قطعات خودرو

ماشین رنگ شده بخریم یا نه

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، انواع ماشین‌های رنگ‌شده را می‌شناسید؟ به نظر شما خرید خودرو رنگ‌شده منطقی است؟ در این نوشته خودرو بانک سیر تا پیاز ماشین رنگ شده را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ پس همراه ما باشید.

هرآنچه که درباره خودرو رنگ شده باید بدانید

 

به نظر شما خرید خودرو رنگ‌شده منطقی است؟ چه فاکتورهایی روی رنگ ماشین اثر می‌گذارند؟ روش‌های تشخیص ماشین رنگ‌شده چیست؟ رنگ‌شدگی قسمت‌های مختلف اتومبیل و افت قیمت آن به چه شکل محاسبه می‌شود؟ تفاوت وسعت رنگ خودرو چیست؟ قیمت گذاری خودرو رنگ‌شده به چه صورت انجام می‌شود؟ سؤالات بسیار متعددی دررابطه‌با اتومبیل رنگ‌شده و شرایط خرید آن در بازار دست‌دوم وجود دارد.

در این بخش محتواهای خودرو بانک، به دنبال بررسی جزئیات خریدوفروش ماشین رنگ‌شده و مسائل وابسته به آن هستیم. در ابتدا بعد از معرفی انواع رنگ‌شدگی اتومبیل، عوامل مؤثر بر آسیب آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. سپس با معرفی روش‌های تشخیص ماشین رنگ‌شده، میزان افت قیمت آن را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم. در این محتوا به سؤال ماشین رنگ‌شده بخریم یا نه پاسخ می‌دهیم. به‌اندازه نوشیدن یک چای همراه ما باشید تا با جزئیات این مسئله آشنایی پیدا کنید.

معرفی دقیق 4 دسته از انواع رنگ‌شدگی خودرو

خودروهای تصادفی و رنگ‌شده موجود در بازار دچار افت قیمتی قابل‌توجهی می‌شوند. البته میزان افت قیمت این وسایل به وسعت رنگ بستگی دارد. در این بخش ابتدا به بررسی انواع ماشین رنگ‌شده در 4 دسته مجزا می‌پردازیم.

 

رنگ ماشین به تفکیک حجم و وسعت آن

 

 

1.حجم پایین رنگ‌شدگی برای اتومبیل‌ها، چند لک

 

اولین دسته رنگ ماشین به نمونه‌های کم‌حجم مربوط است. در واقع این گروه از خودروهای رنگ‌شده بعد از آسیب‌های خیلی خفیف و خط و خش‌های کوچک توسط قلم رنگ می‌شوند. میزان این آسیب‌ها در بدنه به‌قدری کم است که گاهی اوقات صاحبان خودرو از نقاشی آن صرف‌نظر می‌کنند. برای رنگ‌کاری خودروهای حجم پایین ابتدا رنگ موردنظر روی قسمت آسیب‌دیده استفاده می‌شود. در مرحله بعدی یک پولیش‌کاری جزئی برای کیفیت کار انجام می‌شود. یک مسئله مشخص و بدون ابهام در این خودروها، افت قیمتی پایین است.

 

2.رابطه افت قیمت بیشتر خودرو با وسعت رنگ‌شدگی آن

 

گروه دوم ماشین‌های رنگ‌شده مواردی هستند که به حجم بیشتر رنگی نیاز دارند. این سواری‌ها بسته به افزایش آسیب و صدمه به خودرو، بخش وسیع‌تری را به رنگ‌آمیزی اختصاص می‌دهند. افت قیمت این ماشین‌ها بسته به وسعت رنگ و شدت آسیب بیشتر است.

 

3.شناخت ماشین‌های دورنگ و نکاتی که نمی‌دانستید!

 

آیا تاکنون یک ماشین دورنگ در خیابان دیده‌اید؟ نیمی از این نوع اتومبیل بعد از آسیب توسط افراد متخصص مورد رنگ‌کاری قرار می‌گیرد؛ اما نزدیک به نیمی از آن نیز به رنگ جدید ندارد. رنگ این دسته از وسایل سواری در روشنایی روز و توسط چشم قابل تشخیص است. به طبع آسیب بسیار بالا بدنه ماشین، قیمت آن افت قابل‌توجهی پیدا می‌کند.

 

4.خودرو تمام رنگ بخریم یا نه؟

 

آخرین دسته خودروهای رنگ‌شده نمونه‌هایی هستند که کل بدنه آن‌ها به رنگ‌آمیزی نیاز دارد. قیمت خودروهای تمام رنگ بیشتر از 50 درصد دچار افت می‌شود. این مسئله برای ماشین‌هایی است که شدت تصادفات آن‌ها بسیار بالا است. علی‌رغم این افت قیمتی، برخی از مردم بنا به تغییر سلایق دست به تغییر رنگ کل بدنه اتومبیل می‌زنند. این مسئله نیز چالش‌های قانونی و مجوزهای مربوط به خود را دارد که باید قبل از نقاشی حل شود.

 

چگونه رنگ ماشین آسیب می‌بیند؟

 

آیا می‌دانستید که تنها ماشین‌های تصادفی به رنگ نیاز پیدا نمی‌کنند؟ عوامل بسیار مختلفی برای آسیب به رنگ بدنه ماشین وجود دارد. برخی از این آسیب‌ها جزئی و نیازمند یک ترمیم ساده و سطحی است. گروه دیگر به صافکاری و رنگ‌کاری گسترده‌تری نیاز دارند. عوامل مؤثر در آسیب به رنگ بدنه ماشین عبارت است از:

 

چگونه رنگ ماشین آسیب می‌بیند؟

 

تغییر رنگ بدنه خودرو به حالت کدر بعد از بارش باران اسیدی

خط و خطوط حاصل از کشیدن دستمال‌های زبر و خشک

اثرات اسیدی فضله حیوانات روی بدنه خودرو

حشرات ریز چسبیده به اتومبیل در سرعت بالا و تأثیرات اسیدی آن‌ها

اثرات مواد شیمیایی روغن ترمز در اثر اصابت با بدنه اتومبیل

تغییر رنگ بدنه خودرو بر اثر تابش طولانی‌مدت آفتاب

تصادفات و کوتاهی‌های انسانی برای تغییر رنگ بدنه ماشین

هریک از عوامل فوق می‌توانند به بدنه خودرو و رنگ آن آسیب برسانند. اما میزان آسیب به رنگ خودرو در برخی از این موارد بسیار جزئی و ناچیز و در برخی دیگر عمیق است. تشخیص صحیح میزان رنگ خودرو و آسیبت آن به ما کمک می‌کند که چه ماشین‌هایی بخریم و چه ماشین هایی نخریم.

بررسی افت قیمت و رنگ‌کاری اتومبیل به تفکیک اجزا مختلف آن

اتومبیل دارای اجزا مختلفی است که روش خاصی برای رنگ‌کاری و تعمیر هریک از آن‌ها بعد از تصادف وجود دارد. رنگ‌کاری قطعات فرعی خودرو مثل سپر و آینه هیچ تأثیری روی قیمت آن ندارد. اما آسیب به بدنه خودرو و نیاز به نقاشی گسترده کاپوت یا صندوق عقب، ارزش خودرو را تا پنج درصد کاهش می‌دهد. همچنین درنظرگرفتن سه درصد کاهش قیمت بعد از رنگ گلگیر یا درب منطقی و منصفانه است.

 

پنج درصد افت قیمت ماشین بعد از نقاشی کاپوت

 

شدت آسیب‌ها و وسعت رنگ، تأثیر قابل‌توجهی در افت قیمت این وسایل نقلیه دارد. برخی از تصادفات جزئی با یک نقاشی ساده و تعویض قطعات کوچک حل می‌شود. اما خودرو اتاق تعویض چیست؟ با حجم رنگی گسترده، مربوط به تصادفاتی است که با شدت آسیب بالایی روبه‌رو می‌شوند. در یکی از محتواهای خودرو بانک تعویض اتاقک ماشین را به صورت دقیق و با جزئیات کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم که مطالعه آن اطلاعات بسیار مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

4 روش اصلی تشخیص رنگ ماشین

 

افراد قبل از خرید خودرو دست دو موارد فنی و سلامت خودرو را به‌صورت دقیق بررسی می‌کنند. یکی از مسائل مهم قبل از خرید خودرو کنترل رنگ آن است. چهار روش اصلی برای تشخیص رنگ خودرو وجود دارد که به شرح زیر است:

• آهنربا، مطمئن‌ترین روش برای تشخیص میزان رنگ اتومبیل

• استفاده از دوربین عکاسی برای تشخیص قیمت‌های رنگ‌شده خودرو

• ضخامت سنج و تشخیص رنگ دیجیتال، یک روش قابل‌اطمینان دیگر

• کنترل لبه‌های کاپوت و دورنگی آن‌ها

انتخاب مطمئن‌ترین روش برای کنترل رنگ خودرو برای جلوگیری از ضرر و زیان و کلاهبرداری به خریداران وسایل نقلیه دسته دو بسیار توصیه می‌شود.

 

تشخیص رنگ ماشین به کمک آهنربا

 

 

مراجعه به مراکز قابل‌اطمینان برای تشخیص رنگ خودرو، توصیه نهایی خودرو بانک

 

بیشترین آمار رنگ خودرو به نمونه‌های تصادفی مربوط می‌شود. عده‌ای افراد منفعت‌طلب برای جلوگیری از زیان و بازارگرمی، رنگ ماشین و شدت آسیب‌های آن را از متقاضیان مخفی می‌کنند. به توصیه خودرو بانک، بهترین سایت خودرویی منتخب مردم، نباید مراجعه به بهترین مراکز برای کنترل آن قبل از عقد قرارداد خریدوفروش و پرداخت پول آن را فراموش کنید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *