قطعات خودرو

نگاهی به هیوندای آزرا 2023

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بایگاه خبری اتومبیل ، هیوندای آزرا با طراحی منحصر به فرد و لوکس وارد هفتمین نسل خود شد. هیوندای این مدل را در برخی از بازار‌ها مانند آمریکا شمالی و ایران با نام آزرا به فروش می‌رساند که از سال 2019 در آمریکا و 2018 در ایران عرضه این خودرو متوقف شد. هیچ مشخصات فنی از این خودرو منتشر نشده و تنها تصاویر رسمی و کمی اطلاعات از سوی هیوندای در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است.

 

تصاویر منتشر شده از گرنجور 2023 آن را با نمای جلو جسور و آینده نگرانه که شبیه به ون استاریا (Staria) است نشان می‌دهد. این عریض‌ترین جلو پنجره در تاریخ سدان‌های هیوندای خواهد بود که با یک نوار ال‌ای‌دی در بالا و دو چراغ اصلی در دو گوشه پشتیبانی می‌شود.

 

با نگاه به نمای جانبی مطمئنا اولین نکته‌ای که به چشم می‌آید شیشه روی ستون C خواهد بود که ادای احترامی به اولین نسل این سدان در سال 1986 که در اصل میتسوبیشی دبونیر (Debonair)به حساب می‌آید است. دستگیره درب‌ها مانند بسیاری از خودروهای روز هم سطح بدنه هستند و تنها در موارد استفاده از جای خود بیرون می‌آیند. درب‌های کشیده حاکی از فضای کابین بسیار جادار است که گرنجور را احتمالا بین دو نمونه جنسیس G80 و G90 قرار می‌دهد.

 

نمای عقب در اوج سادگی لوکس و جذاب طراحی شده و با یک نوار ال‌ای‌دی سر تا سری به عنوان چراغ عقب، هماهنگی دقیقی با نمای جلو ایجاد کرده است. از دیگر ویژگی‌های این نما می‌توان به خروجی اگزوز مخفی، سنسور‌های عقب در قسمت مشکی رنگ، زیر سپر با نوار شبرنگ قرمز، لوگو بزرگ هیوندای در بالا و دوربین دنده عقب با نام گرنجور به صورت منفصل اشاره کرد.

 

متعاقبا با تغییر ساختار کلی نسل جدید گرنجور، کابین نیز به طور کل تغییر پیدا کرده و در عین مدرنیته نشانه‌هایی از نسل اول این سدان مانند غربیلک فرمان دیده می‌شود. ترند این روز‌های صنعت خودرو در کابین؛ نمایشگر یک تکه بزرگ به همراه نمایشگر کوچکتر کنترل تهویه مطبوه در این خودرو نیز دیده می‌شود. سرنشینان ردیف عقب تنظیمات صندلی و ایرکاندیشن را از کنسول میانی که قابلیت جمع شوندگی دارد انجام می‌دهند. داخل درب‌ها نورهای مخفی کار شده تا کابین را در کنار صندلی‌های راحت با جنس چرم ناپا مانند یک اتاق هتل دنج و آرام بخش نشان دهد. از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به سانروف دو جداره، سیستم صوتی با قابلیت تنظیم مجزا برای دو ردیف و پشت سری‌های صندلی اشاره کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *