قطعات خودرو

معرفی و بررسی فردا M۴ / مینی ون FMC M۴ را بیشتر بشناسید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصاد آنلاین – نمایشگاه خودرو تهران با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش به پایان رسید و در بطن آن چندین محصول جدید از سوی خودروسازان و مونتاژکاران داخلی مورد رونمایی قرار گرفت. FMC M۴ یا بهتر بگوییم دانگ فنگ فورتینگ ام ۴ یک مینی ون نسبتا لوکس شهری محصول سال ۲۰۲۲ است که گروه خودروسازی فردا قصد دارد آن را هم‌زمان با عرضه بین‌المللی به بازار ایران هم ارائه کند. در ادامه مطلب مشخصات فردا M4 ، امکانات، قیمت، نوع طراحی و کلیه ویژگی‌های FMC M4 را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

معرفی و بررسی فردا M۴ / مینی ون FMC M۴ را بیشتر بشناسید

مشخصات فنی فردا M4

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که ون جدید فردا موتور از لحاظ فنی مشابهت کامل با دانگ فنگ T5 ایوو یا همان لاماری ایما دارد. با این حساب پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ به قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر عهده‌دار تأمین قوای محرکه ام ۴ خواهد بود. یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه از نوع تر هم به انتهای میل لنگ و فلایویل این پیشرانه متصل شده تا قوای دریافتی را به محور چرخ‌های جلو برساند.

با توجه به قدرت نسبتا زیاد موتور و عملکرد دقیق و چابک گیربکس‌های دوکلاچه، احتمالا باید شاهد شتاب صفر تا صد حدود ۱۱ ثانیه برای این خودروی مینی ون خانوادگی باشیم. بر این اساس به احتمال قوی جوان‌ترها از رانندگی با این خودرو رضایت نسبی خواهند داشت و آدرنالین مورد نظرشان را دریافت خواهند کرد.

معرفی و بررسی فردا M۴ / مینی ون FMC M۴ را بیشتر بشناسید

همچنین میانگین مصرف سوخت فردا ام فور احتمالا چیزی نزدیک به هفت و نیم تا ۸ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. ابعاد بدنه ام چهار معادل۴۸۵۰ میلی‌متر طول،  ۱۹۰۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۱۵ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین محور چرخ‌های جلو و عقب این مینی ون لوکس چینی هم به ۲۹۰۰ میلی‌متر می‌رسد؛ بنابراین با یک خودروی شهری نسبتا بزرگ و مناسب خانواده‌های پرجمعیت مواجه هستیم. در جدول زیر اطلاعات فنی بیشتری از  اف ام سی ام ۴ در اختیار شما قرار می‌گیرد.

معرفی و بررسی فردا M۴ / مینی ون FMC M۴ را بیشتر بشناسید

طراحی فردا ام فور؛ لوکس، منحصربه‌فرد و کمی آشنا

طرح بدنه به‌ویژه نمای جلوی ون ام چهار تا حد امکان خلاقانه و منحصربه‌فرد ترسیم شده اما با این حال می‌توان رگه‌هایی از محصولات محبوب دنیا به‌ویژه جلو پنجره دوکی به سبک لکسوس و همچنین چراغ‌های به هم پیوسته عقب مشابه هیوندای سانتافه مدل ۲۰۲۰ را در نمای بیرونی مشاهده کرد.

معرفی و بررسی فردا M۴ / مینی ون FMC M۴ را بیشتر بشناسید

طرح چهره فردا ام ۴ به‌گونه‌ای است که احتمالا خیلی از افراد آن را جدید و دوست‌داشتنی می‌دانند و یحتمل بسیاری دیگر از مشتریان نیز خیلی این سبک را نمی‌پسندند. جوانب بدنه نیز با استفاده از خطوط نسبتاً کم‌عمق به نحوی جذاب پیکرتراشی شده تا از سادگی آن کاسته و گیرایی بیشتری به بدنه این محصول خانوادگی اضافه شود.

اکثر مینی ون‌ها در کلاس‌های جهانی معمولاً دارای درهای عقب به‌صورت کشویی هستند اما اینجا اثری از درهای کشویی دیده نمی‌شود و باید بدانید که همه درهای فردا M4 همانند اکثر خودروهای دیگر به‌صورت معمولی باز و بسته می‌شوند.

اگر قبلا در کابین لاماری ایما بوده باشید، خیلی زود متوجه می‌شوید که فردا موتور M4 همان داشبورد لاماری ایما را با طرح و رنگ­پردازی متفاوت به کار گرفته است. در اینجا از تزیینات طرح چوب با رنگ‌های روشن استفاده شده تا شمایلی نسبتاً تشریفاتی به نمای داخلی ام ۴ اضافه شود.

معرفی و بررسی فردا M۴ / مینی ون FMC M۴ را بیشتر بشناسید

صندلی‌های ردیف دوم ضمن دارا بودن گرمکن و تنظیمات برقی به‌صورت اختصاصی و تک‌نفره طراحی شده‌اند تا افراد حاضر در این بخش خودرو نیز از حداکثر رفاه برخوردار شوند. صندلی‌های ردیف سوم هم فرمی نیمکتی دارند و به‌صورت سه نفره ساخته شده‌اند.

معرفی و بررسی فردا M۴ / مینی ون FMC M۴ را بیشتر بشناسید

در مجموع باید گفت که فردا ام ۴ از کابین جادار، طراحی داخلی نسبتا مجلل و رضایت‌بخش برای همه سود می‌برد اما طرح چهره آن تا حد زیادی خاص بوده و با المان‌های بصری شرقی همراه شده که شاید موردپسند بعضی افراد قرار نگیرد.

امکانات ماشین فردا FMC M۴

ظاهراً گروه خودروسازی فردا قصد دارد تا مینی ون خود را به‌صورت کاملا مجهز و با تجهیزات مدرن به بازار ایران ارائه کند. در این راستا تا به اینجای کار گفته شده که امکانات زیر در فهرست تجهیزات اف ام سی ام ۴ موجود خواهد بود:

معرفی و بررسی فردا M۴ / مینی ون FMC M۴ را بیشتر بشناسید

کروز کنترل تطبیقی، سیستم اتوهلد با ترمز پارک برقی، سیستم کمک راننده حرکت بین خطوط جاده، رادار تشخیص نقطه کور، دوربین  ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، نوربالای خودکار، دوربین دید عقب، سامانه هشدار خروج از لاین، گرم‌کن و سردکن ویژه صندلی‌های ردیف اول و دوم، سیستم ماساژور صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول و دوم، تنظیم عرضی صندلی‌های ردیف دوم، ، تهویه مطبوع اتوماتیک با تنظیم مستقل برای سرنشینان عقب، سیستم تصفیه هوا، هشت کیسه هوا، هشدار تصادف از جلو و…

قیمت فردا FMC M۴

فعلا FMC M۴ حتی در بازار چین هم قیمت‌گذاری نشده است اما با توجه به محدوده قیمتی این‌گونه خودروها در چین می‌توان حدس زد که این محصول در نهایت با قیمتی نزدیک به ۲۱ تا ۲۲ هزار دلار در بازارهای جهانی به فروش برسد.

از همین رو به‌احتمال قوی شاهد قیمتی نزدیک به یک میلیارد و صد تا یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای این مینی ون لوکس در بازار کشور خواهیم بود. تا این لحظه نزدیک‌ترین حریف فردا ام ۴ هایما X7 است که آن نیز به‌تازگی توسط ایران خودرو و در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ مورد رونمایی قرار گرفته است.

معرفی و بررسی فردا M۴ / مینی ون FMC M۴ را بیشتر بشناسید

فردا FMC M۴ از لحاظ نوع طراحی بیرونی، کیفیت کابین، سطح آپشن‌ها، توان فنی، شتاب و چابکی و کلیه جهات، یک خودرو مینی ون نسبتاً جذاب و مطلوب برای بازار ایران به نظر می‌رسد اما نکته اینجاست که اصولاً خودروهای ام پی وی در کشورمان مورد استقبال بالای مشتریان قرار نمی‌گیرند.

پس باید منتظر ماند و دید که آیا محصولاتی مثل FMC M۴ و هایما سون ایکس می‌توانند این رویه را در ایران تغییر دهند و مشتریان را به سمت خودروهای مینی ون خانوادگی بکشانند یا باید شاهد شکست نسبی این‌گونه محصولات در بازار ایران همچون روال قبل باشیم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *