قطعات خودرو

رئیس بوش: صنعت خودرو اروپا بیش از حد به مناطق دیگر دنیا وابسته است

رئیس بوش آلمان به یک روزنامه در این کشور گفته است که بخش خودروسازی اروپا برای قطعات حیاتی مانند نیمه‌ هادی‌ها و سلول‌های باتری بیش از حد به آسیا و سایر مناطق دنیا وابسته است.

به گزارش پایگاه خبری ماهنامه قطعات خودرو؛ تراشه‌های خودرو و سلول‌های باتری به دو جز مهم در عصر خودروهای برقی و خودران تبدیل شده‌اند و خودروسازان اروپایی را وادار به تکیه بر تامین‌کنندگان آسیایی کرده‌اند، زیرا صنعت اروپایی در ایجاد ظرفیت به کندی عمل کرده‌است.

فرانتس فرنباخ، رئیس هیات نظارت بوش که در پایان سال میلادی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند در این خصوص می‌گوید: «ما بیش از حد به ماطق دیگر دنیا وابسته شده‌ایم و نیاز به تغییر مسیر احساس می‌شود. با این حال، این تقصیر سیاست نیست بلکه به بهینه‌سازی هزینه در زنجیره تامین مربوط می‌شود. صنعت خودرو به آرامی از خود می‌پرسد که عرضه مواد خام به خصوص برای سلول‌های لیتیومی باتری خودرو چگونه بوده و چطور تامین خواهد شد؟»

شرکت‌های آلمانی برنامه‌هایی برای جبران این کمبودها داشته و برای بازگرداندن کنترل بازار این نوع از قطعات خودرو برای خود ترسیم کرده‌اند، یکی از این نمونه‌ها فولکس‌واگن است که برنامه دارد تا سال 2030 شش کارخانه بزرگ تولید باتری را با شرکای خود در اروپا بسازد.

کمبود جهانی تراشه‌های خودرو این مشکل را بیش از پیش برجسته کرده و باعث شده تا اتحادیه اروپا برنامه‌های یارانه‌ای را برای جذب تراشه‌سازان به قاره سبز تدوین کند.

بوش آلمان بزرگترین تامین کننده قطعات خودرو در جهان، امسال یک کارخانه تولید تراشه‌های خودرو را به ارزش یک میلیارد یورو در آلمان افتتاح کرد که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری این شرکت در تاریخ به شمار می‌آید. بوش ادعا دارد جدیدترین خودروهای برقی و خودران را دارد.

منبع: رویترز

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *