قطعات خودرو

چگونه باتری قلمی را جایگزین باتری ماشین کنیم!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، باتری خودرو وظیفه مهمی در فعال نگه داشتن سیستم‌های برقی دارد اما آیا به این فکر کرده‌اید که بجای باتری اصلی خودرو از باتری قلمی برای روشن کردن خودرو استفاده کنید؟

 

قطعاً خالی شدن باتری یکی از تجربه‌های بد مالکان خودروها خواهد بود و درصورتی‌که باتری دوباره شارژ نشود هزینه نسبتاً زیادی را به مالک تحمیل خواهد کرد؛ اما اگر شما چندین باتری قلمی در خانه داشته باشید شاید بتوانید خودروی خود را روشن کنید. خوشبختانه دست‌اندرکاران کانال یوتیوب گاراژ ۵۴ توانسته‌اند به سؤال حداقل باتری قلمی‌های لازم برای روشن کردن یک خودرو پاسخ دهند.

البته تعداد باتری‌های قلمی یاد شده بسته به خودرو کم یا زیاد خواهد بود. اکثر مردم درباره تعداد باتری‌های قلمی لازم برای استارت خوردن ماشین فکر نمی‌کنند بنابراین نباید دراین‌باره احساس خاصی داشت.

 

 

گاراژ ۵۴ کار را با باز کردن باتری استاندارد خودرو شروع می‌کند تا فضا برای اتصال تمامی باتری‌های قلمی باز شود.

 

در مرحله اول از ۸ باتری استفاده می‌شود که انرژی لازم را ایجاد نمی‌کند ولی ۱۶ باتری کمی باعث جرقه می‌شود. با استفاده از ۲۴ باتری قلمی خودرو به سختی استارت می‌خورد. سپس باتری‌ها و استارترها در خودرویی نصب می‌شوند که با ۱۲۰ باتری قلمی استارت نخورده است.

برای روشن شدن موتور این خودرو ۱۶۰ باتری استفاده می‌شود اما این میزان نیز کفایت نمی‌کند. باتری‌های اضافی لایه به لایه افزوده می‌شوند و تعداد کل را به ۲۰۰، ۲۴۰ و ۲۸۰ و نهایتاً ۳۰۰ باتری قلمی می‌رسانند و اینجاست که خودرو تقریباً شروع به روشن شدن می‌کند. برای استارت نهایی موتور ۳۰۸ باتری لازم خواهد بود هرچند به احتمال زیاد شما را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه نخواهد رساند. باتری‌های این خودرو قابل شارژ نیستند بنابراین در نهایت خالی می‌شوند و نمی‌توانند دوباره خودرو را روشن کنند.

 

باتری استاندارد خودرو قابل شارژ بوده و راه‌حل بسیار بهتری نسبت به استفاده از ۳۰۰ باتری قلمی است. مشتاقیم بدانیم در صورت استفاده از باتری‌های قلمی قابل شارژ نتیجه این آزمایش چه خواهد بود.

 

باتری‌ها در خودروهای آینده می‌توانند به قطعاتی یکپارچه‌تر تبدیل شوند زیرا کم‌کم شاهد حذف خودروهای درون‌سوز هستیم و بجای آن‌ها موتور برقی و باتری‌های بزرگ استفاده می‌شوند. البته نمی‌خواهیم فکر کنیم برای روشن شدن یک خودروی برقی به چه تعداد باتری قلمی نیاز خواهد بود!

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *