قطعات خودرو

کانسپت مینی‌ون کراس‌اوور برقی میتسوبیشی دلیکا D:5 جدید به نمایش درآمد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، میتسوبیشی دومین تیزر کانسپت مینی‌ون ‌کراس‌اوور برقی خود را منتشر کرد که می‌تواند پیش‌نمایشی از جانشین میتسوبیشی دلیکا D:5 باشد.

 

پس از تیزر قبلی که طراحی نورپردازی جلوی این کانسپت بدون نام را نشان می‌داد، حالا میتسوبیشی قسمت عقب آن را به نمایش گذاشته که فرم کلی جعبه‌ای آن را تایید می‌کند. چراغ‌های عقب ال‌ای‌دی T-شکل مثل نماد میتسوبیشی در شیشه عقب ادغام شده‌اند. بخش پایینی بدنه قابل مشاهده نیست، اما یک جعبه روی سقف قرار دارد که می‌تواند یک چادر یا فضای اضافی برای حمل بار را در خود جای دهد. نکته جالب دیگر، براکت دوربین‌های جایگزین آینه است. تیزر قبلی نشان داد که این کانسپت دارای چیدمان ۶ صندلی در یک “کابین بسیار جادار” است.

 

مدل مفهومی میتسوبیشی دلیکا D:5 “هندلینگ جاده‌ای یک شاسی بلند را با راحتی و کاربرپسندی یک مینی‌ون” ترکیب کرده و در عین حال گامی به سوی یک جامعه بدون آلودگی برمی‌دارد. پیشرانه برقی “برد حرکتی و سواری عالی برای کنترل انواع ماجراجویی‌ها” را ارائه خواهد داد. این توصیف به یک پیشرانه پلاگین هیبریدی به جای تمام‌برقی اشاره دارد، چون یکی از قابلیت‌های آن “تغییر حالت‌های رانندگی مطابق با شرایط مورد نیاز” ذکر شده است. در هر صورت، میتسوبیشی تایید کرد که این کانسپت دارای سیستم چهارچرخ محرک برقی خواهد بود که در کنار ارتفاع زیاد از زمین و تایرهای بزرگ نوید یک مدل آفرود توانمند را می‌دهد.

 

میتسوبیشی هیچ برنامه‌ای برای تولید این کانسپت مینی‌ون کراس‌اوور برقی اعلام نکرده است، اما با توجه به زمان معرفی و شخصیت ماجراجویانه آن، رسانه‌های محلی احتمال می‌دهند که بتواند جانشین دلیکا D:5 شود. مدل نسل پنجم فعلی از سال ۲۰۰۷ تاکنون تقریبا بدون تغییر بوده و فقط در سال ۲۰۱۸ فیس‌لیفت شده است، بنابراین زمان طراحی مجدد آن فرا رسیده است.

 

میتسوبیشی ترایتون

 

این خودروساز ژاپنی با همکاری شرکت نوپای لایف‌هاب که در توسعه صندلی‌های متحرک نسل بعدی تخصص دارد، کانسپت دیگری را برای نمایشگاه توکیو معرفی کرد. Last 1 Mile Mobility یک وسیله نقلیه کوچک متحرک است که شبیه کالسکه به نظر می‌رسد و جا برای راننده و یک مسافر دارد. این مدل تمام‌برقی انرژی خود را از باتری‌های کارکرده خودروهای برقی تامین می‌کند.

 

علاوه بر این دو کانسپت، محصولات میتسوبیشی در نمایشگاه خودروی ژاپن ۲۰۲۳ شامل میتسوبیشی ترایتون/L200 جدید، کپی نسخه رالی آن که در رالی کراس کانتری آسیا در کنار دلیکا D:5 شرکت کرده بود و مدل‌های تولیدی کنونی این شرکت (اوتلندر پلاگین هیبریدی، دلیکا D:5، اکلیپس کراس پلاگین هیبریدی، دلیکا مینی و eK X برقی) خواهد بود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *