قطعات خودرو

كانديدای سابق انتخابات هيات مديره لوازم يدكی: اين هيات مديره با باندبازی تشكيل می شد

او در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو، درباره تجربه حضورش در انتخابات هيات مديره اتحاديه ادعا كرد: متاسفانه آقایان نمی‌گذاشتند، من به‌عنوان يك زن خودم را نشان دهم. البته حضور من یک مقدار براي آن‌ها تازگی داشت و اجازه دادند تا مرحله‌اي پیش بروم که عضو سوم علی‌البدل هیئت مدیره باشم؛ اما بعد از آن دیگر با من تماس گرفته نشد و در تصمیم‌گیری‌ها دخالتی نداشتم.

ويدا ميرگيلانی

لازم به توضيح است كه براساس قانون، هيات مديره داراي دو عضو علي‌البدل است و در صورتي كه اعضاي اصلي استعفا دهند يا فوت كنند به‌جاي آن‌ها به هيات مديره وارد مي‌شوند.

ميرگيلاني در ادامه با اشاره به اين‌كه در این صنف لوازم یدکی، بسیاری از مغازه‌ها به نام زنان است، اظهار كرد: وقتی من با زنان مغازه‌دار تماس می‌گرفتم، از من مي‌خواستند از طرف آن‌ها در انتخابات اتحاديه باشم. در عين حال مي‌پرسيدند فکر می‌کنی آيا آقایان اجازه مي‌دهند نقشي داشته باشي؟!

اين مغازه‌دار و فروشنده لوازم يدكي سواري با بيان اين‌كه متاسفانه زنان در کشور ما جایگاه مناسب خود را ندارند، ادامه داد: در اين صنف هم از قبل برنامه‌ریزی شده بود و یک باندبازی شكل گرفته بود. در مدتی که من براي انتخابات حضور داشتم، اصلا اجازه نمی‌دادند فردي به‌جز خودشان مطرح شود و امتیازی بیاورد. متاسفانه در آن مدت، شاهد چیزهایی بودم که قشنگ نبود.

ميرگيلاني مدعي شد: اعضاي هيات مديره بدشان نمی‌آمد من به‌عنوان يك زن در کنارشان باشم؛ ولی هیچ کاره باشم. به همين دليل، عضو سوم علی‌البدل بودم و از همان اول، کنار گذاشته شده بودم. در آن سال، عضو اول علی‌البدل آقایی بود که به او قول داده بودند که عضو هيات مديره بشود، ولی عملاً چون رای نیاورده بود، برای این‌که به شخصیتش توهین نشود، عضو علی‌البدل شده بود. انتخابات كاملا برنامه‌ریزی‌شده بود. آنها یک باند بودند که اجازه نمی‌دادند غیر از خودشان، کسی رای بیاورد. البته در ميان خودشان خیلی اختلاف‌ها وجود داشت.

وي با اين توضيح که من در این صنف مغازه دارم و پسرم در آنجا شاغل است، گفت: متاسفانه در هر سیستمی در كشور، افرادی که در سطح پایین‌ترند فقط باید سرویس بدهند. اين اتحادیه نيز حال افراد شاغل در این صنف را نمی‌پرسد که چه دارند يا ندارند و اگر مالیاتی برای مغازه بسته می‌شود، آیا به آن اندازه درآمد داشته‌اند؟ یعنی خون پایینی‌ها را که مغازه کوچک دارند، در شیشه می‌کنند. مغازه‌دارها هم نسبت به اعضای هیئت مدیره اتحادیه خیلی بدبین هستند و حق دارند. یکسری افراد که از نظر مالی در شرايط فول هستند و اصلاً درد مغازه‌داران جزء را نمی‌فهمند و اجازه هم نمی‌دهند کسی به‌جز خودشان عرض اندام کند.

ميرگيلاني اظهار كرد: كساني كه عضو هیئت مدیره بودند، دوبار بعد از کاندیدا شدن من، رای آوردند. البته بین خودشان اختلاف‌هایی از نظر مالی بود. در مدتی که من حضور داشتم، جسته‌وگریخته چیزهایی را از نظر مالی فهمیدم. برخي اعضاي هيات مديره بازنشسته بودند و سن بالايي داشتند؛ ولی اجازه نمی‌دادند جوان‌ها بیایند.

وي ادامه داد: جوانانی که در این صنف فعال هستند، تحصیلات بالایی دارند؛ اما آن‌ها اجازه نمی‌دهند که این جوانان مطرح شوند. من مغازه دارم و می‌دانم هر وقت روی درآمدهای مالیات بسته می‌شود، تن مغازه‌دارها می‌لرزد. آن‌ها اجازه نمی‌دهند جوانانی که تحصیلات دارند، بین‌شان رخنه کنند یا سر از کارشان درآورند.

ميرگيلاني با بيان اين‌كه عضو علی‌البدل یعنی وقتی عضوی از هیات مدیره نباشد، در تصمیم‌گیری‌ها عضو علی‌البدل حضور داشته باشد، گفت: در اتحاديه این‌طور نبود. عضو علی‌البدل یک مترسک بود. من بعدها فهمیدم كه برای‌شان جذابیت دارد یک زن جزو اعضاي علی‌البدل باشد.

او همچنين ادعا كرد: اتحادیه حتی یک ریال هم به نفع مغازه‌ها کاری نکرده است. من وقتی برای کاندیداتوری در انتخابات اقدام کردم، متوجه شدم سبد كالا داده مي‌شود. درحالي‌كه آن‌ها صدای آن را درنمی‌آوردند تا به کسانی که در این صنف هستند، اعلامیه داده شود و بگويند چنین چیزی هست. در اتحادیه، باندبازی شدید است. مغازه‌داران حق دارند که برای عضویت در اتحادیه پول نمی‌دهند. در اتحادیه یکسری باند هستند که وقتي قرار است جابه‌جا شوند، خودشان انتخاب می‌کنند كه این گروه که می‌خواهد برود، چه کسی جای آن‌ها را بگیرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *