قطعات خودرو

هیوندای پالیسید پلاک ملی دریافت کرد، غول هیوندای در خیابان های ایران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، پالیسید شاسی بلند فول سایز ساخت هیوندای موتور، کمپانی بزرگ خودروسازی کره‌ای به تازگی در کشورمان با پلاک ملی رویت شده است.

 

با توجه به محدودیت‌های واردات خودرو در ایران، تنها راه حضور این خودروهای جدید، استفاده آن‌ها در ناوگان خودرویی سفارت‌خانه‌های خارجی است. گفته می‌شود مدل پالیسید هیوندای نیز به همین منظور در ناوگان یکی از سفارت‌ها مشغول به فعالیت بوده و حالا موفق به دریافت پلاک ملی شده است.

 

این خودرو ظاهری شبیه به شاسی‌بلندهای بزرگ آمریکایی دارد و الگوبرداری هیوندای از خودروسازان آمریکایی که سابقه طولانی در تولید شاسی‌بلندهای فول‌سایز لوکس دارند، کاملا مشهود است.

 

شرکت کیا موتورز که همکار هیوندای محسوب می‌شود نیز مدل مشابهی به نام کیا تلوراید را عرضه کرده است. این دو خودرو در سطحی بالاتر از مدل‌های پرفروش سانتافه هیوندای و سورنتو کیا قرار می‌گیرند.

 

نمای عقب هیوندای پالیسید

 

 

مشخصات فنی هیوندای پالیسید

 

خودروی شاسی بلند هیوندای پالیسید در بازارهای جهانی با پیشرانه‌های متنوعی عرضه می‌شود. از جمله موتورهای V6 بنزینی ۳.۶ و ۳.۸ لیتری لامبدا، موتور ۲.۲ لیتری توربوشارژ آرلاین و یا موتور توربودیزل آی۴. مدل موجود در ایران مجهز به موتور V6 بنزینی ۳.۸ لیتری با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت GDi است.

 

این پیشرانه توان تولید حداکثر ۲۹۵ اسب بخار نیرو در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور در ۵۲۰۰ دور بر دقیقه را دارد. سیستم انتقال قدرت به صورت چهار چرخ محرک AWD است که توزیع قدرت بین محورهای جلو و عقب را به طور خودکار کنترل می‌کند.

 

برآوردها حداکثر سرعت پالیسید را حدود ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن را بین ۸ تا ۹ ثانیه نشان می‌دهد. گیربکس این خودرو ۸ سرعته اتوماتیک است که در تمامی مدل‌ها مشترک است.

 

مصرف سوخت ترکیبی پالیسید حدود ۱۰.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و میزان تولید دی‌اکسیدکربن آن ۲۴۹ گرم بر کیلومتر اعلام شده است. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو ۵ را نیز کسب کرده است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *