قطعات خودرو

کراس‌اوور روسی – چینی i-Joy معرفی شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، پس از آن‌که برندهای مطرح اروپایی همکاری خود را با خودروسازان روسی قطع کردند، این کشور به سوی همکاری با شرکت‌های چینی تمایل پیدا کرد. در نتیجه دور جدید همکاری‌ها تعدادی برند مشترک چینی – روسی معرفی شدند که Evolute یکی از آن‌ها است. نخستین محصول این برند Evolute i-Joy خواهد بود که یک کراس‌اوور کوچک با اصالت چینی است.

 

Evolute i-Joy در حقیقت محصولی از دانگ فنگ است. این خودرو در بازار چین با نام دانگ فنگ گلوری E3 شناخته می‌شود و در بخشی قرار دارد که خودروهایی همچون نیسان قشقایی یا کیا سلتوس به رقابت می‌پردازند. دانگ فنگ گلوری E3 پیش از این نیز در بازار روسیه حضور داشت اما هم‌اکنون با نام و نشان روسی به تولید می‌رسد.

 

Evolute i-Joy یک کراس‌اوور برقی است و تک موتور الکتریکی آن 176 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. پکیج باتری‌های این خودرو نیز 53 کیلووات ظرفیت دارند و حداکثر برد آن نیز 405 کیلومتر اعلام شده است.

 

مطابق گزارش خبرنگاران روسی، بزرگترین نقطه ضعف Evolute i-Joy صندلی‌های کوتاه و نه چندان راحت آن هستند که سواری طولانی مدت با این خودرو را به تجربه‌ای ناراحت تبدیل می‌کنند. البته این مساله یک ایراد بزرگ محسوب نمی‌شود، چرا که طراحان فرض کرده‌اند راننده مدت طولانی پشت فرمان یک خودرو الکتریکی نخواهد نشست.

Evolute i-Joy

 

یکی دیگر از مشکلات Evolute i-Joy برای مشتریان روسی، عدم تطابق درگاه شارژ خودرو با آداپتورهای معمول است. خودروهای چینی از درگاه خاصی استفاده می‌کنند که با اکثر آداپتورهای جهانی ناسازگار است. از این رو مالکان Evolute i-Joy باید از آداپتورهای خانگی برای شارژ باتری استفاده کنند که زمان پر شدن باتری را افزایش می‌دهد. شرکت روسی اعلام کرده است که برای حل این مشکل، انواع آداپتورها را به همراه Evolute i-Joy عرضه می‌کند.

 

 

در سوی مقابل ویژگی مثبت Evolute i-Joy یعنی قابلیت کنترل از راه دور قرار دارد. این قابلیت کلیدی به راننده اجازه می‌دهد تا پیش از سوار شدن به خودرو باطری آن را شارژ کند و دمای آن را در حالت مناسب نگه دارد تا راندمان مناسبی دریافت کند. Evolute i-Joy با تایرهای چینی به دست مشتریان روسی می‌رسد و بنابر تجربه مخاطبان، خودرویی آرام و کم صدا است.

 

Evolute i-Joy در حال حاضر با قیمت تقریبی 3.5 میلیون روبل به فروش می‌رسد که از این رقم 925 هزار روبل تخفیف دولتی خرید خودروهای الکتریکی شامل حال آن خواهد شد. بنابراین قیمت نهایی Evolute i-Joy برای مشتریان روسی رقمی در حدود 2.5 میلیون روبل خواهد بود. این قیمت معادل کیا سلتوس بنزینی است و حال باید دید آیا مشتریان روسی یک کراس‌اوور برقی چینی را به خودروهای درون‌سوز خارجی ترجیح می‌دهند یا خیر.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *