قطعات خودرو

عملکرد تیم مدیریتی ایران خودرو در شرایط تحریم قابل قبول است

بابک احمدی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایکوپرس- بابک احمدی در دیدار با مدیرعامل شرکت ایران خودرو و بازدید از خط تولید محصول جدید این گروه صنعتی، صنعت خودروسازی کشور را مایه مباهات صنایع داخلی برشمرد و اظهار داشت: عمدتاً بخش تولیدی به خصوص در صنایع فنی پیچیده است. این صنعت همچنین می تواند عملکرد بهتری داشته باشد به شرط آن‌که دخالت‌ها کم‌تر شود و بگذارند خودروسازی مسیر توسعه خود را پیش بگیرد.

 

وی با قدردانی از تلاش های مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برای تثبیت و افزایش چرخه تولید، گفت: نگرانی هایی مبنی بر کاهش تولید وجود داشت اما اقدام ایران خودرو در ماه گذشته این نگرانی ها را برطرف کرد.

 

احمدی یکی از چالش‌های فعلی خودروسازان داخلی را زیان انباشته برشمرد و مسیر برون رفت از آن را تجدید ارزیابی دارایی‌ها دانست و تاکید کرد: این اقدام با سرعت بیش‌تری صورت گیرد تا تهدید خروج از تالار اول بورس از میان برود.

 

به گفته وی، تاثیر سهام خودروسازان داخلی به ویژه ایران خودرو بر عملکرد بورس بسیار زیاد است و اتفاقات منفی تاثیرگذار بر سهام ایران خودرو آسیب زیادی به بازار سرمایه وارد خواهد کرد.

 

احمدی ماه های پایانی سال را برای صنعت خودرو بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: افزایش تیراژ تولید در کنار کاهش قیمت تمام شده، افزایش کیفیت و توسعه محصول بسیار مهم و در دستیابی به تولید است. با توجه به اهداف، نیازهای بازار با شرایط بهتری برآورده خواهد شد.

 

برقی کردن تحرک باید یک استراتژی اساسی باشد

قائم مقام وزیر صمت با اشاره به برقی شدن خودرو به عنوان استراتژی واقعی وزارت صمت با بیان اینکه این استراتژی مورد حمایت رئیس جمهور نیز می باشد، گفت: ایران خودرو به عنوان پرچمدار صنعت خودروسازی کشور باید در این زمینه پیشگام باشد و اقدامات شدیدی از سوی این شرکت به عنوان هدف آنها اتخاذ خواهد شد.

 

وی افزود: فرهنگ سازی خودروهای برقی گام مهمی است و اگر ایران خودرو در سال آینده تولید خودروهای برقی را از 20 هزار دستگاه به 30 هزار دستگاه برساند، موفق بوده و این شرکت نقش خود را در توسعه صنعت خودروی کشور ایفا خواهد کرد.
احمدی نقش شرکت تام را در ساخت زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی برشمرد و گفت: علاوه بر فرهنگ سازی باید برای جذب نهادهای مربوطه اقدام کرد.

 

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه علیمردان عظیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گزارش مبسوطی از عملکرد گروه صنعتی در زمینه تولید، کیفیت، فروش، طرح های توسعه محصول و وضعیت ارائه کرد. مسائل مربوط به تامین نقدینگی و توزیع وسایل نقلیه عمومی با خودروهای برقی ارائه شد.

 

تجربه معاون وزیر صمت از رانندگی با ری‌را برقی

رئیس هیئت مدیره ایدرو پس از راندن محصول جدید ایران خودرو، ریرا الکتریک، ایران خودرو را مجموعه ای پرافتخار دانست که در نتیجه تلاش های فراوان مهندسان پدید آمده است و گفت: ریرا در مقایسه با سایر خودروهای برقی، خودرویی برقی است که برای محبوبیت معرفی شده است. فرهنگ استفاده از خودروهای برقی خودرو از نظر کیفیت، عملکرد، هندلینگ و سهولت رانندگی خودروی بسیار خوبی است.

 

وی گفت: ریرا به دلیل شباهت با پلت فرم نسخه بنزینی خود با هدف کارایی بالا و هزینه تولید کمتر و قیمت کلی، منطقی طراحی شده است و سازنده با سوددهی مناسب تولید و تحویل خواهد داد.

 

احمدی ادامه داد: با تلاش و پیگیری امیدواریم در سال آینده بتوانیم خیابان های شهرهای بزرگ را برای پذیرش خودروهای برقی آماده کنیم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *