قطعات خودرو

سوزوکی آلتو K10 جدید با ظاهر مدرن‌تر و قیمت ۵ هزار دلاری معرفی شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، ماروتی سوزوکی آلتو K10 کاملاً جدید معرفی شد. این خودروی شهری و ارزان‌قیمت برای بازار هند در نظر گرفته شده و در جایگاهی بالاتر از مدل آلتو ۸۰۰ و پایین‌تر از واگن R، سلریو، ایگنیس، سوئیفت و بالنو قرار می‌گیرد. باید به این نکته اشاره کرد که آلتو K10 بازار هند با مدل ژاپنی آلتو تفاوت دارد هرچند هر دو خودرو از نام مشترکی استفاده می‌کنند. به گزارش carscoops، سومین نسل ماروتی سوزوکی آلتو K10 طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۳۵۳۰/۱۴۹۰/۱۵۲۰ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن به ۲۳۸۰ میلی‌متر می‌رسد. این خودرو ۸۵ میلی‌متر طویل‌تر از آلتو ۸۰۰ و ۱۶۵ میلی‌متر کوتاه‌تر از سوزوکی سلریو است.

 

 

از نظر بصری باید گفت نسل جدید سوزوکی آلتو K10 ظاهر مدرن‌تری دارد و از خطوط و انحناهای نرم‌تری در آن استفاده شده است. نمای جلوی خودرو با جلوپنجره لانه‌زنبوری بزرگ و چراغ‌های هالوژنی بامزه که بی‌شباهت به هیوندای i10 نیستند شناخته می‌شود. پروفایل جانبی هم پذیرای خطوط یک دست‌تر نسبت به قبل شده اما به خوبی سلریو نیست. همچنین رینگ‌های کوچک ۱۳ اینچی هم هماهنگی چندانی با ابعاد بدنه ندارند.

 

 

سوزوکی آلتو K10

در بخش عقب شاهد طراحی ساده هستیم که چراغ‌های جعبه‌ای و سپر عقب عضلانی جزو ویژگی‌های شاخص آن هستند. این خودرو در شش رنگ و دو پکیج سفارشی عرضه می‌شود. مدل ایمپکتو از تریم رنگی سود می‌برد درحالی‌که مدل گلینتو باعث اضافه شدن عناصر کرومی به بدنه می‌شود.

 

 

سوزوکی آلتو K10

کابین سوزوکی آلتو K10 هم مدرن‌تر شده هرچند ماهیت ارزان‌قیمت خودرو هنوز هم به خاطر پلاستیک‌های سفت و خشک هویداست. نمایشگر لمسی ۷ اینچی جزو بهبودهای شاخص این خودرو محسوب می‌شود. این نمایشگر با ناوبری و اپل کارپلی و اندروید اتو همراه شده است.

 

فرمان نیز از سوزوکی سلریو گرفته شده و در پانل پشت آمپرها نیز سرعت شمار دیجیتالی دیده می‌شود. کابین این خودرو با توجه به ابعادش نسبتاً جادار به نظر می‌رسد و اگرچه ۵ کمربند ایمنی وجود دارد اما کابین بیشتر مناسب ۴ فرد بزرگ‌سال خواهد بود. از جمله تجهیزات ایمنی این خودرو هم می‌توان به دو کیسه هوا، ترمز ضد قفل و EBD، حسگر پارک عقب و قفل درب خودکار اشاره کرد.

 

 

سوزوکی آلتو K10

نکته مهم‌تر اینکه سوزوکی آلتو K10 هم‌اکنون از پلتفرم Heartect بکار رفته در اکثر محصولات این خودروساز استفاده می‌کند و بنابراین نسبت به قبل خودرویی ایمن‌تر و پیشرفته‌تر است. زیر کاپوت محصول جدید ماروتی سوزوکی پیشرانه ۱ لیتری سری K با قدرت ۶۶ اسب بخار و گشتاور ۸۹ نیوتون متر قرار می‌گیرد. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا AGS اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده می‌شود.

 

 

سوزوکی آلتو K10 با قیمت ۳۹۹ هزار روپیه معادل ۵ هزار دلار در نسخه پایه دستی عرضه می‌شود اما برای مدل فول و اتوماتیک باید ۵۸۴ هزار روپیه معادل ۷۳۱۹ دلار پرداخت کرد. با توجه به داغ بودن اخبار مربوط به واردات خودرو به کشور، شاید سوزوکی آلتو K10 بتواند یکی از گزینه‌های بالقوه برای واردات باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *