ۲۰۲۰

مخابره‌ی پیام جمعی به آینده؛ برنامه انگلستان در اکسپو ۲۰۲۰

جایزه‌ی جهانی کیهان فراخوان داد؛ ۲۰ هزار یورو برای خلاقیت‌های کاربردی در اکسپو ۲۰۲۰

غوغای آشپزی در اکسپوی ۲۰۲۰

نیسان با ۶۰۰ خودرو ناوگان اکسپو ۲۰۲۰ را تامین می‌کند

اکسپو فرصتی برای معرفی کالاهای ایران به جهان

۶۰ میلیون واکسن در انتظار بازدیدکنندگان اکسپو دوبی

هند بزرگترین غرفه را در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی دارد

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *