قطعات خودرو

رنو کاجار با پلاک ملی رویت شد + عکس

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، به تازگی تصویر از یک دستگاه رنو کاجار به دست ما در خودروبانک رسیده با پلاک ملی در حال تردد است. واردات خودرو کاجار به ایران هیچ‌وقت در دستور کار رنو نبوده است و در زمان باز بودن واردات خودرو نیز این اتفاق رخ نداد. بنظر می‌رسد این خودرو احتمالا به صورت سفارتی وارد و پس از آن موفق به دریافت پلاک ملی شده است.

محصول کراس اوور رنو کاجار یکی از محصولاتی بود که در 2016 و در زمان رونمایی جهانی خود، زمزمه‌های فراوانی را در ایران ایجاد نمود.

 

اصلی‌ترین دلیل این موضوع نام‌گذاری این خودرو است که حرف و حدیث‌های فراوانی را به دنبال داشت، نام کاجار به لاتین Kadjar یا شاید هم رنو قاجار. روایت‌های مختلفی در خصوص این نام‌گذاری مطرح شده است. اولین موضوع اشاره به سفر مظفرالدین شاه قاجار به فرانسه و نوشتن نام خود به لاتین با املای Kadjar است و گفته می‌شود اسم این خودرو از این اتفاق نشات گرفته شده است.

 

. اما شرکت رنو برای این نام‌گذاری استدلال دیگری را نیز عنوان کرده است. واژه Kad که اشاره به چهار چرخ بودن خودرو می کند و Jar که به معنی چالاک است و Kadjar در مجموع با هدف رساندن پیغام چهارچرخ چالاک بودن خودرو به عنوان نام این خودرو انتخاب شده است.

 

رنو کاجار که در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت قرار دارد در نسل اول خود از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی با حجم موتور 1,2 لیتر بهره می‌برد. این پیشرانه توان تولید حداکثر قدرت 130 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 205 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه دارد. یک گیربكس 6 دنده اتوماتیک نیروی تولیدی را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *