قطعات خودرو

قیمت تیگو 8 پرو E پلاس اعلام شد، محصول جدید مدیران خودرو در راه بازار

به  گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، با اعلام شورای رقابت فونیکس تیگو 8 پرو e+ قیمت گذاری شده و حالا احتمالا بزودی محصول جدید پلاگین هیبریدی چری راهی بازار می‌شود.

 

قیمت درب کارخانه محصول تیگو 8 پرو e پلاس حالا 25,191,196,674 ریال اعلام شده است و احتمالا اعلام قیمت این محصول شرایط فروش آن نیز توسط شرکت مدیران خودرو اعلام گردد.

 

مشخصات فنی تیگو8 پرو e پلاس

 

فونیکس تیگو 8 پرو e+ به عنوان جوانترین عضو خانواده خودروهای پلاگین هیبریدی چری در حال ورود به بازار ایران است. این خودرو در سال گذشته در چین معرفی شد و با تاخیری کوتاه به بازار ایران نیز وارد خواهد شد.

 

تیگو8 پرو e+ با بهره‌گیری از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری و دو موتور الکتریکی قدرتمند که با هم گشتاوری معادل 545 نیوتن متر و مجموع قدرت خروجی 326 اسب بخار راتولید می‌کنند، توانایی شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در 7.6 ثانیه دارد. همچنین امکان حرکت مستقیم با موتور برقی و باتری ۱۹.۲۷ کیلووات ساعتی تا ۷۵ کیلومتر را فراهم می‌کند.

 

فونیکس تیگو8 پرو e+ با وجود فقدان سیستم چهارچرخ محرک، به دلیل داشتن کشش مناسب موتورهای هیبریدی، قادر به ارائه شتاب قابل قبولی است. همچنین باتری لیتیوم-یونی 19.2 کیلووات ساعتی اجازه می‌دهد تا برای نیازهای شهری، مدتی از سوخت بنزین استفاده نشود.

 

این خودروی پیشرفته با داشتن ۹ حالت رانندگی مختلف همانند رانندگی کامل برقی، ترکیبی یا بازیابی انرژی، قادر است به بهترین شکل ممکن از مزیت‌های انرژی برقی و بنزینی بهره ببرد. با این ویژگی‌ها، فونیکس تیگو 8 پرو e+ می‌تواند در بازار موفق عمل کند، اگرچه قیمتی بالاتر از مدل‌های معمولی خواهد بود.

 

 

 

جدول مشخصات فنی تیگو8 پرو e پلاس

 

 

مشخصه ویژگی
نام خودرو تیگو 8 پرو e پلاس
کشور سازنده چین
سال طراحی 2023
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1498 سی سی
تنفس موتور پلاگین هیبریدی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 326 اسب بخار در 0 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 510 نیوتن متر در 0 دور در دقیقه
جعبه دنده DHT
شتاب 0 تا 100 7.6 ثانیه
حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت
وزن 1769 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4722 طول – 1860 عرض – 1745 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2710 میلیمتر

 

 

 

 

امکانات و تجهیزات تیگو8 پرو e پلاس

 

از مهم‌ترین امکانات داخلی تیگو8 پرو e+ می‌توان به صفحه‌نمایش میانه 12.3 اینچی لمسی، هشت بلندگوی سونی با کیفیت صدای بالا، سیستم صوتی پیشرفته با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد. صندلی‌های جلو با گرم‌کن و سرمایش‌دهی الکترونیکی و حافظه تنظیم‌پذیر، صندلی‌های عقب گرم‌کن‌دار و سقف پانوراما بازشو از دیگر امکانات آن هستند.

 

سیستم‌کمک‌راننده ADAS شامل هشدار خروج از حوزه خط، کنترل سرعت هوشمند و تشخیص عابران پیاده از جمله قابلیت‌های پیشرونده این خودروست. همچنین با سیستم‌های ABS، EBD، BAS، ESP، TCS و EBA مجهز است.

 

ورود بدون کلید، شارژ بی‌سیم گوشی، دوربین‌های پارک، آینه‌های جانبی برقی با حافظه و سنسورهای نور و باران از دیگر امکانات تیگو8 پرو e+ هستند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *