قطعات خودرو

تحریم ها بر صنعت خودرو روسیه سایه انداخت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از سایپانیوز، منطقه کالوگا در جنوب غربی مسکو، از سال 2006 به بعد موفق به جذب 1.3 میلیارد روبل [15 میلیارد دلار] سرمایه، به ویژه سرمایه گذاری خارجی شده است. اما چند هفته بعد از لشکرکشی روسیه به اوکراین و با آغاز تحمیل تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه، نبود قطعه موجب توقف خط تولید خودروسازان و صنعت خودرو روسی شده است. دو کمپانی فولکس آلمان و ولوو سوئد هم که جزو پرچمداران سرمایه گذاری خارجی در روسیه هستند با توقف تولید مواجه شده اند.

کارخانه سوم یعنی PSMA RUS که حاصل جوینت ونچر استلانتیس با میتسوبیشی است و 2000 نفر کارگر استخدام کرده است به زودی با توقف تولید مواجه خواهد شد.

پاول ترپوگاو Pavel Terpugov یکی از جوشکارهای کارخانه ی PSMA Rus  می گوید: «معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد. آنها هیچ اطلاعات موثقی به ما نمی دهند.» او می گوید، برای خرید خواروبار مجبر است دو برابر پیش از تحریم ها بپردازد. تحلیل گران اقتصادی پیش بینی می کنند که امسال تورم در روسیه به 24 درصد برسد و سطح اقتصاد این کشور تا سطح سال 2009 تنزل کند.

ایالات متحده و اروپا در حال بررسی تحمیل موارد بیشتری از تحریم علیه روسیه هستند و روسیه را به کشتار مردم غیرنظامی متهم می کنند. کرملین تمامی این اتهام ها را به طور کامل رد می کند.

شهر کالوگا 325 هزار نفر جمعیت دارد و مردم آن امید دارند که آثار این تحریم ها خیلی شدید نباشد چون معتقدند که کمپانی های غربی علاقه ای ندارند که به منافع خود در روسیه لطمه وارد کنند.

والری اوگلاو Valery Uglov مکانیک خودرو در کارخانه فولکس واگن می گوید: «اصلا معنی می دهد که کارخانه خودشان را تحریم کنند و زیان ببینند؟ آیا معنی می دهد که بخواهند بازار روسیه را از دست بدهند؟ ما امیدواریم هر چه سریع تر سر کار برگردیم و همه این جا به آینده امیدوارند.»

فولکس واگن در کارخانه روسیه خود 4200 نفر نیروی انسانی دارد که از اوایل ماه مارس از کار تعلیق شده اند و سخنگوی این کارخانه می گوید تولید همچنان متوقف است.

حتی پیش از تحریم ها، میزان فروش خودرو در صنعت خودرو روسیه از 2.8 میلیون دستگاه در سال 2007 -زمان افتتاح کارخانه فولکس- به 1.67 میلیون دستگاه در سال 2021 تنزل پیدا کرده است. دلیل آن تحریم ها علیه روسیه بعد از الحاق کریمه و شیوع جهانی ویروس کرونا بوده است.

الکساندر نتساو Alexander Netesov از سرکارگران انبار در کارخانه فولکس می گوید: «ما قبل از این هم با تعلیق مشابه کارگران مواجه بوده ایم… اما البته این بار وضعیت فرق دارد و جدی تر است. با این حال همه ما منتظر هستیم و امیدمان را از دست نمی دهیم.» او می گوید خودروی فولکس پولویی که پیش خرید کرده است با افزایش قیمت 20 درصدی مواجه شده است.

خیلی از مردم این شهر امیدوار حرف می زنند و می گویند هر بار که بحرانی در دو دهه گذشته به وجود آمده، رونقی به دنبال داشته است. این شهر کوچک به داشتن کارخانه های دارویی، غذایی و تولید تلویزیون های سامسونگ هم می بالد.

آنجلینا مینگلوا Angelina Minnigulova از مدیران بازاریابی نمایندگی فولکس می گوید: «من امید دارم، یعنی همه ما امید داریم که در آینده نزدیک همه چیز رو به ثبات خواهد رفت.»

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *