قطعات خودرو

شگفت‌انگیزان اکسپو ۲۰۲۰

اکسپو ۲۰۲۰

این روزها که کمتر از یک ماه تا بازگشایی نمایشگاه‌ جهانی (اکسپو ۲۰۲۰ دوبی) مانده شرکت‌کننده‌ها و غرفه‌داران با سرعت بیشتری آخرین بازدیدها، روتوش‌ غرفه‌ها و … در سایت اکسپو پیش می‌برند.

با این وجود، هنوز اطلاعات زیادی در مورد نمایشگاه‌ها و غرفه‌ها وجود ندارد. بیشتر اینها از روی عمد است، زیرا کشورهای شرکت کننده مشتاقند تا جاذبه‌هایشان را فعلن پنهان نگه دارند.

نشنال ۵۰ حقایقی را که ممکن است هنوز در مورد نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی ندانید، پیدا کرده است.

1. بیش از یک‌صد ربات تولیدشده در چین از بازدیدکنندگان استقبال می‌کنند، غذا را تحویل می‌دهند، راهنمایی می‌کنند و عکس می‌گیرند.

2. دوبار در ماه «گردهمایی خودمانی نوازندگان جاز و نواختن البداهه و دسته جمعی» با رهبری خلیجی برگزار می‌شود که به نام Jalsat NightsExpo نامیده می‌شود.

3. بیش از ۳۰۰۰۰ داوطلب برای کمک در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی ثبت نام کرده‌اند. اماراتی‌ها ۶۱ درصد از کل ۱۸ تا ۲۴ سال نیروی کار را تشکیل می‌دهند. بقیه، ساکنان امارات متحده عربی از ملیت‌های دیگری هستند.

4. پاویون کره‌ای‌ها بهترین گروه کی پاپ را به‌نمایش می‌گذارد و چندین گروه برای اجرا رزرو شده‌اند، از جمله بچه‌های ولگرد، که به عنوان سفیر غرفه تعیین شده‌اند.

5. استودیوی چند حسی Bompas & Parr میزبان یک تجربه رو به زوال تئاتری و چند حسی در نمایشگاه ۲۰۲۰ دوبی با عنوان «معرفی آینده غذا: ضیافت تاریخی» خواهد بود. ادیسه آشپزی دو ساعته در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

6. او پی تی آی (Opti)، یک روبات طلایی معروف به نگهبان غرفه فرصت، طلسم خوش یمنی اکسپو است.

7. ساختار و نمای چهار طبقه هند از ۶۰۰ بلوک جداگانه تشکیل شده است که قادر به حرکت جنبشی هستند، نمادی از «هند در حال حرکت».

هند بزرگترین غرفه را در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی دارد

8. ایستگاه مترو اکسپو با طراحی بال هواپیما، برای انتقال مسافران به ورودی نمایشگاه جهانی ساخته شد. این ایستگاه آخرین ایستگاه در مسیر جدیددوبی ۲۰۲۰ است و می‌تواند ۲۹ هزار نفر را در ساعت در ساعات اوج جابه‌جا کند.

9. مسابقات جهانی شطرنج در اکسپو ۲۰۲۰ در ماه نوامبر برگزار می‌شود.

10. اگر می‌خواهید هنگام بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی با شما مانند یک VIP رفتار شود، می‌توانید با ثبت‌نام در تجربه‌ جشن‌های روزهای ویژه، به یک سالن ویژه، پارکینگ و سایر مزایا دسترسی پیدا کنید، هزینه آن ده هزار درهم است.

11. سوریه نسخه‌ای از قدیمی‌ترین الفبای جهان را در نمایشگاه ۲۰۲۰ به نمایش می‌گذارد. بازدیدکنندگان از غرفه همچنین می‌توانند قدیمی‌ترین نماد موسیقی جهان را هم کشف کنند.

12. غرفه اسپانیا شامل یک وسیله نقلیه‌ هایپرلوپ ساخته شده توسط زلروس (Zeleros) خواهد بود. این صنایع دستی در ماه ژوئیه وارد شد.

13. واکسیناسیون علیه Covid-19 برای بازدیدکنندگان نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی اجباری نیست، اما توصیه می‌شود.

۶۰ میلیون واکسن در انتظار بازدیدکنندگان اکسپو دوبی

14. روز ولنتاین، هالووین، روز زبان عربی، روز جهانی شعر و روز مادر همه در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی جشن گرفته می‌شوند و رویدادهایی در یک آمفی تئاتر مخصوص اجرا می‌شود.

15. طلسم‌های غرفه استرالیا Wattle و Jali نامیده می‌شوند که کوآلا و پروانه هستند. جالی در زبان بومی بوندجالونگ به معنی درخت است و مانند درخت جالی یک روح قدیمی است که موارد فوق را با زیر پیوند می‌دهد.

16. هر کشوری که در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی شرکت می‌کند، می‌تواند در طول این رویداد شش ماهه، روز ملی خود-یا یک روز افتخار-را جشن بگیرد. این جشن‌ها در الوصل پلازا میزبانی می‌شود.

اکسپو «المپیک فرهنگ ملل»

میراث اکسپو ۲۰۲۰ کجا می‌رود؟

17. «الرحمن» آهنگساز برنده اسکار گروهی از موسیقیدانان زن را برای عضویت در یک گروه تمام زنان برای اکسپو ۲۰۲۰ دوبی انتخاب کرده است. ارکستر فردوس چندین بار در طول نمایشگاه جهانی اجرا خواهد کرد.

18. جلسات تناسب اندام روزانه در پارک اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برگزار می‌شود، از دویدن تا تورهای دوچرخه سواری.

19. غرفه سوئد «جنگل» نامیده می‌شود. ساختار چوبی برای کاهش انتشار CO2 و نقش یک سینک کربن طراحی شده است.

20. یکی از نکات برجسته نمایشگاه شش ماهه، جشن سالگرد طلایی امارات متحده عربی است که در طول یک ماه و از اوایل نوامبر آغاز می‌شود.

21. ااکسپو ۲۰۲۰ دوبی دارای یک غرفه جوانان است که کاملاً توسط جوانان ساخته شده و برای جوانان اداره می‌شود. یک فضای خلاق باز، طراحی شده است تا مرکز فعالیت جوانان در نمایشگاه جهانی باشد.

22. غرفه پایداری به شکل دیسک به طور کامل توسط انرژی خورشیدی اداره می‌شود. هر E-Tree به طور متوسط ​​دارای 120 صفحه خورشیدی چرخان است و از طلوع تا غروب خورشید را دنبال می‌کند.

23. اکسپو ۲۰۲۰ دوبی فقط سرگرمی نیست! رهبران کسب و کار تشویق به برقراری ارتباط می‌شوند و کارآفرینان تازه کار تحت برنامه Thrive Together پرورش می‌یابند که برای استفاده از قدرت اتصال نمایشگاه جهانی طراحی شده است.

جایزه‌ی جهانی کیهان فراخوان داد؛ ۲۰ هزار یورو برای خلاقیت‌های کاربردی در اکسپو ۲۰۲۰

مخابره‌ی پیام جمعی به آینده؛ برنامه انگلستان در اکسپو ۲۰۲۰

24. همه افرادی که در طول نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰، بین اول اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲، با پرواز امارات به دوبی بروند، یک کارت روز رایگان اکسپو ۲۰۲۰ دوبی دریافت می‌کنند. کسانی که در حال سفر عبوری هستند نیز می‌توانند از این پیشنهاد استفاده کنند.

25. هر روز صبح از اول اکتبر، هزاران دانش آموز از مدارس امارات متحده عربی در داخل گنبد عظیم الوصل میزبان اجرای آهنگ و رقص خواهند بود.

26. غرفه استرالیا در حال برنامه ریزی برای میزبانی یک مسابقه نمایشگاه کریکت است.

27. مردم بریتانیا که در امارات زندگی می‌کنند باید دهم فوریه را در دفتر خاطرات خود علامت‌گذاری کنند، زیرا در آن زمان روز ملی بریتانیا در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی جشن گرفته می‌شود.

28. یک میان وعده دوست دارید؟ به غرفه سنگاپور بروید، سرآشپزهای برخی از مشهورترین رستوران‌ها و غرفه‌های خیابانی شهر قهوه و تنقلات سنتی از جمله تاپیوکا، سرخ کرده‌های لوبیا سبز، مرغ سنتی و ساتای گوشت گاو را سرو کنند.

آشپزی؛ جایی که فرهنگ‌ها به‌هم می‌رسند/ غوغای آشپزی در اکسپوی ۲۰۲۰

29. منطقه‌ای سایه‌دار در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی به نام خیابان غاف به نام درختان سنتی که در صحرای امارات رشد می‌کنند و محل زندگی بسیاری از حشرات و پستانداران است، نام‌گذاری شده است.

30. راغب آلاما خواننده مشهور و لودوویکو ایناودی پیانیست ایتالیایی هر دو برای اجرا در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی رزرو شده‌اند.

31. نمای بیرونی غرفه رنگارنگ روسیه با مفهوم عروسک‌های چوبی چوبی ماتروشکا که روی هم چیده شده‌اند، تداعی می‌شود و طراحی داخلی آن نیز بر اساس یک مفهوم مشابه طراحی شده است و ورودی کوچکی به فضای بسیار وسیع تری در داخل منتهی می‌شود.

«سیاره مستقل روسیه» در اکسپو ۲۰۲۰، ماتروشکایی با ۲۵هزار متر لوله

32. اکسپو ۲۰۲۰ دوبی ، ۱۰ هفته موضوعی را در طول شش ماه اجرا خواهد کرد. اولی با آب و هوا و تنوع زیستی و دومی با فضا مقابله می‌کند. موضوعات دیگر شامل مدارا و فراگیری، مسافرت و ارتباط، و غذا، کشاورزی و معیشت است.

33. یک مرکز آمبولانس واکنش سریع قرار است در پارک سرمایه گذاری دوبی برای ارائه خدمات به نمایشگاه ۲۰۲۰ ایجاد شده است. پنج خودروی اضطراری هم در آنجا مستقر خواهند شد.

نیسان با ۶۰۰ خودرو ناوگان اکسپو ۲۰۲۰ را تامین می‌کند

34. غرفه مراکش به طور کامل از خاک چوبی ساخته شده است، با استفاده از یک تکنیک ساختمانی سنتی مراکش، ۲۲ بخش مستطیلی روی هم چیده شده است. از روستاهای مراکش در جنوب الهام گرفته شده است.

35. تنها هتل اکسپو ۲۰۲۰ دوبی آماده رزرو است – برای شبی هزار درهم با بلیط ورودی. هتل روو اکسپو ۲۰۲۰ دوبی مرکز فرماندهی است مسلط به گنبد الوصل پلازا، یکی از جاذبه‌های اصلی این رویداد است.

36. اکسپو ۲۰۲۰ دوبی دوبی بزرگتر از ۶۰۰ زمین فوتبال است.

37. بالرین‌های روسی و رقاصان اصلی تئاتر معروف بولشوی مسکو در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی اجرا خواهند کرد.

38. در غرفه ایالات متحده یک مدل عظیم از تقویت کننده Space X Falcon 9 به نمایش گذاشته می‌شود، به علاوه نمونه‌های سنگ ماه که توسط ماموریت‌های آپولو بازگردانده شده‌اند.

39. غرفه سنگاپور در کوچکترین قطعه ساخته شده است، اما قصد دارد با باغ‌های معلق، گل‌های عجیب و غریب و گیاهان خوراکی تأثیر زیادی بگذارد. هدف طراحان این است که نشان دهند چگونه طبیعت می‌تواند در یک فضای محدود پیشرفت کند.

40. سایت اکسپو بعداً پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها باز خواهد بود و بازدیدکنندگان می‌توانند از کنسرت‌ها و رویدادهای موسیقی که از ساعت 22:30 شروع می‌شود لذت ببرند.

41. جاذبه‌های غرفه تازه افشا شده عربستان سه رکورد جهانی گینس را شکست. این ساختار دارای بزرگترین طبقه تعاملی، طولانی‌ترین ویژگی آب و بزرگ‌ترین صفحه نمایش است.

عربستان با سه رکورد گینس در اکسپو ۲۰۲۰

42. ایرلند اولین کشوری بود که ساختمان غرفه اکسپو خود را تکمیل کرد، که از جعبه نور مگالیتی نیوگرنج الهام گرفته بود، که قدمت آن به ۵هزار سال پیش می‌رسد.

43. غرفه اتریش متشکل از ۳۸ مخروط است که در داخل آن با لایه‌ای از خاک رس و نی پوشانده شده است تا در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برای بازدیدکنندگان خنک نگه داشته شود.

44. نزدیک به ۱۲ اثر هنری معاصر در اطراف سایت اکسپو ۲۰۲۰ سفارش داده و نصب شده است، از جمله مجسمه‌ای غول پیکر و رنگی متشکل از رزین نقاشی توسط هنرمند کویتی منیره القادر.

45. برای تحویل سه مجموعه دروازه‌های ۲۱ متری که توسط آصف خان طراحی شده بود، ۹ محموله به دوبی رسید. پورتال‌ها در بایرن ساخته شده‌اند، اما بسیار بزرگ هستند، فقط در شب می‌توان آنها را در بزرگراه‌های آلمان حمل کرد.

46. ​​لیونل مسی اسطوره فوتبال به تبلیغ اکسپو ۲۰۲۰ دوبی کمک کرد و در آگهی‌ای بازی کرد که در آن توپ را از سوراخ بالای گنبد الوصل پلازا عبور داد.

47. غرفه سوئیس شامل تأسیساتی به نام Swiss Fog Magnified است که با هزار قطره شیشه کریستال، در اندازه‌های مختلف ایجاد شده و از سقف آینه ای آویزان شده است.

48. غرفه ژاپن “omotenashi” یا مهمان نوازی ژاپنی را به نمایش می‌گذارد و بازدیدکنندگان از اشکال سنتی اوریگامی استقبال می‌کنند. یک نمایشگاه شامل یک ویژگی غبار شناور مرموز است.

49. یک بازوی روباتیک که خاک مریخ را حفاری می‌کند، در غرفه ایتالیا به نمایش گذاشته می‌شود . این رزمایش فضایی بخشی از ماموریت ExoMars 2022 است که سال آینده به فضا پرتاب می‌شود.

50. ورود به اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برای افراد زیر ۱۸ سال، افراد ۶۰ سال به بالا و افراد دارای معلولیت رایگان است. دانشجویان دارای کارت هویت معتبر از هر موسسه دانشگاهی در جهان نیز می‌توانند به صورت رایگان وارد شوند.

چگونه در افتتاحیه بزرگ اکسپو دوبی شرکت کنیم؟

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *