قطعات خودرو

نسل سوم داچیا داستر با پلتفرم CMF-B عرضه می شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، داستر، مهم‌ترین و پرطرفدارترین مدل داچیا به حساب می‌آید. داستر در سال ۲۰۱۰ روانه بازار شد و به دلیل قیمت اقتصادی و کیفیت عالی توانست به محبوبیت بسیاری دست یابد. فروش کلی داچیا داستر از زمان عرضه تا پیش از آغاز سال جاری، به بیش از ۲ میلیون دستگاه رسیده است. در سال گذشته، داستر توانست به القاب پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند در بازار اروپا و همچنین دومین مدل پرفروش داچیا در بازار اروپا دست پیدا کند.

 

 

اوایل سال جاری بود که خودروساز رومانیایی از عرضه نسل جدید داستر خبر دارد. حدود یک هفته پیش، تصاویر استتاری متعددی از این محصول در فضای آنلاین منتشر شد و حالا، تصاویر دیجیتالی داستر بر مبنای تصاویر استتاری ساخته شده و در رسانه‌های مختلف قرار گرفته است. این عکس‌های غیررسمی، برخی مشخصات ظاهری خودروی جدید داچیا را به نمایش می‌گذارند.

 

شاسی‌بلند آینده داستر دارای بدنه جعبه‌ای با ظاهری خشن و محکم است. چراغ‌های درشت متصل به جلوپنجره باریک با لوگوی داچیا در وسط، روکش مشکی‌رنگ قوس چرخ‌ها، رینگ‌های چندپر، دستگیره‌های درب عقب مخفی در ستون C و ترمزهای دیسکی برای چرخ‌های عقب از جمله مشخصاتی هستند که در تصاویر دیجیتالی جدید لو رفته‌اند.

 

داستر

 

نسل سوم Duster از زبان طراحی معرفی‌شده در کانسپت بیگستر (Bigster) پیروی می‌کند و نخستین مدل داستر در کلاس C خواهد بود. خودروی آینده داچیا حدود ۴.۶ متر طول دارد و به همین خاطر می‌توان حدس زد کابین خودرو، فضای باز و آسوده‌ای را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. تغییر به معماری CMF-B میتسوبیشی رنو- نیسان نیز علاوه بر افزایش قابلیت و کاربرد، امکان تولید خودرو در نسخه‌های هیبریدی و برقی را فراهم می‌آورد. بد نیست بدانید مدل‌های مختلف رنو، نیسان و میتسوبیشی مثل ساندرو لوگان و جاگر، هم‌اینک از پلتفرم CMF-B استفاده می‌کنند.

 

اگر داچیا قصد داشته باشد یک موتور هیبریدی بدون پلاگ را زیر کاپوت داستر قرار دهد، احتمالا از همان پیشرانه به‌کاررفته در جاگر استفاده خواهد کرد. عرضه نسخه پلاگین هیبرید نیز دور از انتظار نیست. درباره کاربرد موتور دیزلی نیز فعلا نمی‌توان اظهارنظر کرد.

 

عرضه نسل جدید داستر برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. بنابراین احتمال می‌رود تا اواخر سال جاری علاوه بر تصاویر دقیق‌تر، جزئیات و اطلاعات بیشتری درباره این محصول جدید در دسترس اصحاب رسانه قرار گیرد.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *