قطعات خودرو

شروع مونتاژ آزمایشی مینی ون هایما 7X در شرکت ایران خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، بر اساس اخبار منتشر شده شرکت ایران خودرو، برنامه ریزی‌های ابتدایی در خصوص مونتاژ و تولید آزمایشی 2 دستگاه خودرو مینی ون های 7X از برند هایما در سایت ایران شرکت در خراسان در حال انجام است و به‌زودی محصول مونتاژی اولیه این محصول در ایران خودرو خراسان تولید خواهد شد.

 

خودروهای MPV یا خودروهای مینی ون چند منظوره در کشورهای دیگر جهان از بازار خوبی برخوردار است. آمریکا، اروپا و کشورهای شرق آسیا از بازارهای خوب و پر رونق خودروهای مینی ون چند منظوره هستند و طیف وسیعی از خریداران این خودروها را خانواده‌های پرجمعیت تشکیل می‌دهد و همچنین قابلیت‌های مناسب باربری این گونه خودروها را به گزینه مناسب برای مصارف تجاری سبک تبدیل کرده است.

 

 

تعداد کل کلاس خودرو شرح رنگ
1 دستگاه 5300101 یک دستگاه سفید 292020K
1 دستگاه 5300101 یک دستگاه نقره ای 67902G

 

خودرو ون هایما 7X یک مینی ون کامل به حساب می‌آید. خودرو جدید ایران خودرو از یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ، با حداکثر قدرت 193 اسب بخار و حداکثر گشتاور 293 نیوتن متر، بهره می‌برد. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. این پیشرانه قدرتمند البته کم حجم جزو نقاط قوت این مینی ون محسوب می‌شود.

 

وزن 1670 کیلوگرمی هایما مینی ون هایما 7X با توان پیشرانه متناسب است و مصرف خودرو برای یک MPV 7 نفره با متوسط ترکیبی 7,6 لیتری مناسب بنظر می‌رسد.

 

به احتمال زیاد مینی ون هایما 7X پرچمدار محصولات هایما در ایران خواهد بود و احتمالا گران‌ترین خودرویی است که با لوگو هایما به بازار ایران وارد شده است. هایما 7X علاوه بر کشور زادگاه برند مادر یعنی چین، در هند نیز عرضه شده است و ایران کشور بعدی خواهد بود که این خودرو در آن به تولید می‌رسد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *