قطعات خودرو

کرایسلر و نخستین خودروهای محورجلو : Omni & Horizon

قطعات خودرو – شرکت کرایسلر نخستین بار از خودروهای محورجلو Omni & Horizon رونمایی کرد. محصولات تازه کرایسلر درست در زمانه ای که شرکت پول زیادی را از دست داده بود، برای نجات وارد کارزار شدند و به زودی جایگزین محبوبی برای محصولات وارداتی شدند.  خودروهای کامپکت کوجک Omni و Plymouth Horizon فراتر از اینکه نخستین خودروهای محورجلو کرایسلر بودند، جزو اولین خودروهای مونتاژ شده در آمریکا نیز محسوب می­شدند.

نخستین خودروهای محورجلو کرایسلر

در روز 14 آذر 1356 ش ( 5 دسامبر 1377 م)، نخستین محصولات تولید انبوه خودروهای محورجلو از سوی شرکت کرایسلر به بازار عرضه شد. خودروهای کامپکت کوجک Omni و Plymouth Horizon به شرکت برای رهایی از بحران اقتصادی کمک کردند. محصولات تازه کرایسلر درست در زمانه ای که شرکت پول زیادی را از دست داده بود، برای نجات وارد کارزار شدند و به زودی جایگزین اقتصادی و محبوبی برای محصولات وارداتی شدند.  خودروهای کامپکت کوجک Omni و Plymouth Horizon فراتر از اینکه نخستین خودروهای محورجلو کرایسلر بودند، جزو اولین خودروهای مونتاژ شده در آمریکا نیز محسوب می­شدند.

خودروهای داخلی محورجلو قبلی عبارت بودند از کورد (Cord) 810/812 که در سال 1325 ش، معرفی و عرضه شد و پس از آن اولدزموبیل تورنادو (Oldsmobile Toronado) که نخستین بار در سال 1345 ش، عرضه شد و کادیلاک الدورادو که در سال 1346 ش، عرضه شد.  این خودروها یازده سال با تغییرات اندک در تولید باقی مانده بودند.  حدود دو ملیون و پانصد هزار دستگاه از خودروهای Omni & Horizon از خط مونتاژ کارخانه خارج شدند. کرایسلر در سال 1369 ش، پایان تولید Omni & Horizon را اعلام کرد.

1369 ش، Omni

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *