البته در مورد تاکسی‌های برقی نیز مانند واردات دیگر خودروها، نگرانی‌هایی در مورد تامین ارز وجود داشت، اما ۲۹ آبان‌ماه، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی، در مورد ارز موردنیاز برای واردات خودروهای برقی گفت: «توافقی با عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، درباره تامین یک‌میلیارد دلار واردات خودروی برقی صورت گرفته است. علاوه بر این، شهرداری تهران برای تامین ارز خودروهای برقی (اتوبوس، ون و موتورسیکلت) بسته یک‌میلیارد و ۴۰میلیون یورویی ارائه کرده که پذیرفتیم ارز آن را تامین کنیم.»

 

بنابراین بانک مرکزی در قرارداد با شهرداری تهران تامین ارز مورد نیاز برای واردات تاکسی به میزان یک‌میلیارد و ۴۰میلیون یورو را تضمین کرده است، اما به هر صورت کسی تصور نمی‌‌کرد که تاکسی‌های برقی در آذرماه وارد کشور شوند. با‌این‌حال اگر گفته علی‌آبادی صادق باشد نهایتا تا دو هفته آینده باید منتظر این تاکسی‌ها بود؛ البته وزارت صمت در مورد واردات خودرو نیز بارها وعده‌های زمانی تحقق‌نیافته‌ای داده که تا حدی اطمینان در مورد این دست از وعده‌‌ها را در جامعه کاهش داده است. همچنین به گفته وزیر چند نمونه خودروی برقی داخلی هم تولید شده که پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال بعد، این خودروها نیز عرضه شوند.

 

گویا قرار است واردات تاکسی‌‌های برقی با حمایت‌های دولتی هم همراه باشد. البته این دست از حمایت‌ها در همه جای جهان برای خودروهای برقی (تاکسی یا شخصی) وجود دارد، تا حدی که برخی دولت‌ها یارانه‌های ویژه‌ای را برای استفاده از خودروهای برقی در نظر می‌گیرند. خود وزیر صمت نیز به نتایج این سیاستگذاری‌ها در دیگر کشورها اشاره کرده و گفته است: «در نروژ بیش از ۸۰درصد خودروها برقی شده و در چین تقریبا همه حمل‌و‌نقل عمومی و تقریبا ۳۰ تا ۳۵درصد خودروهای مردم نیز برقی شده است. باید بیشتر انرژی خود را صرف کنیم که در این پدیده از دنیا عقب نمانیم و با دنیا همراه شویم. خودروهای بنزینی هم در برنامه جلو می‌روند، اما باید تمرکز ما بر خودروهای آینده باشد.»