قطعات خودرو

کیا EV9 کراس اوور قدرتمند برقی کره ای در نمایشگاه خودرو قطر 2023

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، کیا موفق شده است یک خودروی برقی بزرگ را با قیمتی جذاب تولید کند. مدل EV9 این شرکت کره‌ای، یک شاسی بلند سه ردیفه با قیمت پایه ۵۴۹۰۰ دلار است. این قیمت برای یک خودروی برقی بزرگ با این توانایی‌های فنی، بسیار مناسب به نظر می‌رسد و نمایشگاه خودرو ژنو قطر 2023 مکان مناسبی برای به نمایش گذاشتن این خودرو است.

 

ویدیو بررسی کیا EV9 کراس اوور قدرتمند برقی کره ای در نمایشگاه خودرو قطر 2023

 

نسخه پایه EV9 تک موتوره است که موتور الکتریکی آن ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. باتری ۷۶.۱ کیلووات ساعتی این مدل، برد ۳۶۰ کیلومتری را روی چرخ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی فراهم می‌کند. EV9 پایه در مدت ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسخه‌ای از این خودرو با باتری ۹۹.۸ کیلووات ساعتی نیز عرضه خواهد شد. انواع مختلف EV9 با سیستم‌های شارژ سریع سازگار هستند و ۸۰ درصد ظرفیت باتری آن‌ها در ۲۵ دقیقه پر می‌شود.

 

کیا EV9 کراس اوور قدرتمند برقی کره ای

 

مدل پایه این خودروی برقی دارای سه ردیف صندلی چرمی برای ۷ سرنشین، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، پنل پشت فرمان ۵ اینچی، گرمکن صندلی جلو و کلید هوشمند است. همچنین سیستم‌های کمک راننده پیشرفته، ترمز خودکار و کروز کنترل هوشمند نیز به طور پیش‌فرض در آن نصب شده‌اند.

 

نسخه دو موتوره و دو دیفرانسیل GT لاین از EV9، قدرتمندتر و گران‌تر از مدل پایه است. این مدل ۳۷۹ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و برد ۵۰۰ کیلومتری خواهد داشت. نسخه GT در مدت ۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قیمت تخمینی این مدل بین ۷۰ تا ۷۵ هزار دلار است.

 

نمای عقب کیا EV9

 

دامنه قیمتی ۵۵ تا ۷۵ هزار دلار برای EV9، حدود دو برابر ارزش خرید شاسی بلند بنزینی تلوراید کیا است که ۳۷ هزار دلار قیمت دارد. از طرف دیگر، شاسی بلندهای برقی حجیم دیگری مانند ریویان R1S و BMW iX حدود ۸۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. EV9 کیا تقریباً هم قیمت کادیلاک لیریک برقی است، اما اندکی بزرگ‌تر بوده و امکانات بیشتری دارد. بنابراین به نظر می‌رسد قیمت EV9 برای یک خودروی برقی بزرگ و خانوادگی، کاملاً مناسب و رقابتی است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *