قطعات خودرو

نادر روان: توان تولیدی‌های صنفی از انجمن قطعه‌سازان بیشتر است

نادر روان از اعضای کمیسیون اقتصادی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات در جلسه هیات مدیره جدید با این کمیسیون ضمن تبریک به اعضای جدید گفت: هیات مدیره گذشته افراد بسیار تاثیرگذار و بزرگی در جامعه صنفی کشور بودند و هر کدام به نوبه خود وزنه‌های بزرگی برای صنف ما بودند و همه قابل احترام هستند اما مهم‌ترین مسئله کارگروهی است.

 

به گزارش قطعات خودرو؛ این فعال با سابقه صنفی ادامه داد: متاسفانه در صنف ما کار تیمی انجام نشد، نقطه‌ای از کار جلو می‌رفت به مرحله تصمیم‌گیری که می‌رسید متاسفانه مغفول می‌ماند یا یکی از اعضای هیات مدیره با آن مخالفت می‌کرد و فرصت از دست می‌رفت، امتیازات بزرگی همچون نمایندگی استاندارد در قطعات خودرو، اخذ نمایندگی نمایشگاه فرانکفورت و کرسی ایدرو از نمونه‌هایی است که بخاطر اختلافات جزئی از دست رفت.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در صنف فروشندگان لوازم یدکی گفت: پنج دوره نمایشگاه در طول سال‌ها برگزار شد که به واسطه آن فرصت کرسی ایدرو به عنوان بخش خصوصی مهیا بود اما با سهل‌انگاری و برخی تنگ نظری‌ها از دست رفت و امروز شاهد هستیم نمایشگاه در اتحادیه‌ای دیگر برگزار شد.

 

نادر روان با اشاره جلسات کمیسیون اقتصادی گفت: همه محترمند اما همه شاهد هستید که ساعت‌ها زمان در این اتاق صرف می‌شد اما متاسفانه به نتیجه نهایی و تصمیم هیات مدیره ختم نمی‌شد و از این رو فرصت استفاده از جایگاه‌هایی در اتاق اصناف تهران و ایران نیز از دست رفت.

 

بیشتر از جلسه کمیسیون اقتصادی بخوانید: محمدرضا ملاکی : گذشته چراغ راه آینده است

 

این عضو کمیسیون اقتصادی با گوشزد به هیات مدیره جدید گفت: نیروهای بالقوه‌ای در این اتحادیه هستند که توان بالفعل شدن را دارند و این وظیفه هیات مدیره است که از این فرصت نهایت بهره‌برداری را داشته باشد.

 

نادر روان با اشاره به توان تولیدی‌های صنفی گفت: امروز حداکثر انجمن قطعه‌سازان 2 درصد تولید را دارد اما تولیدکنندگان صنفی 13 درصد تولید را در اختیار دارد و صنف ما نیروی محرکه این تولید است و سرمایه در گردش آن را تامین می‌کند.

 

وی در این خصوص تصریح کرد: بازرگانی در بخش قطعات خودرو را این صنف هیات می‌کند و تامین سرمایه تولید نیز در این بازار تامین می‌شود و خدمت بزرگی به کشور از سوی این صنف انجام می‌شود اما متاسفانه با عدم انسجام و همبستگی صنفی و صدای واحد این موارد ناشناخته مانده و مسئولان بالادستی از آن بی اطلاع هستند.

 

بیشتر از جلسه کمیسیون اقتصادی بخوانید: علی مدل : مشورت سرلوحه کار هیات مدیره جدید باشد

 

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: هیات مدیره فعلی نشر اطلاعات، به‌روزرسانی اطلاعات و ارائه دستاوردهای این صنف را در اولویت‌های خود قرار دهد، نمایشگاه اتحادیه نباید محفلی برای درآمدزایی باشد بلکه باید در آن هزینه کرد که دستاوردهای این صنف را به آن مقام دولتی ارائه کرد تا اقتدار صنف به نمایش گذاشته شود، اگر امروز برای نمایشگاه صنفی هزینه کنیم نتایج آن را در ده سال آینده خواهیم دید و متاسفانه این رشته قطع شده است.

 

نادر روان در پایان با تشکر از اعضای کمیسیون اقتصادی در دوره گذشته گفت: کمیسیون اقتصادی با اتکا به اعضای خود وظیفه و رسالت خود را انجام داده و قطعا در این راستا در کنار هیات مدیره جدید خواهد بود تا بتواند به اهداف تعریف شده خود دست یابد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *