قطعات خودرو

لوکسد EV رونمایی شد، خودرو مشترک هوآوی و چری برای رقابت با تسلا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، چری و هوآوی از محصول جدید و مشترک خود موسوم به Luxeed EV رونمایی کردند. لوکسد EV یک خودرو هوشمند برقی است که از سیستم رانندگی خودران سطح دوم بهره می‌برد و برای رقابت با تسلا مدل 3 آماده شده است. طراحان چینی سعی کرده‌اند تا یک خودرو چهار درب لوکس، شیک و مدرن را برای رقابت با محصول آمریکایی آماده کنند.

 

بنابر تاییدیه چری و هوآوی، لوکسد EV‌ نخستین خودرویی خواهد بود که از سیستم عامل HarmonyOS 4 هوآوی بهره می‌برد. این سیستم عامل در ابزارهای هوشمند از جمله ساعت‌ها و گوشی‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

لوکسد EV براساس پلتفرم E0X چری توسعه خواهد یافت که مناسب تولید و ساخت خودروهای الکتریکی است. پکیج باتری‌های این خودرو را نیز شرکت چینی CATL تهیه می‌کند که بردی معادل 700 کیلومتر را برای خودرو فراهم خواهد کرد. این باتری برای تامین انرژی موتورهای برقی دوگانه خودرو به کار خواهد رفت.

 

لوکسد EV از سیستم رانندگی خودران ADS 2.0 هوآوی استفاده خواهد کرد که از LiDAR روی سقف، 11 دوربین با کیفیت بالا، 12 رادار اولتراسونیک و رادارهای موج 3 میلی متری برای قابلیت های رانندگی خودکار پیشرفته بهره می برد.

 

Luxeed EV در سه ماهه سوم سال 2023 میلادی به بازار عرضه خواهد شد. اتومبیل مشترک چری و هوآوی در نمایشگاه خودرو پکن که طی ماه آگوست برگزار می‌شود، به نمایش درخواهد آمد.

بنابر تخمین رسانه‌های چینی، قیمت Luxeed EV حدود 200,000 یوان (27,803 دلار) خواهد بود که آن را به گزینه‌ای ارزان‌تر از تسلا مدل 3 تبدیل می‌کند. البته تسلا نیز برای مقابله با رقبای تازه وارد، سدان مدل 3 را به روز رسانی خواهد کرد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *