قطعات خودرو

معرفی رسمی فیات ۶۰۰e، کراس‌اوور برقی ایتالیا بر اساس جیپ اونجر

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، فیات ۶۰۰e کراس‌اوور الکتریکی کوچکی است ۱۵۶ اسب بخار قدرت دارد و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کند.

 

فیات سرانجام رسماً پرده‌ها را از چهرهٔ مدل جدید ۶۰۰e کنار زده است. این خودرو کراس‌اووری الکتریکی در سگمنت B است که برادر بزرگ‌تر ۵۰۰e محسوب می‌شود. ۶۰۰e اشتراکات زیادی با جیپ اونجر دارد زیرا روی همان پلت‌فرم e-CMP2 استلانتیس ساخته شده است. این کراس‌اوور جدید ایتالیایی که ۴.۱۷ متر طول دارد و می‌تواند روی رینگ‌های با حداکثر اندازهٔ ۱۸ اینچی قرار گیرد، در ظاهر بشدت از هاچ‌بک ۵۰۰e الهام گرفته است. در جلوی خودرو هم بجای لوگوی فیات نشان ۶۰۰e جای گرفته است.

این خودرو فعلاً فقط با یک موتور الکتریکی به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شود که ۱۵۶ اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفرتاصد ۹ ثانیه‌ای را فراهم می‌کند ولی فیات وعدهٔ عرضهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آن را هم داده است. نسخهٔ کنونی به یک پکیج باطری ۵۴ کیلووات ساعتی مجهز است که بردی ۴۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. علاوه بر این، به لطف حداکثر ظرفیت شارژ ۱۰۰ کیلوواتی، در کمتر از ۳۰ دقیقه ۸۰ درصد از باطری‌ها شارژ می‌شوند. برای این خودرو همچنین یک شارژر استاندارد ۱۱ کیلوواتی هم در نظر گرفته شده که در کمتر از شش ساعت باطری‌ها را به‌طور کامل شارژ می‌کند.

 

۶۰۰e در دو تیپ مختلف بنام‌های Red و La Prima ارائه می‌شود که اولی پایه و دومی پرچم‌دار است. تیپ پایه در داخل صرف‌نظر از رنگ بیرونی صرفاً با تریم قرمزرنگ به همراه صندلی‌های پارچه‌ای عرضه خواهد شد درحالی‌که برای تیپ لاپریما تریم‌های رنگی بیشتری به همراه نورپردازی LED با هشت رنگ مختلف قابل انتخاب خواهد بود. طراحی داخلی ۵۰۰e نیز مثل بیرون بشدت از برادر هاچ‌بک الهام گرفته و صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی و سیستم صوتی با شش بلندگو از ویژگی‌های آن است.

فیات همچنین برای کراس‌اوور الکتریکی خود پورت‌های USB، شارژر بی‌سیم گوشی، درب صندوق برقی، کنترل تهویهٔ خودکار، سنسور نور و باران و همین‌طور سیستم‌های ایمنی مثل کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار و تشخیص خواب‌آلودگی راننده را هم در نظر گرفته است درحالی‌که تیپ لاپریما از تنظیم برقی، گرم‌کن و ماساژور صندلی‌ها هم بهره می‌برد که با چرم مصنوعی پوشیده می‌شوند. صندوق بار این ماشین هم ۳۶۰ لیتر ظرفیت دارد.

قیمت فیات ۵۰۰e تیپ Red در ایتالیا از ۳۵,۹۵۰ یورو معادل ۳۹,۲۰۰ دلار آغاز می‌شود و این رقم در تیپ لاپریما به ۴۰,۹۵۰ یورو معادل ۴۴,۶۰۰ دلار می‌رسد. این خودرو هم‌اکنون قابل سفارش است و تولید آن همین ماه در کارخانهٔ لهستان آغاز خواهد شد یعنی همان جایی که جیپ اونجر تولید می‌شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *