قطعات خودرو

رکود در بازار لوازم یدکی خودرو تداوم دارد/ تحریم ها سدی در برابر انجام بهتر کارهای صنف

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، سید احمد حسینی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‎آلات تهران درگفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران در توصیف آخرین وضعیت کسب و کار این صنف بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بر خلاف تصورات موجود مبنی بر اینکه قطعات خودرو جزو کالاهای اساسی و مصرفی است و مردم ناچار به خرید لوازم یدکی برای اتومبیل های خود هستند متاسفانه در این صنف هم مانند اصناف دیگر رکود شدیدی حاکم شده است .

حسینی اظهار کرد: رکود موجود در بازار دلایل مختلفی دارد که تلاطم ارزی موجود، تورم و بحران اقتصادی موجود درکشور و تحریم ها جزو این موارد هستند. حتی مسائل سیاسی کشور هم برشدت این رکود تاثیر دارد.

 

درگاه ملی صدور مجوزها چالشی جدی برای اتحادیه

وی با اشاره به مشکلات دیگر صنف متبوع خود اظهار کرد: یکی از مشکلات فعلی اتحادیه به درگاه ملی صدور پروانه کسب مربوط می شود که اتحادیه را با یک چالش جدی مواجه کرده است. دیگری درگاه معدل مالیاتی  است که بر اساس پایانه های فروشگاهی، مالیات ها را محاسبه می کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‎آلات تهران افزود: قاچاق کالا و ارز به کشور یکی دیگر از چالش هاست که واحدهای صنفی و کسبه را آزار می دهند و مشکل همه اصناف است.

 

 توان وارد کردن لوازم یدکی تمام خودرو ها را داریم

حسینی تصریح کرد: اعضای این اتحادیه، قطعات یدکی انواع خودروها اعم از خودروهای تولید داخل و خودروهای وارداتی و ماشین آلات معادن و راهسازی را عرضه می کند. تحریم ها مانعی در برابر واردات قطعات یدکی بعضی از خودروها بوده و مسلما در کسب و کار صنف تاثیرگذار است.

او با بیان اینکه که توان وارد کردن لوازم یدکی تمام خودرو ها را داریم درباره قطعات یدکی وارداتی بیان کرد: به جز قطعاتی که در کشور تولید می شود و برای حمایت از تولیدات داخلی بعضی از آنها ممنوعیت واردات دارند، توان وارد کردن لوازم یدکی تمام خودرو ها را داریم. البته مشکل بزرگ ما وجود تحریم هاست که سدی شده در برابر انجام بهتر کارها واجازه فعالیت کامل را از ما سلب کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‎آلات تهران در پایان در خصوص برگزاری نمایشگاه قطعات یدکی خودرو نیز گفت: نمایشگاه لوازم یدکی خودرو و لوازم جانبی اتومبیل در محل نمایشگاه بین المللی تهران روز یکشنبه ۲۲ مرداد شروع و تا چهارشنبه ۲۵ مرداد ادامه یافت. در این نمایشگاه بیش از ۶۷۰ شرکت داخلی و نزدیک به ۵۰۰ شرکت خارجی، حضور داشتند و محصولات تولیدی خود را عرضه کردند. لازم به ذکر است، بیشترین تعداد شرکت های خارجی حاضر در نمایشگاه شرکت های چینی بودند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *