قطعات خودرو

دلایل شارژ نکردن موبایل در خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، اگر مجبور شوید به هر دلیلی زمان زیادی را بیرون از خانه بگذرانید و به شارژر دسترسی نداشته باشید، یا مدت زیادی در ماشین باشید، مثل هنگام مسافرت، احتمالاً مجبور می‌شوید از پورت یواس‌بی ماشین و شارژر فندکی برای شارژ گوشی خود استفاده کنید. حالا تصور کنید پورت USB ماشین ازکارافتاده باشد! در چنین مواقعی راه‌حل چیست؟ با ما در این مطلب همراه شوید تا دلایل ازکارافتادن شارژر موبایل خودرو را بررسی کنیم.

 

چرا از شارژر ماشین استفاده نکنیم؟

 

 

چرا از شارژر ماشین استفاده نکنیم؟

طبیعی است که در شرایط اضطراری هر چیزی که بتواند کار شما را راه بیندازد، ارزشمند است و در واقع علت وجود شارژر فندکی خودرو نیز همین است. اما اگر امکان دسترسی به شارژر بیرون از ماشین یا استفاده از پاوربانک برای شما فراهم است و یا اگر آن‌قدرها هم برای استفاده از گوشی خود عجله ندارید، بهتر است از شارژر خودرو استفاده نکنید. دلیل این موضوع را در این مطلب از خودرو بانک توضیح خواهیم داد.

 

معایب شارژکردن موبایل در خودرو

استفاده از پورت یواس‌بی و شارژر فندکی خودرو برای شارژکردن گوشی دو ایراد اساسی دارد.

اولین ایراد، آسیبی است که به خودرو وارد می‌شود و دومین ایراد، مربوط به واردشدن آسیب به خود گوشی است.

پورت یواس‌بی خودرو معمولاً برق کمتری نسبت به شارژرهای استاندارد تولید می‌کند، بنابراین ممکن است گوشی شما به‌خوبی شارژ نشود و یا حتی در صورت کم‌بودن شارژ گوشی، ممکن است باعث خاموش‌شدن آن شود. طولانی‌شدن زمان شارژ در خودرو اگر یک‌بار اتفاق بیفتد احتمالاً آسیب چندانی به گوشی شما وارد نمی‌کند اما اگر به این کار عادت کنید، احتمال دارد پس از مدتی گوشی آسیب جدی ببیند.

 

همچنین باتوجه‌به اینکه شارژ گوشی فشار زیادی به باتری خودرو وارد می‌کند ممکن است باعث خالی‌شدن آن شود و در این صورت شما برای روشن‌کردن گوشی خود با خاموش‌شدن خودرو مواجه خواهید شد. البته باز هم تکرار می‌کنم که در شرایط اضطراری استفاده از خودرو برای شارژکردن گوشی و برای مثال برقراری تماس ضروری چندان هم اشتباه نیست. با این تفاسیر پیش از سفر، شارژ و پاوربانک را در چک لیست خودرو قبل از سفر قرار دهید.

 

بهترین راه برای شارژکردن موبایل در خودرو

 

 

بهترین راه برای شارژکردن موبایل در خودرو

باتوجه‌به معایب استفاده از پورت یواس‌بی ماشین و شارژر فندکی، توصیه می‌کنیم به‌جای این کار، همیشه یک پاوربانک همراه خود داشته باشید تا در مواقع ضروری آسیب کمتری به گوشی و باتری ماشین خود وارد کنید. مطمئن باشید که خرید یک پاوربانک بیش از آن که برای شما هزینه داشته باشد به شما کمک خواهد کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *