قطعات خودرو

چری آریزو ۸ مدیران‌خودرو در نمایشگاه خودرو قطر ۲۰۲۳

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، دوحه قطر از تاریخ ۵ الی ۱۴ اکتبر محل برگزاری یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای خودرویی خاورمیانه و شمال آفریقا است. در بین خودروسازان مطرح و متعددی مثل لامبورگینی، بنز، نیسان، بی‌ام‌و و … مدیران خودرو با جدیدترین محصول خود، یعنی آریزو ۸ پا به نمایشگاه گذاشته که اتفاقا به دلیل ظاهر و رنگ جذاب، به‌اندازه کافی جلب‌توجه می‌کند.

 

فیلم معرفی آریزو۸

 

آریزو ۸ مدیران خودرو با جلوپنجره بزرگ و مشکی‌رنگ و چراغ‌های کشیده، چهره‌ای تهاجمی و خشن داشته و محصول سال ۲۰۲۲ شرکت چینی Chery است. این ماشین در زیر کاپوت از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندره توربوشارژ استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۲۵۴ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن متر می رسد. این مشخصات از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو وارد شده و خودرو را به حرکت می‌اندازد.

 

نمای عقب چری آریزو۸

 

آریزو ۸ که تحت برند فونیکس و به عنوان یک خودروی لوکس روانه بازار می‌شود، دارای تزئینات کرومی متعددی در ظاهر بوده و سقف شیب‌دار آن، نمای یک خودروی فست‌بک را تداعی می‌کند. نمای عقب ماشین دارای طراحی ساده‌ای بوده و دو خروجی دایره شکل با حاشیه کرومی در دو طرف سپر جاسازی شده‌اند. البته این خروجی‌ها جنبه تزئینی داشته و اگزوز اصلی به صورت مخفی، وظیفه بخار موتور را بر عهده دارد.

 

فضای داخل آریزو۸

 

فضای داخلی آریزو ۸ شبیه به دیگر محصول لوکس مدیران خودرو، یعنی فونیکس FX است. نمایشگر یکپارچه روی داشبورد، غربیلک فرمان دی-کات با دکمه‌های کنترلی و شیفترهای پشتی، کنسول مرکزی با طراحی ساده و کاربردهای مخفی، تریم دورنگ کابین، سیستم صوتی سونی و … از جمله مشخصات آریزو ۸ در بخش کابین هستند.

 

آریزو ۸ همانند FX شامل امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی متعددی خواهد بود، هرچند قیمت آن در بازار محلی حداکثر ۲۰ هزار دلار است. با این وجود به محض خروج از گمرک، ارزش هر خودرویی حداقل دو برابر می‌شود. بنابراین می‌توان حدس زد آریزو ۸ دست‌کم حدود ۲ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *