قطعات خودرو

روش درآوردن ماشین از چاله بدون آسیب به خودرو چیست؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، بعضی اوقات زمانی که با دنده یک یا دو و با سرعت پایین در حال حرکت هستید، ممکن است خودروی شما داخل یک چاله بیفتد و به همین دلیل برای جلوگیری از صدمات بیشتر به خودرو، مجبور می‌شوید خودرو را متوقف کنید و سپس بااحتیاط بیشتری حرکت کنید.

 

در این مواقع لازم است روش خاصی برای بیرون آوردن خودرو از چاله به کار ببرید تا ماشین آسیب نبیند؛ فرقی نمی‌کند ماشین لاماری دارید یا هر خودروی دیگری، سلامت بدنه از مهترین فاکتورهاست.

 

به همین منظور، ابتدا پدال کلاچ را تا ته فشار دهید و دنده را روی دنده یک یا دنده عقب قرار دهید. سپس پدال گاز را فشار دهید و اندکی بیش از حالت عادی به ماشین گاز دهید و آن را به طور مداوم حفظ کنید تا شتاب کافی به خودرو وارد شود و سپس کلاچ را به یکباره آزاد کنید تا خودرو شتاب بگیرد و از چاله بیرون کشیده شود.

 

پس از آن که چرخ مذکور از چاله خارج شد، گاز را قطع کنید و بلافاصله کلاچ را تا ته فشار دهید تا چرخ‌های دیگر به همین شکل و به‌آرامی بیرون بیایند. سپس می‌توانید به حالت عادی حرکت خود را ادامه دهید و از مشکلات فنی خودرو جلوگیری کنید.

 

 

 

چگونه ماشین را از گل‌ولای و ماسه در بیاوریم؟

در فصل بارندگی، زمین‌های خاکی به‌واسطه بارش باران تبدیل به گل نرم می‌شوند و ممکن است خودروی شما در هنگام عبور از آنها گیر کند و هرچقدر هم که پدال گاز را فشار دهید، خودرو در جا بزند. به همین دلیل ما قصد داریم تکنیک‌هایی را برای بیرون کشیدن خودرو از گل به شما معرفی کنیم که می‌تواند برای شما بسیار کاربردی باشد.

 

 

1. با کمک یک خودروی دیگر، خودروی گیر افتاده را بیرون بکشید: طبیعتاً این روش زمانی کاربرد دارد که دو خودرو با هم باشند و یا این که بتوانید در نزدیکی محل گیرافتادن، یک خودروی دیگر را پیدا کنید تا به داد شما برسد.

 

برای انجام این کار لازم خودروی نجات یک خودروی قوی، مانند شاسی‌بلندها یا وانت‌ها باشد. بعد از آن به یک سیم بکسل یا طناب محکم نیاز دارید که آن را به هر دو خودرو وصل کنید و خودروی جلویی با حرکت کردن، خودروی گیر افتاده را خارج کند. دقت داشته باشید باید از طناب یا سیمی استفاده کنید که به‌هیچ‌وجه پاره نشود چرا که در صورت پاره شدن می‌‌تواند مشکلات جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد.

 

 

۲. بیرون کشیدن خودرو از چاله با حرکات ریز به سمت جلو یا عقب: اگر به روش اول نتوانستید خودرو را خارج کنید و یا این که ماشین مناسب در اختیار شما نبود، می‌توانید با عقب و جلو کردن خودرو را از گل بیرون آورید. برای این کار لازم است آن‌قدر خودرو را با حرکات ریز هدایت کنید که از چاله بیرون بیاید. این روش در بسیاری از موارد جواب می‌دهد و نیازی به کار دیگر نیست.

 

خارج‌کردن ماشین از ماسه با کمک بیل

 

۳. خارج‌کردن ماشین از ماسه با کمک بیل: گاهی اوقات ممکن است خودروی شما در ماسه یا چیزهای مشابهی گیر کند و هیچ راهکاری برای بیرون آوردن آن وجود نداشته باشد. انجام این تکنیک در کل نیازی به توضیح یا شرح خاصی ندارد و کافی است برای خارج‌کردن خودروی خود از ماسه، با کمک یک بیل ماسه‌های دور چرخ را خارج کنید تا خودرو برای حرکت کردن آزاد شود. سپس سوار شوید گاز دهید تا خودرو شروع به حرکت کند.

۴. خارج‌کردن خودرو از گل با استفاده از ساده‌ترین وسایل در دسترس: برای بیرون آوردن خودرو از گل در این شرایط، باید از ساده‌ترین ابزاری که در دسترس شما هستند استفاده کنید. لیست لوازم مصرفی خودرو را همیشه به‌روز نگهدارید تا در این چالش‌ها به کمکتان می‌‌آیند. برای انجام این کار کافی است وسایل را به‌نوعی به اطراف لاستیک برسانید و از آنها برای خارج‌کردن خودرو کمک بگیرید. برای مثال می‌‌توانید زیرپایی یا کف‌پوش خودرو را به اطراف لاستیک برسانید و با کمک آنها یک مسیر برای خارج‌کردن خودرو پیدا کنید.

۵. از وزن خودرو برای بیرون کشیدن خودرو استفاده کنید: انجام این روش اغلب برای خودروهای دیفرانسیل عقب استفاده می‌شود. برای انجام این کار می‌توانید وزن بیشتری بر روی لاستیک‌های دیفرانسیل (و نه کاپوت) وارد کنید.

روش‌های دیگر عبارت‌اند از: خارج‌کردن خودرو با خالی‌کردن باد لاستیک‌ها، گذاشتن خس و خاشاک زیر لاستیک گیرکرده، بیرون کشیدن خودرو با کمک تراکتور، حرکت با دنده سنگین و گاز بی‌خودی ندادن، استفاده از جک برای بلندکردن چرخ و بستن زنجیرچرخ به آن.

اگر در منطقه جغرافیایی خاصی زندگی می‌کنید و چالش‌های آب‌وهوایی همیشه همراه شماست، اطلاعات خود را درباره اینکه چه ماشین هایی نخریم افزایش دهید تا انتخاب‌هایی مناسب داشته باشید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *