قطعات خودرو

رشد ۷.۵ درصدی تولید انواع خودرو در ۴ ماهه نخست امسال

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، براساس این گزارش، بیشترین رشد تولید انواع خودروهای سبک و سنگین مربوط به کامیون، کامیونت و کشنده با رقم ۷۱۲۰ دستگاه در چهار ماهه نخست امسال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رقم ۲ هزار و ۸۷۰ دستگاه، رشد ۱۴۸.۱ درصدی داشته است.

براساس گزارش وزارت صمت، تولید انواع خودروهای سبک و سنگین در چهار ماهه نخست امسال، ۳۴۹ هزار و ۶۰۹ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۳۲۵ هزار و ۷۷ دستگاه) رشد ۷.۵ درصدی را تجربه کرده است.

 

کمترین رشد تولید مربوط به خودروهای سواری با رقم ۱.۷ درصد است که از ۲۹۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۲۹۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه در چهار ماهه نخست ۱۴۰۱ رسیده است.

 

در تولید تراکتور نیز رشد ۵۸.۷ درصدی به ثبت رسیده و آمار تولید از ۶ هزار و ۷۰۳ دستگاه در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۱۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه در چهار ماهه نخست امسال رسیده است.

آمار تولید وانت برای چهار ماهه نخست امسال ۳۳ هزار و ۱۱۲ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ با رقم ۲۲ هزار و ۴۱۵ دستگاه، رشد ۴۷.۷ درصدی را تجربه کرده است.

تولید لاستیک خودرو نیز در بازه زمانی مورد بررسی کاهش ۱.۵ درصدی را به ثبت رسانده و از ۸۷ هزار و ۱۰۰ تن در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۸۵ هزار و ۷۰۰ تن در چهار ماهه نخست امسال کاهش یافته است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *