قطعات خودرو

نسخه جدید دلفین BYD با به‌روزرسانی‌های متعدد و قیمت بالاتر

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، هاچبک جمع‌وجور دلفین BYD نخستین مدل مبتنی بر نسل سوم پلتفرم الکتریکی ماژولار (e3.0) به حساب می‌آید که در تابستان سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد. این خودرو شامل سیستم الکتریکی ۸۰۰ ولتی و خلاقیت‌های متعددی می‌شود.

 

دلفین در بازار چین سروصدای بسیاری به پا کرد و شرکت BYD توانست در مدت تنها ۱۸ ماه، حدود ۲۳۰ هزار دستگاه دلفین را به فروش برساند. این محصول در هر ماه حدود ۲۵ هزار متقاضی دارد. با این وجود، BYD تصمیم گرفته خودروی الکتریکی پرطرفدار خود را به‌روزرسانی کند.

 

 

نسخه جدید دلفین BYD

 

از لحاظ ظاهری، نسخه جدید دلفین دستخوش تغییرات متعددی شده است. طراحی سپر جلو و رینگ‌ها تغییر یافته، تنوع رنگی بدنه بیشتر شده و برف‌پاک‌کن به شیشه درب عقب اضافه شده است.

 

به‌روزرسانی داخل کابین نیز مشاهده می‌شود. تقسیم پشتی صندلی ردیف عقب و اضافه شدن استراحتگاه دست در وسط صندلی‌ها، افزودن گرم‌کن به صندلی‌های ردیف جلو، برقی شدن صندلی سرنشین، نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۱۲.۸ اینچی و شیشه‌های برقی خودکار از جمله موارد ارتقایافته در دلفین جدید به حساب می‌آیند.

 

نمایی از داخل کابین دلفین ۲۰۲۳

 

تمام نسخه‌های جدید BYD Dolphin دارای باتری ۴۴.۹ کیلووات ساعتی هستند. مدلی که به ساده‌ترین موتور با قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر مجهز است، دارای برنامه کنترل کالیبره شده بوده و به همین خاطر باتری آن در صورت شارژ کامل از پیمودن مسافت ۴۲۰ کیلومتر پشتیبانی می‌کند.

 

 

در مقابل، قوی‌ترین موتور قادر به تولید ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور بوده و با شارژ کامل باتری می‌تواند مسافتی حدود ۴۰۱ کیلومتر را طی کند.

 

هاچبک BYD Dolphin

 

دلفین‌های قدیمی BYD در محدوده قیمت ۱۴۷۰۰ الی ۱۸۸۰۰ هزار دلار هستند، ولی مدل‌های جدیدتر در بازه قیمت ۱۶۸۰۰ الی ۱۹۶۰۰ هزار دلار قرار دهند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *