قطعات خودرو

سیتروئن C3 ایرکراس 2024 چه شکلی خواهد بود؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، سیتروئن C3 ایرکراس یکی از خودروهای متعدد گروه Stellantis در بخش SUV کوچک است که بر روی راحتی، مقرون به صرفه بودن و کاربردی بودن تمرکز دارد. این مدل ابتدا در سال 2017 معرفی شد و در سال 2021 یک فیس لیفت بزرگ دریافت کرد، اما شرکت فرانسوی در حال حاضر روی نسل دوم آن کار می‌کند که قرار است در سال 2024 معرفی شود. با اطلاعات منتشر شده در خصوص مدل آینده و با رندرهای غیر رسمی با این خودرو آشنا می شویم.

 

 

 

استایل بالغ تر و فناوری بیشتر در سیتروئن C3 ایرکراس

نسل فعلی خودرو سیتروئن C3 ایرکراس به دلیل چهره ماهی شکل خود به همراه لبه‌های تیز در مقایسه با مدل چاق و گرد اولیه مورد انتقاد قرار گرفته است. انتظار می‌رود نسل جدید C3 ایرکراس از ترکیب نقاط مثبت دو نسل قبلی به چهره بالغ تر رسیده و از سلیقه خاص فرانسوی نیز بهره خواهد برد.

 

 

 

 

همانطور که در رندرها غیررسمی دیده می‌شود سیتروئن C3 ایرکراس جدید می تواند میزان بیشتری از روکش پلاستیکی در جلو دریافت کند و این خودرو را بیشتر شبیه به یک SUV ماجراجو می‌کند و کمتر شبیه به یک MPV کسل کننده باشد. صفحات اسکید سبک آلومینیومی و تاکیدات رنگی روی ورودی‌های هوا و قاب‌های چراغ مه‌شکن به این موضوع کمک می کند. چراغ‌های جلوی LED می‌توانند ترکیبی از چراغ‌های C5 Aircross که اخیراً فیس‌لیفت شده‌اند، با جلوپنجره روشن، نشان دوتایی و هدلایت دو قسمتی تهاجمی‌تر C4 و e-C4 ترکیب شود.

 

 

در نمای کناری گلگیرهای تنومند شبیه به آنهایی که درنسل قبلی دیدیم البته عضلانی تر از قبل خواهد بود. در صورتی که قرار باشد خودروی مقرون به‌صرفه‌ای که برای بازار هند و آمریکای جنوبی بر اساس سیتروئن C3 ایرکراس ساخته شود، در کنار مدل پایه نسل بعدی، احتمالا شاهد حضور دو مدل هاچ بک سوپرمینی C3و شاسی بلند سیتروئن C3 ایرکراس خواهیم بود. به این معنی که ما سه مدل مختلف با نام C3 خواهیم داشت.

 

 

در بخش طراحی سیتروئن C3 ایرکراس شکل سقف شناور را به لطف ستون‌های سیاه رنگ که از نظر بصری با سطوح شیشه‌ای بزرگ ادغام می‌شوند حفظ می‌کند. سایر ویژگی ها می‌تواند شامل ریل سقف، طراحی جدید دو رنگ برای رینگ‌های آلیاژی، و روکش پلاستیکی محافظ ضخیم تر در قسمت پایینی درها باشد.

 

 

 

 

در داخل کابین انتظار داریم که سیتروئن C3 ایرکراس همان مسیری هاچ‌بک کراس‌اوور 4C ، فست بک کراس‌اوور C4 X ، شاسی بلند C5 Aircross و پرچمدار C5 X را دنبال کند. منظور چیدمان زاویه‌دارتر برای صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی در کنسول مرکزی در ترکیب با ابزار دیجیتال جدید، اما نسبتاً کوچک سیتروئن و یک نمایشگر هدآپ اختیاری است.

 

 

چهره رنگارنگ روی داشبورد، درها و صندلی‌ها می‌تواند سیتروئن C3 را بازیگوش‌تر از مدل‌های بزرگ‌تر فوق‌الذکر کند. در عین حال مجموعه ای از محفظه های ذخیره سازی کاربردی را افزایش می دهد. در نهایت، صندلی‌ها قطعاً از خطوط سیتروئن Advanced Comfort پیروی می‌کنند و استفاده از فوم فشرده آن‌ها را برای سفرهای طولانی‌ فوق‌العاده راحت می‌کند.

 

 

معماری جدید CMP / eCMP با هر دو پیشرانه ICE و BEV سازگار است، همانطور که توسط مدل های متعدد سوپرمینی و SUV مبتنی بر آن این موضوع ثابت شده است. انتظار می‌رود سیتروئن C3 ایرکراس جدید موتور 1.5 لیتری BlueHDi دیزلی را از خط تولید حذف کند، اما این تنها تغییر از نظر موتورهای احتراقی نیست. گروه Stellantis در حال کار بر روی نوع جدیدی از پیشرانه بنزینی 1.2 لیتری PureTech همراه با یک سیستم هیبریدی خفیف است که در نتیجه مصرف سوخت کمتر و انتشار CO2 کاهش می‌یابد.

 

 

در مورد سیتروئن C3 ای-ایرکراس کاملاً الکتریکی، این خودرو از یک پکیج پیشرانه آشنا استفاده می‌کند که شامل یک موتور الکتریکی تکی با قدرت 134 اسب بخار (100 کیلووات / 136 اسب بخار) و یک باتری لیتیوم یونی 50 کیلووات ساعتی است. انتظار می رود که برد حرکتی نزدیک به 345 کیلومتر (214 مایل) و شبیه به پژو2008 برقی باشد. اگرچه پیشرفت در فناوری باتری و نرم افزار تا سال 2024 می تواند این برد را افزایش دهد. همچنین گزارش‌هایی در مورد نوع کمتر و مقرون به صرفه‌تر EV با قدرت 99 اسب بخار (74 کیلووات / 100 اسب بخار) وجود دارد که گزینه‌های انتخابی موجود سیتروئن C3 ایرکراس را گسترش می‌دهد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *