قطعات خودرو

سخنگوي گمرك: از اين به بعد حراست بر كارشناسان مجازي نظارت مي‌كند

حراست بر كارشناسان مجازي

سيدروح‌الله لطيفي درباره خبر منتشرشده مبني بر انحلال واحد پايش كارشناسان مجازي گمرك به خبرنگار قطعات خودرو گفت: کارشناسي مجازی، یک کار فنی است که توسط پرسنل معاونت فنی در گمرکات اجرایی انجام می‌شود. اکنون نظارت بر کارشناسان مجازی برعهده حراست است، نه این‌که آن‌ها نیروی حراست باشند.
او ادامه داد: با توافقی که بین دو معاونت گمرک و مدیرکل حراست انجام شده، اين نظارت به حراست سپرده شده است. چون برخی ادعا می‌کردند مشکلاتی در کار کارشناسان مجازی وجود دارد و روند رسیدگی طولانی می‌شود، حراست فعلاً نظارت جدی‌تری می‌کند و خودش به موضوع ورود کرده است. وگرنه مرکزی در گمرك منحل نشده است.
وي با بيان اين‌كه ما واحد پایش در گمرک نداریم، اظهار كرد: یک اداره کل واردات و مناطق ویژه و آزاد در گمرك داریم که در آنجا کار پایش هم انجام می‌شود. این اداره کل در جای خودش هست و کارشناسان با حراست همکاری می‌کنند تا به کارها سرعت بدهند.
لطيفي با تاكيد دوباره بر اين‌كه هیچ مدیریتی در گمرک حذف نشده است و پرسنل در جای خودشان هستند، گفت: بحث نظارت، يك کار درون سازمانی است و ممکن است به بخشی دیگر سپرده شود؛ اما کارشناسان مجازی در جای خودشان هستند و عده‌ای هم به آن‌ها اضافه شده‌اند که کارها سرعت پیدا کند.
سخنگوي گمرك همچنين توضيح داد: جنبه غیرفیزیکی بودن کارها و این‌که ارزیاب با صاحب کالا مواجهه فیزیکی نداشته باشد و این‌که کارها سرعت پیدا کند، جزو سیاست‌های گمرک بوده است. حالا برای این‌که تسریع بيشتر پیدا کند، حراست با هماهنگی معاونان به موضوع وارد شده است.
وي افزود: متاسفم که بعضي‌ها در خارج از سازمان گمرك به مسائل عادی و داخلی سازمان دسترسي پيدا می‌کنند. اگر کاري زمین مانده باشد، بحث‌های فنی عقب افتاده باشد، یا چارت بدون مجوز قانوني تغییر کرده باشد، این موارد قابل بحث است؛ اما این مسائل بسیار داخلی که کارشناسان با حراست همکاری می‌کنند، بحث عجیبی نیست.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *