قطعات خودرو

کدام کراس‌اوورهای چری و اکسید در صف الکتریکی شدن قرار دارند؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، چری برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان در زمینه خودروهای برقی، زیرمجموعه انرژی‌های جدید را راه‌اندازی کرده است و اکنون چند مدل برقی از این زیرمجموعه در آستانه ورود به بازار هستند. نخستین خودروهای عرضه شده از زیرمجموعه انرژی جدید چری، اتومبیل‌های شهری هستند. از جمله این کراس‌اوور ها می‌توان به چری بستنی(نسخه برقی چری QQ)، چری مورچه و چری آریزو 5 برقی اشاره کرد. تنها کراس اوور برقی این برند نیز چری Big Ant است که با کد eQ5 شناخته می‌شود. پیش از این نسخه‌ای از چری تیگو 5 (ام وی ام X55) نیز با نام چری تیگو e در سال 2019 معرفی شد اما عمر کوتاهی در نمایندگی‌های چری داشت.

 

 

به نظر می‌رسد هدف از حذف چری تیگو e توسط شرکت سازنده، جایگزینی آن با خودروهای جدیدتر همچون چری اومودا EV بوده است. این خودرو در بازارهای صادراتی با نام چری اومودا C5 ظاهر شده است. اطلاعات فنی این خودرو هنوز مشخص نیست اما تصاویر جاسوسی وجود یک دریچه شارژ روی جلوپنجره این خودرو را نشان می‌دهند.

 

 

دیگر کراس‌اوور جدید و برقی این برند، چری تیگو 8 الکتریکی است. چری تیگو 8 الکتریکی از سال 2020 در تصاویر خبرگزاری‌ها مشاهده شده است اما تاکنون اطلاع دقیقی از مشخصات فنی آن یا زمان عرضه در دست نیست. ظاهر تیگو 8 الکتریکی نیز شبیه به نسل اول این خودرو است و امکان دارد در زمان عرضه از ظاهر نسخه جدید یعنی تیگو 8 پرو برای آن استفاده شود.

 

 

سومین کراس‌اوور برقی و احتمالی چری از زیرشاخه لوکس آن یعنی اکسید است. چری اکسید LX برقی تنها در قاب خبرنگاران کنجکاو چینی مشاهده شده است و اطلاعات بیشتری از آن در دسترس نیست. چری تصمیم داشت تا اکسید LX الکتریکی را به بازارهای آمریکای شمالی و اروپای غربی صادر کند اما به نظر می‌رسد که برنامه‌های توسعه آن چندان موفقیت آمیز نبوده است.

 

اکسید LX الکتریکی

 

در نهایت آخرین کراس‌اوور چری که احتمالا نسخه برقی آن به بازار عرضه خواهد شد، چری اکسید TXL است که با کد TXL E-500 شناخته می‌شود. این خودرو به عنوان یکی از اتومبیل‌های قابل عرضه چری در آسیای مرکزی معرفی شده است. چری اخیرا خط تولید خودروهای الکتریکی خود را در ازبکستان راه‌اندازی کرده است و انتظار می‌رود چری اکسید TXL E-500 یکی از نخستین محصولات آن باشد. ظرفیت تولید این کارخانه سالانه 10 هزار دستگاه خودرو است که چهل درصد از آن‌ها صادر خواهند شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *