قطعات خودرو

در صورت وقوع حادثه در کوچه آذرطوس، تبعات جانی و مالی آن بالاتر از پلاسکو خواهد شد

جلسه شورای محله کوچه‌های آذرطوس، اُحدی و اشراقی با حضور اعضای شورا، خانم عباسیان؛ مدیر دفتر توسعه محله بهارستان فردوسی و هیئت همراه، غلامحسین حمزه‌ای مسئول اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران، سیدمحمد رضا آل هاشم، محمد جواد بیگی، سید احمد حسینی و … در مسجد سراج برگزار شد.

 

 

به گزاش قطعات خودرو، این جلسه برای منع تردد خودروهای شخصی و ساماندهی کوچه‌های آذرطوس، اُحدی و اشراقی و بهبود فضای کسب و کار برگزار شد و موافقین و مخالفین نظرات خود را ابراز کردند.

 

 

در این جلسه پس از قرائت کلام‌الله مجید توسط نواب کاشانی، به ترتیب سیدمحمدرضا آل یاسین، جواد بیگی، خانم عباسیان، سید احمد حسینی، احمدزاده، میرسلطانی، عابدین‌زاده و در پایان غلامحسین حمزه‌ای نظرات خود را درباره ساماندهی و مشکلات خیابان‌ آذرطوس گفتند.

 

 

سیدمحمدرضا آل هاشم: طرح ساماندهی نیازمند ساماندهی و برنامه‌ریزی دقیق و کارآمد است

 

سید محمد رضا آل هاشم ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: موضوع بحث امروز مشکلات ترافیکی است که در این محله (کوچه آذرطوی، اشراقی و اُحدی) بسیار مشکل‌ساز شده است. همانطور که مستحضر هستید این سه کوچه به دلیل ساخت پاساژهای متعدد و همچنین کم‌عرض بودن با ترافیک سنگین و مشکلات تردد زیادی مواجه هستند.

 

وی ادامه داد: بر اساس آمار ما و تحقیقات صورت گرفته، حدود ۱۰۰۰ فروشگاه در داخل پاساژهای مستقر در این محله‌ها و حدود ۹۰ مغازه مشغول به فعالیت هستند. لذا همانطور که مشهود است این تعداد، تعداد قابل توجهی است و نیازمند ساماندهی و برنامه‌ریزی دقیق و کارآمد در جهت رفع مشکلات است. اما از آنجا که طرح ساماندهی کار بسیار پیچیده و مهمی است، لازم است قبل از هر کاری تمام جوانب این امر در نظر گرفته و بررسی شود.

 

آل هاشم با بیان اینکه در خصوص اجرای طرح،  تحقیقات کرده‌ایم عنوان کرد: طرح ساماندهی در محله ما حداقل به ۷ نفر نیروی انسانی نیاز دارد. ۴ نفر نگهبان، ۲ نگهبان شب و یک کارمند جهت جمع‌آوری شارژ و کارهای حسابداری و مالی با سرمایه‌ای حدود ۸۰۰ میلیون تومان در سال از احتیاجات اولیه این طرح است که اگر تمام عزیزان محله را به کمک و همراهی نطلبیم، این مهم صورت نخواهد گرفت.

 

او اضافه کرد: لازم است از تعدادی کسبه و همچنین مدیران محترم پاساژهای مستقر در محله دعوت به عمل آید تا با تعیین شارژ عادلانه در این طرح سهیم باشند و راهکارها و نقطه‌نظرات خود را مطرح و در جهت اجرای هرچه بهتر آن هماهنگی مناسبی صورت بگیرد.

 

 

جواد بیگی: ساماندهی کوچه‌های آذرطوس، اُحدی و اشراقی بسیار مهم است

 

جواد محمدعلی بیگی با اشاره به اهمیت ساماندهی سه کوچه و بهبود سیستم امدادرسانی جهت پیشگیری از از وقوع حادثه بیان کرد: ساماندهی کوچه‌های آذرطوس، اُحدی و اشراقی بسیار مهم است. بارها آتش نشانی به پاساژها بابت ایمن سازی اخطار داده و برای حل این معضل مشکلات را به اتحادیه لوازم یدکی خودرو منتقل کردیم تا پیش از وقوع اتفاقی برای حل مسئله قدم بردارد. پس از آن به فکر افتادیم شواریی متشکل از صاحبان پاساژها و کسبه‌هایی که بَر کوچه هستند، تشکیل دهیم تا با تعامل گره را با دست خودمان باز کنیم. این شورا متشکل از بنده به نمایندگی از کوچه آذرطوس، محمدرضا آل هاشم (پاساژ بنز)،حسین کاظمی (نماینده کوچه اشراقی)، محمود فراهانی (پاساژ رضا) و وکیلی (پاساژ سپهر) است. ما باید قبل از آنکه نهادهای بالادستی برای ما تصمیم بگیرند این موضع را حل کنیم.

 

وی افزود: قطعا اشخاص خارج از این کوچه‌ها، با محله و چالش‌های آن آشنایی ندارند و فلسفه وجودی شورا بر همین مبنا و آشنایی اهالی از مشکلات بود. از حاضرین تقاضا داریم تا آنجایی که می‌توانند دوستان دیگر را نسبت به اهمیت موضوع توجیه کنند تا با همکاری هم معضلات را برطرف کنیم.

 

 

عباسیان: ساماندهی موتورها نیازمند همکاری کسبه است

 

دکتر عباسیان؛ مدیر دفتر توسعه محله بهارستان فردوسی بیان کرد: طبق صحبتی که با شورای کسبه شده بود و معاون فنی عمرانی و معاون ترافیک منطقه شده بود و همچنین بازدیدهایی که از سازمان نوسازی، شهرداری منطقه و شهرداری ناحیه انجام شد جمیع نظرات افراد در نظر گرفته شد و نقشه‌ای طراحی شد تا بتوانیم درباره این موضوع تصمیم‌گیری بهتری داشته باشیم. سه راهبند متحرک را در این منطقه داریم که دو تا از آنها سر کوچه آذرطوس است و دیگری سر کوچه اشراقی، همچنین یک راهبند نیمه متحرک سر کوچه احدی و یک راهبند کاملا ساکن و ثابت سر کوچه حسن دلاور است.

 

وی افزود: به دلیل پیشگیری از وقوع آتش سوزی باید تعداد کسانیکه راهبندها را در مواقع اضطراری مجبورند باز می‌کنند افزایش داده شود و تعدادی نفراتی که آقای آل هاشم گفتند 7 نفر را به 9 افزایش دهیم که قاعدتا هزینه بیشتری را کسبه تحمیل خواهد کرد.

 

عباسیان درباره پارک موتورها در این کوچه‌ها عنوان کرد: موضوعی به نام پارک حاشیه‌ای وجود دارد که شهرداری در کنار برخی خیابان‌ها پیمانکاری را در نظر گرفته که موتورها را ساماندهی کنند. دو کوچه نفیسی و ناظم‌ الاطبا با همکاری کسبه و آقایان عابدین زاده و حمزه با سماندهی موتورها موفق بود و شروای کسبه هم همکاری لازم را داشتند و طرح ساماندهی موتورها موفق بود. اما تعداد موتورها در آذرطوس بیشتر از آن کوچه‌ها است و نیازمند همکاری کسبه است. شهرداری مکانی را سمت خیابان امیرکبیرپیشنهاد داده اما تعداد محدودی از موتورها می‌توانند در آنجا پارک کنند. از نماینده‌ها تقاضا دارم با کسبه صحبت کنند که اگر زمین بایری را برای پارک موتورها دارند با شهرداری وارد مذاکره شوند تا مشکل حل شود و مجوز برای پارک موتور را شهرداری بگیریم.

 

 

سید احمد حسینی: در صورت وقوع حادثه در آذرطوس، تبعات جانی و مالی آن بالاتر از پلاسکو خواهد شد

 

سید احمد حسینی، احمدزاده و عابدین زاده در ادامه به ارائه نظرات خود درباره اهمیت ساماندهی کوچه‌های اُحدی، آذرطوس و اشراقی پرداختند. میرسلطانی از کسبه محله نیز با اجرای این طرح به دلیل بسته شدن کوچه و سخت شدن ورود و خروج موتورها و ماشین‌ها جهت بارگیری و همچنین کم ارزش شدن مغازه‌ها در صورت اجرای طرح، مخالفت خود را ابراز کرد. سیداحمد حسینی با ضروری خواندن ساماندهی کوچه آذرطوس گفت: اگر خدایی ناکرده در این کوچه و پاساژها، آتش سوزی رخ بدهد آثار و تبعات جانی و مالی آن بسیار بالاتر از پلاسکو خواهد شد. به این علت که پلاسکو در خیابان اصلی بود و عملیات اطفاء حریق راحت‌تر صورت گرفت اما در کوچه‌ها قضیه به کل متفاوت است و کسبه نیز دچار خسارات مالی سنگینی می‌شوند.

 

حسینی همچنین رفت و آمد مشتری‌ها را در این کوچه سخت عنوان کرد و افزود: بسیاری از مشتریان به دلیل شلوغی کوچه و تعداد بالای موتورها از خرید منصرف می‌شوند و این موضوع به کسبه نیز ضرر مالی می‌زند.با طرح ساماندهی و وجود نگهبان امنیت کوچه، کسبه و مشتریان بالا می‌رود و این به نفع همه است.

 

 

طرح ساماندهی، امنیت کوچه‌ها را بالاتر می‌برد

 

غلامحسین حمزه در پایان با اشاره به اینکه این طرح چه ما بخواهیم چه نه، اجرا خواهد شد پس چه بهتر پیش از دستور مقامات بالا خودمان گره از مشکلات خودمان باز کنیم اضافه کرد: شهرداری و نمایندگان آن، نیروی انتظامی و شورای محله برای اجرایی شدن طرح همکاری خوبی با ما داشتند. پیش از این کوچه‌های ناظم الاطبا و نفیسی را بستیم و در همان زمان مورد انتقاد کسبه بودیم. پس از گذشت زمان همان کسبه که مخالف سرسخت ما بودند از ما تشکر کردند که ما قبل از نمی‌دانستیم کوچه چقدر عریض است. کوچه‌های اُحدی، اشراقی و آذرطوس هم با وجود پارک موتورها، فروش و رفت و آمدها را مختل کرده و با اجرای طرح ساماندهی قطعا ثمرات آن نصیب کسبه می‌شود. ضمن آنکه امنیت در این کوچه‌ها با اجرای طرح تضمین می‌شود.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *